Skip to content

Μπουρλότ και Ιστορία…

14/03/2007

-Mrs. Lintott: And you, Rudge? How do you define history?
-Rudge: Can I speak freely without being hit?
-Mrs. Lintott: You have my protection.
-Rudge: How do I define history? Well it’s just one fucking thing after another, isn’t it?
«The History Boys»

Συζητήσεις γύρω από το νέο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, έγιναν, γίνονται και προφανώς θα ξαναγίνουν με διάφορες μορφές, σε ποικίλα μέσα και συχνά με ενδιαφέροντες συνομιλητές.
Σε blog, εφημερίδες, περιοδικά, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές , εκδηλώσεις συλλόγων και οργανώσεων, λάβροι πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, δημοσιογράφοι,κληρικοί, εκπρόσωποι προσφυγικών σωματείων, ιστορικοί αλλά και ανιστόρητοι αναλύουν το θέμα ποικιλοτρόπως και αντιπαραθέτουν επιχειρήματα προσπαθώντας να πείσουν για την ορθότητα των θέσεων τους, υπέρ ή κατά του βιβλίου.
Αν και μερικές φορές είμαι βραδυφλεγής (λόγω ιδιοσυγκρασίας και ειδικής εκπαίδευσης σε θιβετιανά μοναστήρια), αργά ή…αργότερα, πάντα παίρνω θέση στα μεγάλα ζητήματα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία.Έτσι,πέφτοντας επάνω σε τέτοιες συζητήσεις, πίεσα τον εαυτό μου να συν-κινηθεί από το ζήτημα αυτό.
Προσπάθησα να θυμηθώ τι διδάχτηκα εγώ στην έκτη δημοτικού στο μάθημα της Ιστορίας και αναρωτήθηκα πόσο σημαντικά ήταν αυτά που διδάχτηκα για την διαμόρφωση του χαρακτήρα και των πιστεύω μου. Δυστυχώς , το μόνο που θυμήθηκα είναι η διάχυτη στενοχώρια που με καταλάμβανε κάθε φορά που είχαμε εξετάσεις ή διαγώνισμα Ιστορίας τόσο στο δημοτικό, όσο και στις τάξεις του γυμνασίου. Όλα αυτά τα ονόματα ανθρώπων και τόπων, όλες αυτές οι ημερομηνίες γέννησης, θανάτου, μαχών και υπογραφής συνθηκών, μπορεί με λίγη προσπάθεια και πολύ βοήθεια από τα «άγια σκονάκια» να χώρεσαν τις μέρες των τεστ στο μυαλό μου, στη συνέχεια όμως απωθήθηκαν για πάντα απ΄αυτό. Από ιστορικές ημερομηνίες την μόνη που θυμάμαι είναι το 222 π.Χ κι αυτό όχι λόγω ιστορίας, αλλά λόγω χαρτοπαιξίας σε μεγαλύτερη ηλικία φυσικά. Κάθε φορά που μια «αγορά» στο μπουρλότ, «έμπαινε» μέσα με «60 αέρα», κάποιος από το καρέ θα βρισκόταν να πει «γράψε μάχη της Σελασίας» δηλαδή 222 (πόντους). (Όσοι δεν ξέρουν μπουρλότ, ας προσπεράσουν αυτό το σημείο του ποστ. Επίσης όσοι ξέρουν από Ιστορία, ας μην σχολιάσουν ότι η μάχη της Σελασίας έγινε το 221 π.Χ και όχι το 222 π.Χ)

Νομίζω ότι το ευτέλισα το ζήτημα γράφοντας όλα αυτά κι ας μη θυμώσουν οι ιστορικοί και ιστορικίζοντες φίλοι που θα τύχει να διαβάσουν το ποστ αυτό. Αυτό που θέλω να δείξω γράφοντας όλα αυτά είναι ότι για τους περισσότερους μαθητές το μάθημα της Ιστορίας όπως διδάσκεται, αν δεν είναι βάσανο, σίγουρα είναι αγγαρεία. Η όποια αληθινή προσέγγιση των νέων με την Ιστορία γίνεται πάντα έξω από τις σχολικές διαδικασίες με την ενθάρρυνση των γονιών.
Καταλαβαίνω ότι είναι αισχρό να γράφονται σχολικά βιβλία Ιστορίας για να εξυπηρετήσουν τα νέα δόγματα πολιτικής για την ομαλότερη συμβίωση Ελλάδας- Τουρκίας στις αγκάλες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσιωπώντας ή παραχαράζοντας την ιστορική αλήθεια. Καταλαβαίνω ότι είναι οδυνηρά προσβλητικό για κάποιον που έχει οικογενειακές μνήμες από την καταστροφή της Σμύρνης και την γενοκτονία των Ποντίων να διαβάζει στο σχολικό βιβλίο ότι «οι Έλληνες συνωστίζονταν στην παραλία της Σμύρνης» λες και τα γεγονότα του 1922 ήταν κάτι σαν τον συνωστισμό που παρατηρείται κάθε δεκαπενταύγουστο στο λιμάνι του Πειραιά.
Γνώμη μου όμως είναι ότι εκτός από το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας θα πρέπει να ασχοληθούν οι ειδικοί και με τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Ας βρουν τρόπους να κάνουν το μάθημα της Ιστορίας θελκτικό και ελκυστικό. Κι αυτό, έχει σχέση και με το τι διδάσκεται και με το πώς διδάσκεται. Για να πάψει να είναι το μάθημα της Ιστορίας «ένα γαμημένο πράγμα μετά από το άλλο».

*Από τις «Μπαλάντες» των Μίκη Θεοδωράκη-Μανώλη Αναγνωστάκη,ο Μ. Μητσιάς τραγουδάει «όλα έχουν αποδελτιωθεί».
Έχουν;

Advertisements
32 Σχόλια leave one →
  1. 14/03/2007 11:47 πμ

    Η μάχη της Σελλασίας; Θεϊκό λέμε.
    Εμείς λέγαμε τις άποντες τρίτες ‘Αλβανικές’ (μέχρι το ’86 μετά μας φάνηκε ρατσιστικό και το κόψαμε, μετά κόψαμε και το Μπουρλότ αλλά για άλλους λόγους)

    Μαθήματα Μπουρλότ στη wikipedia; Χαχαχαχα.
    Το Μπουρλότ θέλει ένσημα ρεεεε.

  2. 14/03/2007 12:00 μμ

    Μπάι δε γουέι, χτες έβλεπα στην εκπομπή του Τσίμα έναν τουρκοκύπριο εκδότη εφημερίδας (ντενκτασικό), που διαμαρτυρόταν για την περικοπή και στρογγύλεμα των τουρκοκυπριακών εθνικιστικών εγχειριδίων ιστορίας. Και να οι θεωρίες συνωμοσίας, για τις οποίες φταίνε βεβαίως οι αμερικάνοι που πάντα προστατεύουν τους έλληνες!
    Με αυτό το αμοιβαίο στρογγύλεμα των εγχειριδίων ιστορίας χάνουν το ψωμί τους τα εθνίκια.

  3. 14/03/2007 1:17 μμ

    έγραψες (με τον τρόπο σου) κάτι πολύ σημαντικό – ότι δεν έχει και τόοοση σημασία τι γράφουν τα βιβλία, έτσι κι αλλιώς τα αγνοούσαμε ως μαθητές. το μόνο που μας έμενε ήταν πόσο υπέροχοι ήμασταν, πόσο τραγικά θύματα, ποτέ δεν κάναμε λάθη, οι άλλοι ήταν απαίσιοι.

    δεν χρειάζονται βιβλία για να το μεταδώσουν αυτό οι δάσκαλοι στα παιδιά, το κάνουν κι από μόνοι τους αν θέλουν.

    [είδα κι εγώ τον Τσίμα κι έφριξα: τα ίδια ακριβώς με «μας» πιστεύουν κι οι Τούρκοι, σαν παιδάκια: ότι τα βιβλία τους δεν είναι αρκετά εθνικιστικά, ότι γι’ αυτό ευθύνονται οι σιωνιστές, οι αμερικανοί, η νέα τάξη παγκοσμιοποίησης, κλπ]

  4. 14/03/2007 1:22 μμ

    ωχ, σβήσε άμα θέλεις το πρώτο κόμμεντ (και αυτό): προφανώς και διδαχτήκαμε ότι οι Τούρκοι είναι απαίσιοι (και όχι υπέροχοι, λολ)

  5. 14/03/2007 1:24 μμ

    11×2=22+2=222 π.Χ.

  6. 14/03/2007 1:27 μμ

    Έχω εισιτήρια γιά το Καραϊσκάκη: ΕΛΛΑΣ-ΤΟΥΡΚΙΑ, όποιος ενδιαφέρεται!

    Έχω και ντουντούκα εκπαιδευμένη που φωνάζει από μόνη της: «Τούρκοι-Τούρκοι-τον παίρνετε τσιμπούκι»

    Απ’όλα έχω!

    Διαλλέέέέέέέέχτε!

  7. 14/03/2007 1:45 μμ

    μπουρλότ…ηρωϊκό παιχνίδι..όσο για την ιστορία δεν φταίνε μόνο τα σχολικά βιβλία..ο τρόπος διδασκαλίας της πλειοψηφίας των μαθημάτων αφαιρεί κάθε ενδιαφέρον για πραγματική μάθηση..για να μην μιλήσω για την διαστρέβλωση και τον ευνουχισμό της σκέψης..εγώ πάντως ότι θυμάμαι είναι πλέον απο το trivial…»ένα πρώην αριστούχο τριτοδεσμίτικο elafini»

    ps. τώρα πεθύμησα χαρτάκι (άσχετο)

  8. 14/03/2007 3:43 μμ

    2 γάιδαροι, 3 γάιδαροι, 5 γάιδαροι, 10 γάιδαροι, πολλοί γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα.

    Όλοι αυτοί που πιστεύουν ότι το μυαλό των παιδιών μπορεί και πρέπει να αφομοιώνει αυτά που θέλουν αυτοί, με τον τρόπο που θέλουν αυτοί.

  9. 14/03/2007 6:50 μμ

    @Indictos : Εμείς τις λέγαμε «ψόφιες» τις τρίτες αυτές.

    @Βαλιακαλντιανέ Σκύλε και Έντεκα: Δεν την είδα την εκπομπή του Τσίμα-τσίμα. Τον αποφεύγω …

    @ Mc Manus : Ωρέ θα αναβιώσει το 1821…
    2 γκολ θα βάλει ο Κωλοκοτρώνης κι ένα ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.

    @ Ώπα το Ελαφίνι αριστούχο !
    Εύγε νέα μου

    Ναυαγέ : Ούτε γάιδαροι είναι, ούτε ξένος είναι ο αχερώνας.
    Τους αδικείς

  10. 14/03/2007 7:10 μμ

    Το θέμα σήμερα δεν είναι τι θα πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά, αλλά τι πρέπει να πιστεύουν οι μεγάλοι!
    Για προσέχτε ολα τα μπλόγκ, και βρες τε μου ένα σημείο που μιλάνε για τα παιδιά, εκτός αυτό του Μάρξ, λιγάκι ελαφρά βέβαια το πιάνει το θέμα, αλλά δίκιο έχει. Ποιός θυμάται την ιστορία του σχολείου.
    Ωστόσο, ακόμα και οι εδώ παρατηρήσεις, για την ιστορία αυτή καθ εαυτή μιλάνε και όχι για το πώς πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά. Εξ άλλου η ιστορία έχει γραφτεί και όλα τα άλλα………
    άλλα λόγια να μισιόμαστε, όχι με τους Τούρκους ή τους Γερμανούς, αλλά μεταξύ μας. Τι χες Γιάννη τι είχα πάντα.

  11. 14/03/2007 7:10 μμ

    Σήμερα το μεσημέρι οι τρεις προσφυγικές Ομοσπονδίες (Πόντιοι, Μικρασιάτες, Κωνσταντινουπολίτες) έδωσαν συνέντευξη Τύπου στα Εξάρχεια.

    Αυτό που χαρακτήρισε τις παρεμβάσεις ήταν ότι όλοι τόνισαν τό πολύμορφο της αντίδρασης και όρισαν με σαφήνεια το πεδίο αντίδρασης των προσφυγογενών αντιδράσεων. Δηλαδή τα θέματα που θίχτηκαν δεν ήταν εφ όλης της ύλης, παρά μόνο αυτά που κάθε τμήμα του πληθυσμού θεωρεί ότι μειώνουν, εξαφανίζουν ή προσβάλλουν την ιστορική του παρουσία.

    Νομίζω ιδιαιτέρως σημαντική ήταν η συμβολή του Κωνσταντινουπολίτη, ο οποίος έθεσε ένα ενδιαφέρον θεωρητικό πλαίσιο: Το βιβλίο κινείται μέσα στα όρια της κρατικιστικής-εθνικιστικής αντίληψης της Ιστορίας (το έθνος-κράτος υπεράνω όλων και το επίκεντρο όλων), και γι αυτό εξαφανίζει την οικουμενική διάσταση του ελληνισμού.

    Γενικά είχε ενδιαφέρον.

    μ-π

  12. 14/03/2007 7:11 μμ

    Για να πω την αλήθεια με εντυωσιάζει η ευκολία με την οποία μεταθέτετε το ζήτημα. Δεν ξέρω τι γράφει το βιβλίο της ιστορίας, ωστόσο όμως αυτή η σπουδή να μετατοπισθεί το ζήτημα από το τι γράφει το βιβλίο, που σαφώς σημασιοδοτεί και αποκαλύπτει το τι θέλουν αυτοί που τα γράφουν, στο πως πρέπει να διδάσκουν οι δάκαλοι, μου κάθεται λίγο επιδερμική. Έπειτα τα ιδεολογήματα πλάθονται σιγά σιγά και με κάποια αφετηρία, όπως πχ ένα βιβλίο ιστορίας που λεει στο μαθητή ότι «οι Έλληνες συνωστίζονταν στην παραλία της Σμύρνης» και σιγά σιγά επιβαλλουν ένα μόρφωμα στα μυαλά των ανθρώπων, καθόλου άσχετο με την συνολική αντίληψή τους για τα πράγματα. Επίσης βρισκω την άποψη ότι κανείς δεν θυμάται τι του έμαθαν τα σχολικά βιβλία λίγο βιαστική, γιατί προφανώς αυτά που δεν βρίσκονται στο πρώτο πλάνο της μνήμης δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ή δεν έβαλαν το λιθαράκι τους. Τέλος, δεν μου κάθεται και καλά η προσέγγιση που λεει αφού κάποτε μας τα έμαθαν «εθνικιστικά» ας τα μάθουμε τώρα «παγκοσμιοποιημένα». Στο κάτω κάτω η ιστορία θα γράφεται και θα ξαναγράφεται, θα παραμένει ένας τρόπος να αφηγούμαστε το παρελθόν ανάλογα με το τι πιστεύουμε και επιδιώκουμε στο παρόν.
    Καλησπέρα

  13. 14/03/2007 7:13 μμ

    Τα σαρδάμ πάνε το ‘να πίσω απ’ τ΄ άλλο:

    «..με σαφήνεια το πεδίο αντίδρασης των προσφυγογενών οργανώσεων»

    (ανεβάσαμε σχετικό ποστ)

  14. 14/03/2007 7:46 μμ

    Καταλαβαίνω ότι είναι αισχρό να γράφονται σχολικά βιβλία Ιστορίας για να εξυπηρετήσουν τα νέα δόγματα πολιτικής για την ομαλότερη συμβίωση Ελλάδας- Τουρκίας στις αγκάλες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσιωπώντας ή παραχαράζοντας την ιστορική αλήθεια.

    Ε τότε δεν έχουμε να κάνουμε με βιβλίο ιστορίας , αλλά με μυθιστόρημα ..
    Πως θα ήταν τα πράγματα αν γραφότανε όντως ένα «άλλο»(δεν χρησιμοποιώ άλλη λέξη , γιατί θα φάμε ξύλο ) βιβλίο Ιστορίας,? ..
    Τι εννοώ? Χωρίς αποσιώπηση των πραγματικών γεγονότων , χωρίς παραχάραξη της ιστορίας, χωρίς μονομερής και μεροληπτική απόδοση , χωρίς περιττούς συναισθηματισμούς ,και χωρίς να αποσοβηθεί το παραμικρό, έτσι την αλήθεια ατόφια και ακέραιη ..Πιστεύετε πως αν μαθαίναμε και οι μεν (έλληνες ) και οι δε(τούρκοι) για τις μεγάλες και ένδοξες στιγμές μας/τους (εδώ φυσικά αλλάζει η οπτική ), αλλά και για εγκλήματα μας/τους, ναι γιατί και εμείς σφάξαμε και ρημάξαμε και το τονίζω όχι πάντα μέσα στα πλαίσια της άμυνας η της δίκαιης ισοφάρισης (?)Η για τα εσωκομματικά μας για τους εμφυλίους μας, για την ματαιοδοξία και φιλοδοξία κάποιων εκ των οπλαρχηγών μας ?
    θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα ?Φαντάζει ουτοπικό? Γιατί?

    Μήπως γιατί η στρατοκρατία καλά κρατεί , και η χειραγώγηση γίνεται μέσω της μονομερής απόδοσης της ιστορίας που σίγουρα φανατίζει όσο τίποτα άλλο? Φαίνεται να το ξέρουν καλά αυτό τα φιλόδοξα κοράκια του πολέμου…

    Δεν μιλάω σαν ειδήμων , δεν μιλάω σαν ιστορικός , μιλάω από την καρέκλα μου μακριά από τον μπουχό της μάχης , σαν απλή πολίτης μια πολύπαθης χώρας που είδε πολλά , από διάφορους κατακτητές αλλά και εκ των έσω της, …Ναι το ομολογώ πως τρέμω στην ιδέα ενός επικείμενου πολέμου, και μιας εμπόλεμης κατάστασης, ναι γιατί αυτό μου το έχει διδάξει η ιστορία, αίμα αθώων έχει χυθεί μπόλικο , και από τις δύο πλευρές , εύχομαι και ελπίζω να σταματήσει εδώ ..

  15. 14/03/2007 7:55 μμ

    ευχαριστω για την βοηθεια με τα comments τα καταφερα τελικα…και οσο για το οτι σε εχω Link ειναι απλα επειδη συφμωνω και χειροκρωτω τα λεγομενα σου συνηθως…οτι μου αρεσει επιλεγω να το διαδηλωνω…αυτος και ο λογος μου…

  16. 14/03/2007 8:03 μμ

    Έτυχε να γνωρίσω, πριν κάποια χρόνια έναν υπερήλικα Μικρασιάτη πρόσφυγας από την καταστροφή και μετά(αποκλείεται να ζει τώρα) , λατρεμένη φυσιογνωμία, ξέρετε τι μου είπε? Κοπέλα μου τα μάτια μου είδαν πολλά, έζησα με τους Τούρκους με αγάπησαν και τους αγάπησα, γίναμε αδέλφια ήμασταν αδέλφια , ώσπου αυτοί αποφάσισαν να μας κάνουν οχθρούς …Και δεν αναφερόταν μόνο στους «γκρίζους»..

  17. 14/03/2007 8:20 μμ

    πρώην πρώην..τώρα ασχολούμαστε με πιο σοβαρά αθλήματα..καληνύχτα 🙂

  18. 14/03/2007 11:30 μμ

    ΑλουΦάνιε, πολύ ισορροπημένη και ιδιαιτέρως σοβαρη η τοποθετηση σου στο ποστ.
    Ειναι αλήθεια, πως σε κάτι τετοιες γειτονιές διαβάζεις τις πιο στοχαστικές θεωρήσεις..
    8)

  19. 15/03/2007 12:29 πμ

    Πολύ ενδιαφέρον θέμα και ενδιαφέρουσες οι τοποθετήσεις σας. Συμφωνώ με τον ΑΦΜαρξ ότι η ιστορία έτσι όπως διδασκόταν παλιά, από το ένα αυτί έμπαινε και από το άλλο έβγαινε και ότι μάθαμε το μάθαμε από δικό μας ενδιαφέρον. Η αλήθεια είναι ότι τελευταία τα πράγματα βελτιώθηκαν πολύ στη διδασκαλία από τη στιγμή που η αγωγή έγινε μαθηκεντρική, ο δάσκαλος άλλαξε στυλ και δεν κάνει ξερό μάθημα, αλλά βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη, αντί να αποστηθίζουν κατεβατά και λοιπά. Υπάρχει δηλαδή τρόπος, όταν κάποιος διδάσκων θέλει, το παιδί να μάθει ιστορία. Το κακό είναι ότι η ιστορία κατάντησε να είναι υποκειμενική αφήγηση γεγονότων και όχι αντικειμενική. Γιατί ο κάθε συγγραφέας αφηγείται τα γεγονότα ανάλογα με την πολιτική του θέση ή την κομματική του εξάρτηση. Και τα βιβλία που διδάσκονται ακολουθούν τον ίδιο τον κανόνα. Το καλαμπούρι επαναλαμβάνεται χρόνια τώρα και μας τα ‘χει κάνει κορδόνια τα νεύρα. Ανάλογα με το ποιά κυβέρνηση είναι, επιλέγονται οι συγγραφείς αυτοί ή οι άλλοι και τα «καυτά θέματα» παρουσιάζονται έτσι ή αλλιώς. Είναι ντροπή και εξευτελισμός και προσβολή της νοημοσύνης μας να παραποιείται η ιστορική αλήθεια. Και η αλήθεια είναι μία. Και την ξέρουν όλοι καλά. Και οι μεν και οι δε. Παραποιώντας την δεν καταφέρνουν παρά μόνο να ρεζιλεύονται. Γιατί ευτυχώς πια οι πηγές είναι πολλές και η αλήθεια είναι γνωστή. Και τα παιδιά σήμερα, ειδικά τα μεγάλα, δεν είναι χαϊβάνια. Έχουν ενημέρωση και συνεπώς κρίση. Από το πώς παρουσιάζονταν τα γεγονότα από τον καθηγητή ή το δάσκαλο τα δικά μου ήξεραν και τι καπνό φουμάρει πολιτικά. Αν μιλούσε για το Πολυτεχνείο ή όχι και πώς το παρουσίαζε για παράδειγμα. Ή για τον εμφύλιο. Ή για τη βασιλεία. Τις επιλογές Βενιζέλου. Τη σύγχρονη ιστορία. Δημοτική ή καθαρεύουσα. Εκπαιδευτικός Όμιλος. Καποδίστριας, Κολοκοτρώνης…και άπειρα όπου μπορεί το γνοιασμένο από την οικογένεια παιδί να τον κολλήσει στον τοίχο. Όμως το θέμα δεν είναι τι θα κάνει το γνοιασμένο παιδί. Είναι η σοβαρότητα και η πνευματική εντιμότητα. Οι αξίες που περνά το σχολείο. Και μια από αυτές είναι η ιστορική αλήθεια. Το παιδί την αλήθεια θα τη μάθει έτσι κι αλλιώς, από οπουδήποτε. Την περιφρόνησή του όμως σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προδίδει την ιστορία του τόπου, χάριν κομματικών σκοπιμοτήτων, την έχει εξασφαλισμένη. Και κράτος του οποίου το εκπαιδευτικό σύστημα, οι αυριανοί πολίτες του θεωρούν αναξιόπιστο, αποκλείεται να προκόψει.

  20. 15/03/2007 9:34 πμ

    Νομίζω ότι τα παιδιά σε όλο τον κόσμο μαθαίνουν από την Ιστορία τον παιδικό ενθουσιασμό να γίνουν καλοί. Να γίνουν καλοί ήρωες. Είναι ένα θαύμα στην παιδική ψυχή που πρέπει να συμβεί για να ψάχνουν μετά αργότερα τι είναι το Καλό, να έχουν το συναίσθημα της δικαιοσύνης. Τίποτα άλλο δεν έχει σημασία και δεν μένει.

  21. 15/03/2007 10:32 πμ

    Α, ναι δεν είναι γάιδαροι;

    … και τότε γιατί γκαρίζουν στα παράθυρα;

  22. 15/03/2007 1:35 μμ

    χάρηκα που πέτυχα sto διαδικό μου ταξίδι, αυτό το blog.

  23. 15/03/2007 2:09 μμ

    ΑλουΦάνιε, πολύ ισορροπημένη και ιδιαιτέρως σοβαρη η τοποθετηση σου στο ποστ.

    Εγώ δεν τη βρήκα καθόλου ισορροπημένη. Πείτε με υπερβολικό, αλλά αυτό το

    Καταλαβαίνω ότι είναι αισχρό να γράφονται σχολικά βιβλία Ιστορίας για να εξυπηρετήσουν τα νέα δόγματα πολιτικής για την ομαλότερη συμβίωση Ελλάδας- Τουρκίας στις αγκάλες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσιωπώντας ή παραχαράζοντας την ιστορική αλήθεια. Καταλαβαίνω ότι είναι οδυνηρά προσβλητικό για κάποιον που έχει οικογενειακές μνήμες από την καταστροφή της Σμύρνης και την γενοκτονία των Ποντίων να διαβάζει στο σχολικό βιβλίο ότι “οι Έλληνες συνωστίζονταν στην παραλία της Σμύρνης” λες και τα γεγονότα του 1922 ήταν κάτι σαν τον συνωστισμό που παρατηρείται κάθε δεκαπενταύγουστο στο λιμάνι του Πειραιά.

    θα έλεγα ότι τυγχάνει κάπως ετεροβαρές.

    Επιπλέον δε τη βρήκα καθόλου σοβαρή, γιατί έχοντας κι εγώ 11χρονος, ένα πράγμα που θυμάμαι είναι ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορούσα να απαριθμήσω 1.000.000 πράγματα που θα προτιμούσα να κάνω αντί να πηγαίνω σχολείο in the first place. Οπότε το «το βιβλίο που θα δεχτώ εγώ θα έκανε τον μαθητή να πεθαίνει από ενθουσιασμό για το μάθημα» είναι ισοδύναμο με «το βιβλίο που θα δεχτώ εγώ θα τετραγώνιζε τον κύκλο».

  24. 15/03/2007 3:16 μμ

    Ολίγον κομπλικέ η διατύπωση, αλλά αν κατάλαβα καλά, υπάρχει απόρριψη χωρίς πρόταση. Δηλαδή ποιό θα ήταν το βιβλίο Ιστορίας που θα έκανε έναν 11χρονον να πεθαίνει από ενθουσιασμό; Προτείνεις να καταργηθεί το μάθημα; Όχι κόκκινα κλαριά, αντάρτες στα βουνά. Πρόταση επί του πρακτέου.

  25. 15/03/2007 4:31 μμ

    Παρότι σε πάρα πολλά δεν συμφωνούμε, ούτε και στα όσα αναφέρεις στη σημερινή σου δημοσίευση, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τα σχόλιά σου στην δημοσίευση σχετικά με τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη.
    Είχες απόλυτο δίκαιο. Και η ειρωνεία είναι πριν από κάποιους μήνες βγήκε επισήμως το State Department και παραδέχτηκε ότι κάποιοι τα πήραν αλλά…

  26. 15/03/2007 5:48 μμ

    Αγαπητέ j95,

    Δεν ξέρω τι είδους 1.000.000 πράγματα θα μπορούσες να κάνεις.
    Διότι: Τα 80 χρόνια ζωής έχουν, αν δεν κοιμόσουνα καθόλου και αν άρχιζες αυτά τα “πράγματα” μέγιστης διάρκειας μίας ώρας από την στιγμή που γενιέσαι, θα έκανες το πολύ 700.800 πράγματα.
    Αν αρχίσουμε να αφαιρούμε τις νύχτες και τα χρόνια του μπεμπιλίνου, αντιλαμβάνεσαι ότι ούτε τα μισά δεν θα σου μείνουν….
    Διαπιστώνω εν ολίγοις, ότι το πρόβλημα, δεν είναι ιστορικό, αλλά μαθηματικό.

  27. 15/03/2007 5:51 μμ

    Μάρξ,
    Σου στέλνω ε-μαιλ, που πήρα από το αντίβαρο.
    Μπορεί να προσφέρει κάτι στη συζήτηση
    Χαίρετε,
    χιονοστιβάδα προκλήθηκε στην ελληνική κοινωνία μετά την πρωτοβουλία του Αντίβαρου στις 1 Δεκεμβρίου 2006 για συλλογή υπογραφών με αίτημα την απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού! Πάνω από 5400 υπέγραψαν μέχρι σήμερα. Αφού μας αγνόησαν και μας εξύβρισαν, ασχολήθηκε ο τύπος της χώρας και με την ουσία του προβλήματος.

    Σε ορισμένα συκοφαντικά δημοσιεύματα εις βάρος μας, δε μας επετράπει να απαντήσουμε, καθώς οι επιστολές μας δεν δημοσιεύθηκαν. Ιδιαίτερα από την Ελευθεροτυπία η οποία στις 23.01.2007 έγραψε ωμά ψεύδη εναντίον της πρωτοβουλίας και η απάντησή μας δεν δημοσιεύθηκε ποτέ, αλλά και στις 18.02.2007 όταν ο Ιός της ίδιας εφημερίδας κατασυκοφάντησε και πάλι την προσπάθειά μας τσουβαλίαζοντας με εξωφρενικό τρόπο τους αντιδρώντες ώστε να κολήσει ταμπέλες. Και πάλι η απάντησή μας δε δημοσιεύθηκε ποτέ. Παρόλ’ αυτά, επανήλθε την περασμένη Κυριακή 11.03.2007 εμμένοντας στην άποψή του. Πλέον δεν υπάρχει λόγος ούτε καν να απαντήσουμε, εφόσον είναι βέβαιο ότι και για τρίτη φορά θα αρνηθούν τη δημοσίευση της απάντησής μας. Μας θλίβει ιδιαίτερα επειδή το όνομα της εφημερίδας αντικατοπτρίζει μία από τις προϋποθέσεις λειτουργίας της Δημοκρατίας, αλλά δυστυχώς δεν το τιμούν οι υπεύθυνοι. Κατά τα άλλα, και ενώ οι απαντήσεις μας δεν υπερβαίνουν το λογοκριτικό τείχος των εφημερίδων, αποκαλούμαστε εμείς καθημερινά φασίστες και φαιοχίτωνες από γραφίδες δήθεν μεγάλου κύρους και εμβέλειας (Γιάννης Πρετεντέρης, Το Βήμα 11.03.2007)

    Μεγάλη έμφαση από τους υποστηρικτές του βιβλίου δόθηκε στο ερώτημα περί κρυφού σχολειού. Ένα ζήτημα το οποίο εμείς ΔΕΝ συμπεριελάβαμε στην επιστολή μας και ΔΕΝ το θεωρήσαμε το βασικό επιχείρημα κατά του βιβλίου. Η τακτική που ακολούθησε η συγγραφική ομάδα και οι υποστηρικτές της ήταν να εφεύρει αυτό ως δήθεν τον κύριο λόγο αντίρρησης και να απαντήσει σ’ αυτό. Λόγω αυτής της έμφασης, δημοσιεύουμε ένα άρθρο που συνέταξε συλλογικά η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, με ορισμένα ιστορικά στοιχεία που σπάνια βρίσκουν το φως της δημοσιότητας.

  28. 15/03/2007 5:53 μμ

    Καλησπερίζω και την Γητεύτρια!
    Γειά σου ηλεκτρονική μου φιλενάδα!!

  29. 16/03/2007 4:31 μμ

    ενταξει ρε J95, διαβαζεις προσεκτικότερα απο μένα 😉 [τωρα το ειδα το συγκεκριμένο]-αλλά το θεμα δεν ειναι να συμφωνησουμε όλοι στα πάντα.
    Εχω διαβασει τόσες αηδιαστικές π@π@ρες στα περιξ-[όπως και εσύ αλλωστε…], που οποιοσδήποτε έχει τη νηφαλιότητα να γραψει: «Γνώμη μου όμως είναι ότι εκτός από το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας θα πρέπει να ασχοληθούν οι ειδικοί και με τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Ας βρουν τρόπους να κάνουν το μάθημα της Ιστορίας θελκτικό και ελκυστικό. Κι αυτό, έχει σχέση και με το τι διδάσκεται και με το πώς διδάσκεται. Για να πάψει να είναι το μάθημα της Ιστορίας “ένα γαμημένο πράγμα μετά από το άλλο”.»
    όντας [κατα ομολογία του] μη-σχετικός, μου φαίνεται καλοπροαίρετος άνθρωπος με περιθωρια συζητησης..

    Αν μη τι αλλο γιατι επισημαινοντας το πρόβλημα της φετιχοποίησης του μαθηματος της ιστορίας στο ελληνικό σχολείο, αποστασιοποιείται από το μύθο της ‘παλιάς καλης ιστορίας’ , έχοντας δυναμει τη πιθανότητα να πάει και ‘παραπέρα’..
    Ισως λοιπον να τη βρει την άκρη και στα ρέστα..

  30. 16/03/2007 5:03 μμ

    J95 & Suigenerisav :
    Δεν ξέρω τι ακριβώς δεν σας άρεσε στο συγκεκριμένο απόσπασμα («Καταλαβαίνω ότι είναι αισχρό… Πειραιά»).
    Αλλά δεν καίγομαι και να μάθω. Δεν μ’ αρέσει να συζητώ με ανθρώπους που μπαίνουν στο blog με την ξινίλα* αποτυπωμένη στο πρόσωπό τους.
    Και ειλικρινά απορώ γιατί μπήκατε στον κόπο να σχολιάσετε .
    ———————

  31. 17/03/2007 1:41 πμ

    jεη,
    το ‘χω χάσει τελείως τελευταία με αυτά που πάω και γραφω στον καλό* τον άνθρωπο!
    τελευταία δεν έχω και τα γυαλια** μου πρόχειρα..
    και ΟΛΟ την πατάω.. &^%$@#$ $# !

    *σόρυ, ‘κάλο’, εννοούσα..
    *και αυτα τα ερμα τα γυαλιά έχουνε βρωμισει από την αυτόθι αναδυομενη χλέμπα .. 8)

  32. 17/03/2007 11:33 πμ

    Suigenerisav : αν δεν καθαρίσεις τα γυαλιά σου, το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστώ μεταφραστή μ’ αυτά που γράφεις, όπως τα γράφεις.
    Πάντως για να μην κουράζεσαι, είτε «κάλο» είτε «καλό» με αποκαλέσει κάποιος για τον οποίο αδιαφορώ, δεν μου κάνει καμιά αίσθηση.
    Με ενδιαφέρει η γνώμη μόνο εκείνων που εγώ θεωρώ σημαντικούς, είτε μιλάμε για τα blog είτε μιλάμε για την κοινωνία γενικά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.588 ακόμα followers

  • Μαρτίου 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ.   Απρ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Αρέσει σε %d bloggers: