Skip to content

Heteron 1/2

02/04/2007


Το «Heteron 1/2» (Έτερον ήμισυ) είναι σύμφωνα με τον υπότιτλό του ένα «πολυσυλλεκτικό περιοδικό» που δημιούργησε μια μικρή ομάδα ανθρώπων με επικεφαλής τον Φώτη Παπαδόπουλο.
Ως «άπιαστο όνειρο» ή «όνειρο προς αποφυγήν» χαρακτηρίζει ο Φ. Παπαδόπουλος την απόπειρα έκδοσης του περιοδικού αυτού,υπονοώντας τις δυσκολίες που συνάντησε μέχρι να δει το «Heteron» στους πάγκους των βιβλιοπωλείων και των περιπτέρων.
Αξιοποιώντας ένα πρόγραμμα επιδότησης του ΟΑΕΔ για νέους ελεύθερους επαγγελματίες το όνειρο πήρε σάρκα και οστά ή μάλλον το όνειρο έγινε έντυπο και «οι σκέψεις, τα απωθημένα, οι ανησυχίες, τα συναισθήματα και η εργασία» των ανθρώπων της ομάδας του μετατράπηκαν σε ένα «ειλικρινές, πολυσυλλεκτικό, και ανοιχτό στις διαφορετικότητες» περιοδικό.
Το «Έτερον Ήμισυ» κανονικά κυκλοφορεί 3-4 φορές το χρόνο αλλά «η δραστηριοποίηση όμως στην κορεσμένη έντυπη αγορά, απαιτεί προσαρμοστικότητα και έτσι, η ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας του κάθε τεύχους θα ανακοινώνεται από το site του περιοδικού ή τον Τύπο«. Το περιοδικό πρωτοκυκλοφόρησε ένα χρόνο πριν, τον Απρίλιο του 2006, και αυτήν την στιγμή στην αγορά βρίσκεται το 3ο τεύχος του, στο οποίο ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα θέματα υπάρχει ένα μεγάλο αφιέρωμα στην αθυροστομία. Το αφιέρωμα αυτό περιλαμβάνει σατιρικά στιχουργήματα άσεμνου περιεχομένου του ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, «άσεμνο αλφαβητάρι», αθυρόστομο γλωσσάρι, σχολικό εγχειρίδιο, μαντινάδες, τα «Αδιάντροπα» της Λέσβου και πλούσιο υλικό για το θέμα από πολλές πηγές. Έτσι εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μας μαθαίνουμε ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν 151 συνώνυμες λέξεις για το πέος(!), 131 για το αιδοίον (!) και 63 για τον πρωκτό(!).
Kλείνω την αναφορά στο Heteron κάνοντας copy/paste λίγα λόγια από το site του περιοδικού:

Επιδιώκουμε, με τον τρόπο μας, να προβάλλουμε τα παρελθόντα και τα παρόντα, να ερευνήσουμε τις πηγές, ν’ ακούσουμε τους ψιθύρους που ίσως μένουν ασύλληπτοι μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών και των κατευθυνόμενων συναισθημάτων που μας κατακλύζουν. Δεν ανησυχούμε για το είδος της «χημείας» που μπορεί να δημιουργηθεί απ’ τη συνύπαρξη διαφορετικών στάσεων ζωής, εμπειριών και αντιλήψεων, οι οποίες ενδέχεται να συναντηθούν. Όταν είμαστε ειλικρινείς κι όταν μοιραζόμαστε πράγματα που μας γοήτευσαν ή μας πλήγωσαν στ’αλήθεια, δεν χρειάζεται ν’ανησυχούμε για κάτι τέτοιο…
Το «Heteron» ίσως είναι ένας κάδος απορριμάτων,ένα φυλάκιο εμπειριών,μια προθήκη τολμημάτων,ένα βήμα συρτό ή μια σαπουνόφουσκα με δυνατότητες διάλυσης.Ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί στην εκδοτική άβυσσο -ή στην άβυσσο των εκδιδομένων, αν προτιμάτε. Η πορεία θα το δείξει, οι επιλογές, η ανταπόκριση…

*Το τραγούδι «μισό-μισό» που ακούτε είναι το «επίσημο» τραγούδι του περιοδικού σε στίχους και μουσική του Φώτη Παπαδόπουλου που το «ανέβασε» στο site του περιοδικού για να καλωσορίζει τους επισκέπτες με τις φωνές της Θέλμα Καραγιάννη και της Μάρθας Μορελεόν.
* Ο Φ. Παπαδόπουλος, για «προσωπική άσκηση» όπως λέει διατηρεί και ένα προσωπικό blog όπου υπογράφει ως φυσιοδίφης
*Από τα θέματα του 3ου τεύχους προσωπικά με (συγ)κλόνισε το άρθρο του Βαγγέλη Σακαντάρη «η εργασία θα σας κάνει άνδρες», σχετικά με τον ρόλο του Che Guevara στον εγκλεισμό σε στρατόπεδα- φυλακές χιλιάδων Κουβανών ομοφυλοφίλων. Οι πληροφορίες αυτές σκιάζουν την εικόνα του ήρωα που έχω για τον Che από τα εφηβικά μου χρόνια και νοιώθω την ανάγκη να ψάξω βιβλιογραφικά και διαδικτυακά περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα αυτό.
Οποιοδήποτε αξιόπιστο link σχετικά με το θέμα είναι ευπρόσδεκτο.

55 σχόλια leave one →
  1. 02/04/2007 11:50 πμ

    Ομολογώ ότι ούτε εγώ είχα ακούσει κάτι σχετικό. Και με ενοχλεί βεβαίως η ιδέα ότι συνέβη κάτι τέτοιο..

    Από την άλλη, οι όποιες σοσιαλιστικές απόπειρες, ποτέ δεν χαρακτηρίζονταν από το ανοικτό πνεύμα απέναντι στη διαφορετικότητα. Ο οποίος συντηρητισμός βεβαίως, ήταν και χαρακτηριστικό της εποχής, μην το ξεχνάμε.

    Όπως και να’χει, οι μύθοι είναι για να εμπνεόμαστε και τα λάθη για να παραδειγματιζόμαστε..

  2. 02/04/2007 12:19 μμ

    Ούτε κι εγώ είχα ακούσει κάτι τέτοιο και είναι περίεργο που δεν το αναφέρει (ούτε καν το υπαινίσσεται) κι ο Πάκο Ιγνάθιο Τάιμπο στην εγκυρότερη μέχρι τώρα βιογραφία, το «Ερνέστο Γκεβάρα γνωστός και ως Τσε».
    Όχι πως δεν το πιστεύω, δηλαδή…

  3. physiodifis permalink
    02/04/2007 1:26 μμ

    Ευχαριστώ για την ενημέρωση σχετικά με το Έτερον. Η αλήθεια είναι ότι το άρθρο υπήρχε από το τεύχος 1(2006,Απρίλιο) και το είχα κρατήσει στο ψυγείο. Αναρωτιόμουνα αν υπήρχε λόγος να «γρατζουνίσω» τον «μύθο», αφού κι εγώ τον είχα φορέσει σε μπλουζάκι και μάλιστα σε gay bar στα νειάτα μου! Τα στοιχεία όμως και οι απόψεις είναι για να τις απλώνουμε στον ήλιο και να είναι προσβάσιμα από αδαείς και υποψιασμένους.
    Άρθρα που βοήθησαν στη συγγραφή του κειμένου για τον Τσε:
    Allen Young «Gays Under the Cuban Revolution»,Grey Fox Press,San Francisco,1981 /
    «The Bulgarian Solution», άρθρο του William Hoffman στο «New York Native»,1984 /
    «Isola Infelice», dossier στο «Guide Magazine», Ρώμη 2003.

  4. 02/04/2007 1:39 μμ

    έμεινα με ανοιχτό το στόμα διαβάζοντας για τον Τσε..η αλήθεια είναι πως είμαι λίγο επιφυλακτική, αλλά μάλλον κάποια βάση θα υπάρχει..δυστυχώς..όσο για τα «άσεμνα»..να ωραίες λέξεις για μπλογκοπαίγνια..χαχα…παρεπιπτόντως, έχει και Λεφάκη το περιοδικό…καλημέρα κι από εδώ 😉

  5. 02/04/2007 1:42 μμ

    Καλημέρα σας! Όμορφα μας μπάσατε στη μεγαλοβδομάδα. Γλυκό το άσμα κι αγαπησιάρικο… η συνέχεια μας χάλασε! 🙂
    Σχετικά με τον Τσε, επειδή έχω έρωτα με τον άνθρωπο κι έχω ψάξει τη ζωή του πόντο πόντο, να μου επιτρέψετε να χαραχτηρίσω το δημοσίευμα προβοκατόρικο και π*ύστ@κο.
    Και αν κάτι μου τη βαράει νταν! στον εγκέφαλο είναι που οι εξυπνάκηδες όλου του κόσμου κρίνουν ηγέτες, επαναστάτες, ιστορικά πρόσωπα, πολιτικούς, φιλοσόφους, ποιητές όχι με τα δεδομένα της εποχής τους, αλλά με τα δεδομένα του σήμερα. Αν για παράδειγμα μια ολόκληρη κοινωνία προηγμένη, όπως ήταν η αρχαία ελληνική κοινωνία, συνήθιζε να έχει σχέσεις ομοφυλικές και ετεροφυλικές ταυτόχρονα κι αυτό ήταν αποδεκτό από όλους, όπως η Σαπφώ και ο αγαπημένος της ο Αλκαίος, που ενώ ήταν τρελά ερωτευμένοι, στη διάρκεια της ζωής τους και όσο ήταν χώρια, πήγαιναν και με άτομα του φύλου τους και αυτό το έκαναν όλοι του κύκλου τους. Κι έρχεται τώρα το κάθε κολλημένο, συμπλεγματικό και σου λέει: Η Σαπφώ λεσβία, ο Αλκαίος φούστης, οι αρχαίοι φιλόσοφοι παιδεραστές!!! Μα να κριθούν όλοι με το τί ίσχυε στην εποχή τους. Όχι με το ίσχυε την εποχή του Πάγκαλου. Ιστορικά έχει κριθεί και κατακριθεί και ο Βενιζέλος, ακόμα και για την ταύτισή του με τις δυνάμεις της Αντάντ κάτι που αργότερα, αποδείχτηκε σοφό. Κι ενώ η Αντάντ ήταν αντιβασιλική, του χρέωσαν σχέσεις με το παλάτι. Κι όλοι ξέρουμε την ιστορική αλήθεια. Το απολύτως αντίθετο ίσχυε.
    Επί του θέματος όμως, ο Τσε ήταν ανοιχτόμυαλος ακόμα και τότε και υπερβολικά, μα υπερβολικά ευαίσθητος και ψυχοπονιάρης. Αποκλείεται να είχε συμμετοχή έτσι όπως περιγράφεται. Προσωπικά δεν πιστεύω τίποτα από αυτό το άρθρο, που το θεωρώ απολύτως προβοκατόρικο, με προφανείς στόχους! Όταν κάποιον δεν μπορούν να τον βγάλουν φούστη θα τον πουν αντιφούστη! Έλεος… Όχι ΚΑΙ τον Τσε στο βάρβαρο στόμα τους! Κάτω τα χέρια από τον Τσε! Όνειδος! Αιδώς! Ντροπή !
    χμ… κακά ξεκίνησε το περιοδικό. Προσωπικά με προδιέθεσε άκρως αρνητικά… το άρθρο του Σακαντάρη δε… άσε καλύτερα να μην πω και κολαστώ μέρες που είναι… :)))))))))

  6. 02/04/2007 1:47 μμ

    Ευχαριστω για τον προσανατολισμο 🙂
    Βλεπω πως οι προλαλησαντες εχουν ολοι την ιδια απορια, πως γινεται ο Τσε να ειναι αυτος που φυλακισε τους ομοφυλοφιλους της Κουβας. Ας μη ξεχναμε πως ο καθε επαναστατης που ηγειται μιας ομαδας εχει τον εγωισμο της κυριαρχιας μεσα του. Στη δεκαετια του 60 που ακομη κι οι μαυροι ηταν υπο διωγμο, ποσο μαλλον οι ομοφυλοφιλοι, ηταν φυσικο να διωκονται ως μιασματα. Και φυσικα η μιλιταριστικη επαναστατικη ιδεα που ειχε ο Τσε για την επιβολη της «ελευθεριας» δεν συμπεριελαμβανε τους ομοφυλοφιλους. Δεν θελω σε καμμια περιπτωση να υποβιβασω τον Τσε, αλλοιμονο δεν ειμαι σε θεση, αλλα ο καθε ηρωας μας εχει σιγουρα και καποια μελανα σημεια, κι ειμαι σιγουρος, πως αν ζουσε σημερα ο Τσε, θα μετανιωνε γι’αυτο.

  7. 02/04/2007 2:00 μμ

    Αβραάμ : «οι μύθοι είναι για να εμπνεόμαστε και τα λάθη για να παραδειγματιζόμαστε..»
    Σοφόν και σαφές… Το προσυπογράφω

    Βαλιακαλντιανέ σκύλε : Εγώ δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Αλλά όπως είπα, θέλω να το ψάξω το θέμα.

    Φυσιοδίφη: Ευχαριστώ για την παράθεση των πηγών του άρθρου. Φυσικά συμφωνώ με το ότι «τα στοιχεία όμως και οι απόψεις είναι για να τις απλώνουμε στον ήλιο και να είναι προσβάσιμα από αδαείς και υποψιασμένους.»

    Ελαφίνι: Θα σου βάλω πιπέρι… Αυτές δεν είναι λέξεις για μικρά … ελάφια. Ορίστε μας…
    (Τον Λεφάκη που τον ξετρύπωσες; )

    Γητεύτρια : Να και μια φορά που θα διαφωνήσουμε…
    Νομίζω είσαι άδικη με το περιοδικό.
    Περιμένω πιο ψύχραιμη τοποθέτηση από σένα…
    🙂

  8. 02/04/2007 2:10 μμ

    alagrecque : προσανατολισμό;;;;
    Όλοι οι «ήρωες» έχουν και κάποια θολά σημεία.
    Αυτό όμως για τον Che παραείναι μελανό…
    Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι πρέπει η όποια αλήθεια υπάρχει να βγει στο φως. Αρκεί βέβαια να είναι τεκμηριωμένη.

  9. 02/04/2007 2:22 μμ

    Και κάτι ακόμα. Το σενάριο επιστημονικής φαντασίας είναι του Ρεϊνάλντο Αρένας. Ποιός είναι ο κύριος, από πού προέρχεται, ποιός τον έβαλε και για ποιό λόγο να πιστέψω τις μαρτυρίες του; Το λάθος του περιοδικού και του Σακαντάρη είναι ότι με τον τρόπο που παρουσιάζεται μια μεμονωμένη μαρτυρία ενός ομοφιλόφυλου, για μένα διαταραγμένου, παρουσιάζεται σα να ισχύει… και αν ο αναγνώστης δεν είναι υποψιασμένος, σπιλώνεται η μνήμη του μεγαλύτερου επαναστάτη των τελευταίων χρόνων ή όχι;
    Και τα στοιχεία που απλώνονται για αδαείς και υποψιασμένους όπως γράφει ο εκδότης του περιοδικού, είναι στοιχεία που βασίζονται σε τρία άρθρα περιοδικών που δεν τα ξέρει η μάνα τους. Κι εγώ σας λέω ότι παίρνω το σχιζοφρενικό σενάριο ότι αυτά που λέει ο κ. Αρένας ισχύουν. Είναι προτιμότερο για χάρη της αναγνωσιμότητας να«γρατζουνίσετε το μύθο» γκρεμίζοντας και το τελευταίο πρότυπο αγνού Επαναστάτη στον κόσμο; Γκρεμίστε τα όλα λοιπόν. Να μη μείνει τίποτα στα παιδιά μας να ονειρεύονται… να τα στείλουμε στα γήπεδα να πάρουν πρότυπα.

  10. 02/04/2007 2:26 μμ

    @Allu Fun Marx
    Βρε συ ας διαφωνήσουμε και μια φορά. Η πολύ συμφωνία φέρνει πλήξη. 🙂
    Να τσακωθούμε πάντως αποκλείεται. 😉

  11. 02/04/2007 2:35 μμ

    Προσανατολιστηκα ως προς την διευθυνση (δεν προσηλυτιστικα 😉 ) του περιοδικου και πηγα εκει.
    Και συμφωνω πως ειναι μελανο. Οχι μονο για τον Τσε αλλα για ολη την ιδεα της επαναστασης. Η αποδοχη μιας νεας δοξασιας δεν ειναι και τοσο ευκολη κακα τα ψεμματα. Ομως πολλες φορες καποια θεματα ειναι τειχη που «γκρεμιζονται» . Οι μυθοι ποτέ.

  12. 02/04/2007 3:43 μμ

    Allu Fun Marx
    Θέλω να ζητήσω συγνώμη αν σε έφερα σε δύσκολη θέση. Η αλήθεια είναι ότι με τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και την κατάρρευση όχι μόνο προτύπων και αξιών, αλλά και ολόκληρου του κόσμου γύρω μας, έχω γίνει υπερβολική. Η ένστασή μου είναι μόνο στο άρθρο το συγκεκριμένο. Και δε θέλω να είμαι άδικη με το περιοδικό στο ξεκίνημά του. Γιατί κι εγώ ως διαφωνούσα, ομολογώ ότι ένα άρθρο δεν καθορίζει το σύνολο. Του εύχομαι λοιπόν καλή επιτυχία και καλή συνέχεια! Συχνά και οι αρνητικές κριτικές όταν είναι ειλικρινείς, βοηθάνε…

  13. 02/04/2007 3:48 μμ

    Tην γνώμη σου είπες.
    Κι εγώ την δική μου.
    Δεν με έφερες σε δύσκολη θέση.
    Ό(λα) Κ(αλά)
    🙂

  14. 02/04/2007 3:48 μμ

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με την/τον (συγνώμη για την άγνοια του φύλου) alagrecque..όλες οι μεγάλες προσωπικότητες έχουν τα μελανά τους σημεία..αλλιώς θα ήταν μετριότητες..καλό είναι πάντως να είμαστε ανοικτοί και ερευνητικοί και να μην αφορίζουμε..Ο Τσε πάντως δεν γκρεμίζεται…

    υ.γ1. πολύ πιπέρι..νεροοοοό
    υ.γ2. περιμένω το ριγκατόνι Μαγδαληνής εναγωνίως
    υ.γ3. μη μου εξαγριώνετε τη γητεύτρια 😉

  15. 02/04/2007 3:49 μμ

    O Alagrecque είναι…

  16. 02/04/2007 3:51 μμ

    αχα…ενδιαφέρον 😉
    υ.γ. τι έγινε; δε δουλεύουμε σήμερα; 😛

  17. 02/04/2007 4:04 μμ

    Δουλευουμε με διαλλειματα φαινεται 🙂
    Προτεραιοτητα εχω δωσει στην μαγειριτσα με τα μανιταρια που θα εμφανιστουν σημερα αργοτερα. Η μακαροναδα της Μαγδαληνης ειναι προγραμματισμενη για αυριο, ωστε να εμφανιστει συγχρονισμενα με την εν πολλαις αμαρτιαις περιπαισουσα γυνη

  18. 02/04/2007 4:13 μμ

    συγγνωμη για το ορθογραφικο περιπΕσουσα

  19. 02/04/2007 4:56 μμ

    το εν πολλών ριγκατόνι περιπεσόν ελαφίνι αδημονεί..πάλι κατάληψη έκανα..τι κακό συνήθειο κι αυτό..

  20. 02/04/2007 6:06 μμ

    Κάτσε, βρε καλή μου, γητεύτρια!
    Κι εγώ έχω φορέσει μπλουζάκι με τον Τσε αλλά αυτό δεν εμποδίζει τον μακαρίτη να έχει κάνει και μλκίες!
    Μου θυμίζεις έναν παλιόοοοο φίλο μαοϊκό, που ταράχτηκε όταν του είπαμε ότι κι ο Μάο έκλανε!
    Οι κουβάνοι πολέμησαν για την ελευθερία τους. Και η άτιμη ελευθερία περιλαμβάνει και την ελευθερία της συνεύρεσης μεταξύ συναινούντων ενηλίκων. Ή του γαμείν και γαμείσθαι, αν θέλεις.
    Οι κουβάνοι, με την επανάστασή τους, απαλλάχθηκαν από την πορνεία. Δηλαδή το γαμείσθαι επί χρήμασι. Άλλο αν αυτή ξανάρθε από την πίσω πόρτα.
    Ο Ρεϊνάλντο Αρένας δεν είναι κάνας τυχαίος. Είναι γνωστός, έχει φάει τις φυλάκες της ζωής του κλπ κλπ.
    Ναι, η επανάσταση με ή χωρίς τον Τσε (ή και τον εξίσου ερωτιάρη Φιντέλ) επουριτάνεψε. Και έκλεισε τους ομοφυλόφιλους στη φυλακή.
    Ας το αποδεχτούμε κι ας ονειρευτούμε μιαν επανάσταση που θα ‘ναι και οι πούστηδοι και οι λέσβαι μέσα!

    ΥΓ πιο ερωτιάρης κι από τους δύο, που ανέφερα, ήταν ο μακαρίτης ο Καμίλο Σιενφουέγος, τόσο γαμίκουλας, που όταν η επαναστατική Κούβα έφκιαξε εργοστάσιο φερμουάρ, ο έρμος ο Τσε διαμαρτυρόταν στο Φιντέλ ότι ο κόσμος τα αποκαλεί «Καμίλο», διότι ήταν μονίμως ανοιχτά!

  21. 02/04/2007 8:44 μμ

    Γίνεται κουβέντα για το θέμα κι αυτό είναι καλό, η γητεύτρια έκραξε τον Αρένας, ο σκύλος αποκατέστησε την τάξη…Και ο Αρένας φυλακίστηκε (βλ. ταινία :»Before night falls»)και ο Τσε φυλακίστηκε, μόνο που ο δεύτερος βρέθηκε κάποια στιγμή σε θέση εξουσίας και έκανε επιλογές (υπενθύμιση: δεν ήταν Άγιος κάποιας Θρησκείας).
    1. Η αναστολή της κατάρρευσης των προτύπων και των αξιών δεν επιτυγχάνεται με το να μην κρίνουμε τα Σύμβολα και τις Εικόνες.
    Είναι κάτι παρόμοιο με την αμφισβήτηση του Αγίου Φωτός από τον «αιρετικό συγγραφέα» ο οποίος περιφέρεται τελευταία στα τηλεοπτικά πλατώ επιδεικνύοντας κεριά που ανάβουν από μόνα τους. Ιερείς τον κατακεραυνώνουν διότι «πώς να πιστέψει ο κόσμος στην αγάπη αν του αποκαλύψεις πως ο Θεός της Αγάπης που έκανε τόσα χρόνια μαγικά, ήταν ένα εφεύρημα για να ντοπάρουν τους αδαείς πιστούς με κάτι απίστευτο, παράξενο, που δεν μοιάζει αληθινό, και που το κάνει ο Δικός μας Θεός;». Πώς να πιστέψουν απλά και μόνο στην Αγάπη, χωρίς αναλήψεις, κεριά που ανάβουν μέσω του Θείου Φωτός, Σόδομα και Γόμορα, Μάνα εξ Ουρανού;
    2. Ειδικά στις μέρες μας είναι επικίνδυνο να κρίνεις προσωπικότητες σαν τον Τσε. Μπορεί να θεωρηθείς με συνοπτικές διαδικασίες αντικουβανός και φιλοαμερικανός. Κι όταν μάλιστα τα συλλαλητήρια για την Παιδεία έχουν υπόκρουση το «Τσε» του Λοίζου, μπορεί να σε πουν και νεοδημοκράτη!
    3. Τα στοιχεία υπάρχουν,και έχουν συλλεγεί από διαφορετικές πηγές. Δεν θεωρώ ότι ο συντάκτης έψαξε και βρήκε τρεις διαφορετικούς συκοφάντες για να κάνει ένα αποκύημα φαντασίας.
    4. «Το σενάριο επιστημονικής φαντασίας είναι του Ρεϊνάλντο Αρένας. Ποιός είναι ο κύριος, από πού προέρχεται, ποιός τον έβαλε και για ποιό λόγο να πιστέψω τις μαρτυρίες του; »
    Αγαπητή Γητεύτρια το παρακάτω ποίημα πώς το «κόβετε;».Φαίνεται σαν να το’ γραψε κάποιος απ’ το σαλόνι του σπιτιού του;
    Ρεϊνάλντο Αρένας

    Θέληση για ζωή που εκδηλώνεται

    Τώρα με τρώνε.
    Τώρα νοιώθω πώς ανεβαίνουν και μου τραβάνε τα νύχια.
    Ακούω το ροκάνισμα να φτάνει ώς τους όρχεις.
    Χώμα, μου ρίχνουν χώμα.
    Χορεύουν, χορεύουν πάνω στο σωρό αυτής της γης
    και της πέτρας
    που με σκεπάζει.
    Με συνθλίβουν, με προπηλακίζουν,
    αναμασούν μια δήθεν διεστραμμένη απόφαση που μου ανήκει.
    Με έχουνε θάψει.
    Έχουνε στήσει επάνω μου χορούς.
    Πάτησαν καλά το χώμα.
    Έφυγαν, έφυγαν αφήνοντάς με τέλεια θαμμένο και νεκρό.

    Αυτή είναι η στιγμή μου.

    (Φυλακή του Μόρρο, Αβάνα, 1975)

    5.Καλή Ανάσταση σε όλους.
    6.Υπάρχει και Λεφάκης στο περιοδικό!(«Μήνυμα από το μέλλον» και υπότιτλος: Οι μεγάλοι έρωτες θα αποτελέσουν ένα είδος παραμυθιού για τις μελλοντικές γενιές)

  22. 02/04/2007 9:47 μμ

    Φίλτατοι, Σκύλε της Βάλια Κάλντα και Φυσιοδίφη, καμιά τάξη δεν αποκαταστάθηκε με το επιχείρημα ότι πρέπει να αποδεχτούμε ότι κλ…. ο Μάο. Σε λίγο θα μας πει ο αγαπητός Σκύλος ότι το ίδιο έκανε και ο Τρότσκι! 🙂
    Σοβαρά τώρα. Γράφει ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα :«Ο Ρεϊνάλντο Αρένας δεν είναι κάνας τυχαίος. Είναι γνωστός, έχει φάει τις φυλάκες της ζωής του κλπ κλπ.»
    Τί μου λες!!! Εντυπωσιάστηκα τώρα …
    Λοιπόν άκου να μαθαίνεις μικρό για να γρυλίζεις σαν καλό σκυλάκι και να μάθεις να μη γαβγίζεις σαν τη Λουλού τους Μολοσούς. 😉

    Reinaldo Arenas, Antes queanochezca. Autobiografía,Barcelona, Tusquets, 1992, pp. 343Recensione di Domenico Antonio Cusato(Univesità di Catania)

    Από έγκυρο σάιτ του Πανεπιστημίου της Κατάνια. Για να μην σου φέρω τις πληροφορίες από ΟΛΑ τα ισπανικά και τα κουβανέζικα που διάβασα. Απο ΟΛΕΣ τις wikipedia και στα ισπανικά και στα ιταλικά και στα αγγλικά και στα γαλλικά. Άκου λοιπόν:

    Ο άνθρωπος ήταν άρρωστος αντικαθεστωτικός, αντιεπαναστάτης και κυρίως εναντίον του Κάστρο. Εξηγούνται όλα από την παιδική του ηλικία με τη μαμά του και τη γιαγιά του, αλλά δεν έχω χρόνο και βαριέμαι και να τα γράψω. Ήταν λοιπόν αντιεπαναστάτης τους πολεμούσε, έγραφε βιβλία εναντίον τους και τον φυλάκισαν. Μετά από επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες απόπειρες απόδρασης τη δεκαετία του ’70 κτλ. κατάφερε τελικά το ’80 αλλάζοντας όνομα, να δραπετεύσει και να πάει στο Μαϊάμι. Και τελικά στη Ν. Υόρκη, όπου δούλευε για το περιοδικό Μαριέλ. Κατάλαβες έτσι; ( έλα πουλάκι μου στο θείο τον καλούλη Αμερικανάκο που σ’αγαπάει να σε νταντέψει να του τα πεις, τι σου κάνανε αυτά τα τέρατα οι Επαναστάτες εκεί στην Κούβα!)
    Μετά από διάφορες περιπέτειες λόγω της ερωτικής του επιλογής, αρρώστησε από AIDS. Από κει και μετά ξεσάλωσε… μέχρι την ώρα που αυτοκτόνησε από υπερβολική χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ το 1990.
    Κατόπιν το 2000 γυρίστηκε ταινία «Πριν το σούρουπο» βασισμένη στην αυτοβιογραφία του… Κατάλαβατε ή θέλετε… να πω κι άλλα;
    Θα σου μεταφράσω τα λόγια του από την αυτοβιογραφία του.

    Eppure, prima di morire deve finire la sua autobiografia; nontanto per amor proprio, come si potrebbe credere, quanto per unatto di odio verso il regime cubano e, in particolare, verso FidelCastro; o forse, verso il mondo intero.

    «Come si legge nell’ introduzione, nel 1987, credendo la sua fine ormai imminente, Arenas prega un amico defunto affinché gli conceda qualche anno ancora di vita: “Oyeme lo que te voy a decir, necesito tres años másde vida para terminar mi obra que es mi venganza contra casi todo el género humano” (p. 16).»

    «Όπως διαβάζεται στην εισαγωγή, το 1987, πιστεύοντας ότι το τέλος του είναι αναπόφευκτο, ο Αρένας παρακαλάει έναν φίλο πεθαμένο! να του παραχωρήσει ένα ακόμα χρόνο ζωής. Και λέει επί λέξη: « Άκουσε με, αυτό που πρόκειται να σου πω, χρειάζομαι τρία χρόνια ακόμα ζωής για να τελειώσω το έργο μου, που είναι η εκδίκησή μου ενάντια σχεδόν σε όλο το ανθρώπινο γένος». (σελ. 16)»

    Αν εσείς κύριοι θεωρείτε αυτόν τον διαταραγμένο, συμπλεγματικό, δυστυχή άνθρωπο, αξιόπιστη πηγή που θα σπιλώσει ανθρώπους της προσωπικότητας και της ποιότητας του Τσε, είναι δικαίωμά σας. Δικαίωμα μου όμως να υπερασπιστώ τον άνθρωπο που θυσίασε τα πάντα και κυρίως τη ζωή του και τα νιάτα του, στο βωμό του οράματος για έναν καλύτερο κόσμο. Και δεν μιλάω για τον Κάστρο και την κυβέρνησή του συνολικά. Μιλάω αποκλειστικά για τον Τσε του οποίου τη ζωή έχω σπουδάσει.
    Βγάλατε λοιπόν από το περίφημο ντουλάπι σας ΑΥΤΟ το βιβλίο για να δείξετε την αλήθεια; ΑΥΤΟΥ του ανθρώπου;
    Καλή Ανάσταση να έχουμε και γενικώς! 🙂
    ΑΦΜαρξ, να μας συγχωρείς για την κατάχρηση της φιλοξενίας, ελπίζω να στην ανταποδώσω. Δεν προτίθεμαι να συνεχίσω διάλογο γιατί τα συμπεράσματά μου τα έβγαλα και δεν αλλάζω γνώμη. Θα σας παρακολουθήσω όμως με ενδιαφέρον.
    Καλό βράδυ! 🙂

  23. 02/04/2007 11:02 μμ

    «Ήταν λοιπόν αντιεπαναστάτης τους πολεμούσε, έγραφε βιβλία εναντίον τους και τον φυλάκισαν»

    Τι το ηθικότερον! 🙂

    *

    Κάποτε, κάποιος στη μπλογκόσφαιρα θα ανακαλύψει/παρουσιάσει τα φοβερά και τρομερά δημοσιογραφικά ρεπορτάζ (περί σεξουαλικής διαφθοράς της …αστικής τάξης εν Αθήναις) του Θανάση Κλάρα. Θα τον πιστέψει κανείς από τους σκληροπυρηνικούς του θαυμαστές;

  24. 02/04/2007 11:28 μμ

    Θα με ενδιέφερε η άποψη σας

    Με συγχωρείτε για το spam. Δεν το συνηθίζω.

  25. 03/04/2007 12:31 πμ

    Να σε ρωτήσω κάτι Πάνο και σε παρακαλώ να το σκεφτείς λίγο. Πώς βρέθηκα ξαφνικά να « αντιδικώ » σε έναν χώρο που τα βασικά μέλη είναι μαχητές και υπερασπιστές ιδεών αριστερών; Πώς γίνεται ή να μη μιλάμε ή αν μιλήσουμε να υπερασπιζόμαστε έναν άρρωστο άνθρωπο που μέσα στην παράνοια του μίσους του για τον Κάστρο και τους ανθρώπους, έγραψε διάφορα με μοναδικό σκοπό την εκδίκηση του ανθρώπινου γένους; Το αν φυλάκιζε ο Κάστρο αντικαθεστωτικούς και αυτούς που πολεμούσαν την Επανάσταση το ξέρεις καλά. Πώς θα εδραιωνόταν η Επανάσταση; Αν είχαν φυλακίσει όλα τα αποβράσματα τώρα θα ήταν ζωντανός και ο Τσε και ο Αλλιέντε. Εσύ δηλαδή θα ήσουν κυριλέ στη θέση του, με αυτούς που πολεμούσαν την Επανάσταση του λαού που γινόταν ενάντια στη Δικτατορία; Ο Λένιν δε φυλάκισε αντικαθεστωτικούς και ο Μπρέζνιεφ και όλοι οι υπόλοιποι; Εγώ δεν καταλαβαίνω πως βρέθηκα να είμαι μόνη να υπερασπίζομαι ποιόν; Τον ΤΣΕ! Πού; Στο μπλογκ του ΜΑΡΞ. Από ποιόν; Από έναν άρρωστο παρανοϊκό αντιεπαναστάτη. Και μπαίνει ο Έλικας από πάνω και βάζει λινκ για να αγωνιστούμε όλοι μαζί οι μπλόγκερς. Για ποιόν αγώνα μιλάμε ρε παιδιά; Όταν μου συγκρίνεις τους σκληροπυρηνικούς θαυμαστές του Θανάση Κλάρα με μένα που υπερασπίζομαι μόνη μου τον ΤΣΕ; Έλεος … Πάω πίσω στα ποιηματάκια μου και θα περνάω να σας βλέπω να λέμε κανα ανεκδοτάκι… ή κανα τριαλαριαλό θορυβημένη που ο «Λεφάκης » του περιοδικού έστειλε βαρύγκντουπο μεσάτζο ντελ φουτούρο και μας κάνει γλαρόσουπα τους Μεγάλους Έρωτες!

  26. 03/04/2007 1:18 πμ

    Προσωπικά δεν θα μπω στη διαδικασία να εξετάσω αν αυτό που λέγεται για τον Τσε είναι αλήθεια ή ψέματα. Η αλήθεια και το ψέμα συχνά είναι δύσκολο να ανιχνευτεί και εξαρτάται τελικά (παρόλο που πολύ διαφωνούν και θεωρούν ότι η ιστορία μπορεί να είναι μαθηματικές πράξεις…) από το ποιες πηγές εμπιστεύεσαι. Το ζήτημα είναι, λοιπόν, στην περίπτωση που δεχθείς πως κάτι τέτοιο μπορεί να ήταν αλήθεια τι στάση κρατάς. Θεωρώ πρώτον ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι, και έχει δικαίωμα να μην είναι, τέλειος ακόμα και όταν είναι ένας επαναστάτης – μύθος. Δεύτερον έχω την αίσθηση ότι βιώνουμε μία εποχή που οι μύθοι πεθαίνουν όπως έχει υποστηρίξει και ο Εκο στο Επιμύθιο για το Ονομα του Ρόδου (έτσι λέγεται το βιβλίο; Υπόψη το βιβλίο δεν είχα υπομονή να το διαβάσω, βαριέμαι τον Εκο ως λογοτέχνη όσο καλό τεχνίτη και αν τον θεωρούν, αντίθετα διαβάζω ευχάριστα τη θεωρητική του σκέψη). Βέβαια επειδή ο ψυχισμός του ανθρώπου χρειάζεται πάντα μύθους για να ισορροπεί δημιουργεί άλλους… και χρειάζεται προσοχή στο τι μύθους δημιουργεί, αλλά αυτό είναι στην ατομική ευθύνη του καθενός ποιους κρατά και ποιους απορρίπτει αφού δεν μπορεί να ελέγξει τη γέννησή τους που προκύπτει από συλλογικές διαδικασίες. Η κατάρρευση ωστόσο κάποιων μύθων μας βοηθά να ωριμάζουμε και να αντιλαμβανόμαστε ότι η ζωή δεν είναι άσπρο – μαύρο αλλά περιέχει όλες τις διαβαθμίσεις χρωμάτων, κάτι που στην εποχή του Τσε ακόμα δεν ίσχυε, επομένως ακόμα και αν αληθεύουν όσα του προσάπτουν δεν ευθύνεται ο ίδιος ατομικά, αλλά μία ολόκληρη εποχή όπου εκείνος γαλουχήθηκε. Οσο και να είχε ανοιχτό μυαλό δεν ήταν δυνατόν να είναι τέλειος σε όλα και μία επανάσταση έχει να λύσει τόσα πολλά ζητήματα που συνήθως το θέμα της σεξουαλικότητας είναι μάλλον από τα τελευταία με τα οποία ασχολείται. Οταν πεινάς πρώτα θέλεις να φας για να ζήσεις και αφού καταφέρεις να ζήσεις εξετάζεις και ποιους θα βάλεις στο κρεβάτι σου… Σε ατομικό επίπεδο η σεξουαλικότητα κατά κανόνα αναστέλλεται όταν έχεις πρόβλημα επιβίωσης και ανασφάλειας. Δε νομίζω, λοιπόν, ότι πρώτο μέλημα της επανάστασης που οραματιζόταν ο Τσε ήταν τι θα κάνουν με το θέμα της σεξουαλικότητας των ανθρώπων για να έχουν θεωρητικές επεξεργασίες και συγκεκριμένες συνειδητοποιημένες στάσεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Οπότε κατά πάσα πιθανότητα έβγαινε από το συρτάρι (αν ισχύουν όσα του προσάπτουν) η ήδη υπάρχουσα στάση της τότε πλειοψηφούσας άποψης για αυτά τα ζητήματα.
    Σε κοινωνίες με λυμένο -στα βασικά τουλάχιστον θέματα- το θέμα επιβίωσης προκύπτουν και συνειδητοποιήσεις πάνω σε αυτά τα θέματα. Πέρα από αυτό αυτά τα θέματα ακόμα ήταν ταμπού και η πληροφόρηση πολύ λιγότερη από σήμερα. Τέλος ghteytria οι επαναστάτες που θυσιάζουν τα πάντα δεν το κάνουν για σένα και για μένα, αλλά γιατί έτσι μόνο η ζωή τους αποκτά πληρότητα και ολοκληρώνονται οι ίδιοι πρώτα και κύρια σαν άνθρωποι. Οποιος στον πόλεμο πάει για να πεθάνει για τους άλλους στρατιώτη μου τον πόλεμο τον χάνει θα έλεγα παραφράζοντας στίχους από τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκη. Ουδείς μπορεί να σώσει οποιονδήποτε με το ζόρι, αν δεν θέλει να σωθεί από μόνος του. Ο κάθε Τσε αναδεικνύεται μέσα από κάποιες συνθήκες όπου και άλλοι άνθρωποι συναινούν σε επαναστατικές διαδικασίες και θέλουν αλλαγές στη ζωή τους. Και ο κάθε Τσε μέσα σε τέτοιες συνθήκες παίζει απλά το ρόλο του ανθρώπου που στο πρόσωπό του συγκεντρώνονται συλλογικά οράματα. Διαφορετικά οποιοσδήποτε Τσε ο,τιδήποτε και αν θυσιάσει δεν θα καταφέρει τίποτα από μόνος του. Τρέφει και τρέφεται από τα οράματα τέτοιων συνθηκών και ολοκληρώνει και ο ίδιος τη ζωή του μέσα σε ένα τέτοιο ρόλο εκπροσώπησης της συλλογικότητας των ονείρων. Τίποτα, λοιπόν, δεν θυσίασε. Δεν είμαι αχάριστη, δεν σημαίνει ότι δεν εκτιμώ τη συμβολή του στα ανθρώπινα οράματα, αλλά θεωρώ ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει και διαφορετικά ο ίδιος, ακριβώς γιατί ήταν αυτό που ήταν, άρα αν τον ρωτούσαμε μάλλον θα έλεγε ότι θα έκανε ξανά ακριβώς τα ίδια και δεν θα λυπόταν για τίποτα από όσα εμείς σήμερα υποθέτουμε ότι έχασε. Και σήμερα αν κάποιος άνθρωπος ακολουθεί μία πορεία που έχει επιλέξει σημαίνει ότι έχει επιλέξει να πληρώσει και τα αντίστοιχα τιμήματα γι’ αυτήν, διότι αυτά τα τιμήματα του κοστίζουν λιγότερο από το να αλλάξει την επιλεγμένη πορεία. Συγγνώμη και από μένα για την κατάχρηση του χώρου, αλλά ουφ! ήθελα να τα πω! Και συμφωνώ κι εγώ ότι ναι: οι μύθοι είναι για να εμπνεόμαστε και τα λάθη για να παραδειγματιζόμαστε… Και μετά από όλα αυτά καλή επιτυχία και στο HETERON!

  27. 03/04/2007 1:19 πμ

    Αχ τα εκρηκτικά γονίδια της Μαντώς Μαυρογέννους βγαίνουν στη φόρα…
    Μπουρλότο…!
    Γητεύτρια , ούτε εγώ ούτε κανένας από τους σχολιαστές αμφισβήτησε τον ρόλο του Τσε τόσο ως ηγετική προσωπικότητα της κουβανέζικης επανάστασης όσο και ως σύμβολο μετά τον θάνατό του σε όλες τις κοινωνικές και πολιτικές εξεγέρσεις. Αλλά και να το κάνει κάποιος αυτό, δεν μπορούμε να απαγορέψουμε τις αντίθετες απόψεις και ούτε είναι λόγος αυτός να αποχωρείς από ένα μπλογκ που σ’ αγαπάει.
    Ξεκίνησε εδώ μια συζήτηση με αφορμή το άρθρο του Βαγγέλη Σακαντάρη, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν το υιοθέτησα, αλλά αντίθετα είπα ότι με έβαλε σε μια διαδικασία να ψάξω να βρω βιβλιογραφικές και διαδυκτιακές αναφορές.
    Που το βλέπεις το κακό και θυμώνεις; Οι αντίθετες απόψεις υπάρχουν …. Δεν πρέπει να ψάξουμε αν έχουν κάποια δόση αλήθειας ή αν απλά είναι κομμάτι της ενορχηστρωμένης αμερικανικής αντικουβανέζικης προπαγάνδας;
    Αν έγραφες αναλυτικά (χωρίς ιερά οργή) μερικά από αυτά που διάβασες για τον Ρεϊνάλντο Αρένας, θα προσέθετες ένα στοιχείο για τον επόμενο που θα έψαχνε να βρει την αλήθεια σχετικά με το θέμα αυτό.
    Η ήρεμη συζήτηση ποτέ δεν έβλαψε κανένα.
    Και να προσθέσω ξανά ότι δεν πρέπει να απορρίπτεις εξ ολοκλήρου το περιοδικό, επειδή δεν συμφωνείς με ένα από τα άρθρα του.

  28. 03/04/2007 1:26 πμ

    Cool Platane : Γινεται ωραία κουβέντα, οπότε μη προβληματίζεσαι σχετικά με την «κατάχρηση» του χώρου. Προσωπικά όμως έχω καταχραστεί τον … χρόνο μου. Πέρασε η ώρα.
    Καληνύχτα σε όλους.

  29. 03/04/2007 1:43 πμ

    Βρε Αλλουφανάκι δεν είπα αποχωρώ και ξέρεις ότι κι εγώ σας αγαπάω και σας εκτιμώ. Πολιτική συζήτηση είπα δε θα κάνω. Δεν είμαι ανώριμη να διαγράφω φίλους έτσι απλά. Είμαι πιο συναισθηματική απ’ όσο φαίνομαι. Αν έχεις καταλάβει με πειράζει η αδικία. Και θεωρώ ότι όταν ένας άνθρωπος σαν τον Τσε, που είχε όλα τα καλούδια και μπορούσε να ζήσει όπου γούσταρε, τα θυσιάζει για μια πατρίδα, αν μη τι άλλο του πρέπει σεβασμός στη μνήμη του και μάλιστα από μας τους γνοιασμένους. Τέλος πάντων μην επαναλαμβάνομαι και σας κουράζω. Δεν έχω τίποτα με κανέναν και φυσικά ούτε με το περιοδικό. Τον κ. Φυσιοδίφη πείραξα που μου είπε πώς το κόβω το ποίημα και μετά είπε για τον «Λεφάκη». Αλλά τον Πάνο έτσι και τον πετύχω πουθενά θα τον βασανίσω. Θα τον βάλω να ακούει δέκα φορές την ημέρα το παρακάτω να το εμπεδώσει:

    Επαναστάτης και όχι …λόγια

    Κι άλλες 10 αυτό:

    Έλα να ξυπνάν τα αίματα…

    Καλό βράδυ σε όλους! 🙂

  30. coolplatanos permalink
    03/04/2007 1:51 πμ

    …κάτι ακόμα περί «επαναστατικών θυσιών»: ο καθένας από εμάς όταν λέει ότι κάνει κάτι για να «σώσει» τους άλλους πρώτα και κύρια χωρίς έστω να το ξέρει «σώζει» τον εαυτό του από την ιδιώτευση. Στη Ρώμη ο πολίτης που δεν συμμετείχε στα κοινά χαρακτηριζόταν idiot… Στο δικό μου μυαλό η λέξη ιδιώτης είναι αντίθετη εννοιολογικά με τη λέξη πολίτης… Ασε να μην πω και για τη λέξη καταναλωτής που έχει μπει στην καθημερινότητά μας πλέον…

  31. coolplatanos permalink
    03/04/2007 2:10 πμ

    Καλή ξεκούραση Allu Fun Marx.
    @ghteytria δεν νομίζω με το πείσμα, τη ζωντάνια και τις ανησυχίες που είχε ο Τσε ήδη από τα νιάτα του (παρά το πρόβλημα υγείας) ότι ήταν το είδος του ανθρώπου που θα αρκούνταν, θα συμβιβαζόταν και θα περιοριζόταν στα καλούδια της οικογένειας του… Δεν είπα τυχαία τη λέξη καταναλωτής πριν ghteytria, παρόλο που δεν είχα ακόμα δει το τελευταίο σχόλιο σου. Σήμερα μας έχουν λίγο – πολύ γαλουχήσει όλα να τα μετράμε με το πόσο καταναλώνουμε και να νομίζουμε πως έτσι ζούμε κιόλας αληθινά… Ενας αληθινά ολόκληρος άνθρωπος δεν νιώθει πληρότητα μόνο με καλούδια, να γιατί υποστηρίζω ότι δεν έκανε καμία θυσία όπως υποθέτεις με βάση το τι μας έχουν μπολιάσει σήμερα να πιστεύουμε για τι ολοκληρώνει έναν άνθρωπο

  32. coolplatanos permalink
    03/04/2007 2:16 πμ

    ghteytria και πιθανότατα θα αντιδράσεις σε αυτό που λέω υποστηρίζοντας ότι εσύ δεν το πιστεύεις ότι ένας άνθρωπος ολοκληρώνεται καταναλώνοντας μόνο. Θα συμφωνήσω ότι συνειδητά και σε επίπεδο λογική πράγματι δεν το πιστεύεις, αλλά θεωρείς ότι αποφεύγεις τελείως την «πλύση εγκεφάλου» που γίνεται με χιλιάδες τρόπους μέσα στη καθημερινόητά μας για το τι μετράει; Στον τόπο, τον χρόνο και τις συνθήκες που έζησε ο Τσε μετρούσαν άλλα πολύ περισσότερο… και ένας ζωντανός άνθρωπος σαν κι αυτόν ήταν αδύνατο να μην συμμετέχει στη ζωή…

  33. 03/04/2007 2:21 πμ

    Μη νομίζετε οτι ανακαλύψατε τον τροχό!

    Στην Κούβα έχουν από δεκαετίες γίνει οι εντονότερες δημόσιες συζητήσεις για το θέμα.

    Είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς οτι στην Κούβα σήμερα υπάρχει απόλυτη ισονομία για τους ομοφυλόφιλους, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας υιοθεσίας, και οτι το κράτος είναι πιό μπροστά από την κοινωνία, παρόλο που κι αυτή είναι πλέον πολύ λιγότερο «ματσό» από κάθε άλλη στη Λατινική Αμερική.

    Μπορείτε να βρείτε εδώ ένα κατατοπιστικότατο, αν και μακροσκελές κείμενο – που μιλά και για την προπαγανδιστική εκμετάλλευση ορισμένων σοβαρών ατοπημάτων της επανάστασης, χρησιμοποιώντας άλλοτε μισές αλήθειες κι άλλοτ ολόκληρα ψέμματα.

  34. 03/04/2007 3:21 πμ

    Καλότυχο και καλοτάξιδο. Θα τα πάει μιά χαρά αν ήδη άρχισε και δημιουργεί αίσθηση.
    Καλό Πάσχα αν δεν τα ξαναπούμε.

  35. 03/04/2007 9:43 πμ

    Διάβασα το άρθρο και κάποια από τα λινκς. Πανέμορφη προπαγάνδα που πανεύκολα καταπίνεται, αν εξαιρέσεις το γεγονός πως δεν υπάρχουν στοιχεία ή άλλες αναφορές στις μέχρι σήμερα βιογραφίες του Τσε (εξαιρούνται αυτές που έγραψε η CIA και δεν τις έχω διαβάσει) . Ο Αρένας λέει κάτι και άρα ο λόγος του είναι έγκυρος -de facto. Οι αναφορές του σε δηλώσεις του Κάστρο κ.λ.π. δεν μου λένε τίποτα, γιατί υπάρχουν άπειρα παραδείγματα διαστρέβλωσης δηλώσεων. Π.χ. όταν ο Κάστρο μίλησε για την κατάργηση των φυλετικών διακρίσεων κάποιοι θεώρησαν πως θα υποχρεώσει τους Κουβανούς να παντρεύονται ΜΟΝΟ με άτομα άλλης φυλής. Κάποιοι ίσως έχουν διαβάσει πως η προπαγάνδα κατηγορούσε τον Κάστρο οτι θα στείλει τα παιδιά της Κούβας στην ΕΣΣΔ, όπου θα τα κάνουν κονσέρβες και θα τα γυρίσουν πίσω στο νησί να τα φάνε οι γονείς τους. Γελάτε; Κι όμως -πάνω σε αυτή την προπαγάνδα στήθηκε (με τη βοήθεια κάποιων καθολικών επισκόπων) η επιχείρηση Πήτερ Παν -για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν στοιχεία.
    Εν κατακλείδι, χωρίς στοιχεία δεν μου είναι εύκολο να δεχτώ τα λεγόμενα του Αρένας.
    Υ.Γ.: Είχα αντιγράψει ένα κομμάτι από συνέντευξη του Κάστρο στον Ιγνάσιο Ραμονέ σχετικά με το θέμα των ομοφυλοφίλων στην Κούβα, το λινκ ειναι:
    http://kousouri.blogspot.com/2007/02/blog-post_19.html
    Γιατί όταν κατηγορούμε κάποιους για κάτι, καλό είναι να ακούμε και τη δική τους άποψη.

  36. 03/04/2007 12:30 μμ

    Καλή η παρέμβαση του μοτοσακού, ωστόσο η συνέντευξη του πονηρού γερο Φιντέλ (που τον ξέρουμε γιατί είμαστε παιδιά του) δεν με πείθει. Νομίζετε ότι εάν βρισκόταν άνθρωπος τόσο αυτοκαταστροφικός να ρωτήσει το Στάλιν εάν υπάρχουν γκουλάγκ, ο Ιωσήφ θα του ‘λεγε «ναι, υπάρχουν!»; Θα τα μάσαγε, θα τα έστριβε από ΄δώ, θα τα έστριβε από ΄κει, και θα παρέκαμπτε το ζήτημα.
    Το βιβλίο της CIA (FBI για την ακρίβεια) για τον Τσε, το έχω και δεν λέει τίποτε επ’ αυτού. Σταματά, άλλωστε, με το θάνατό του, και τότε αυτά δεν είχαν γίνει ακόμη γνωστά.

    Για τη φίλη μου τη γητεύτρια: ναι, κι ο Τρότσκι επέρδετο!
    Μας παραθέτεις πειστικότατα στοιχεία ότι ο Αρένας ήτο αντικαθεστωτικός και έγραφε στην εφημερίδα των αρχίδηδων του Μαϊάμι. Ναι!
    Ο Αρένας ήτο αντικαθεστωτικός εξαρχής ή έγινε ΑΦΟΥ βγήκε από τη φυλακή του Κάστρο; Εάν ήτο μπατιστικός, να το δεχτώ ότι καλώς τον έβαλαν στην ψειρού. Εάν, όμως, ήτο ένας απλός ομοφυλόφιλος (και ξέρεις, δεν είναι υποχρεωτικό όλοι οι ομοφυλόφιλοι να είναι αριστεροί, με τόσα που έχει κάνει η αριστερά εις βάρος τους) και έγινε αντικαστρικός ΜΕΤΑ τη φυλάκισή του, δεν έχω λόγους να τον θεωρώ σκουλήκι, αρρωστημένο, κλπ κλπ.
    Αυτά και φοβάμαι πως και η Λούξεμπουργκ τις αμόλαγε πού και πού. Δυστυχώς δεν αμόλησε καμία στην Φάνη Πάλλη Πετραλιά όταν αυτή κατέθεσε λουλούδι στο μνημείο της, στο Βερολίνο.

  37. 03/04/2007 12:38 μμ

    Α, και να προσθέσω ότι τώρα τα πράματα έχουν σχετικώς βελτιωθεί. Η κόρη του Ραούλ Κάστρο έχει αναλάβει ένα κέντρο για τη σεξουαλική εκπαίδευση
    http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18578&m=N51&aa=1

  38. 03/04/2007 2:31 μμ

    Σκύλε μου, το κομμάτι της συνέντευξης το λίνκαρα για να δείξω την άποψή του και μόνο. Εμένα δεν με πείθει καμιά δήλωση αν δεν συνοδεύεται από στοιχεία και, άρα, ούτε του Αρένας. Κάπου στο βιβλίο του Ραμονέ με τη συνέντευξη του Κάστρο, νομίζω πως υπάρχει κάποια ερώτηση για τον Αρένας αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς τι λέει. Αν σε ενδιαφέρει να το ψάξω και να το ποστάρω.
    Στο προκείμενο τώρα -παρατηρείς πως είναι σε εισαγωγικά η φράση του Τσε, καθώς επίσης και το κομμάτι στα ΝΕΑ: «Λέει πως πολλά έχουν αλλάξει από τη δεκαετία του 1960, όταν οι επαναστάτες έστελναν τους ομοφυλόφιλους σε στρατόπεδα εργασίας ή από τη δεκαετία του 1970, όταν οι ομοφυλόφιλοι αποκλείονταν από θέσεις εργασίας ως «ιδεολογικά παρεκκλίνοντες». «Τίποτε απ’ αυτά δεν υπάρχει πλέον», λέει. «Αλλά δεν μπορώ να πω το ίδιο για τις ομοφοβικές συμπεριφορές». » όπου τσιμπάει κομμάτι δήλωσης και κολλάει από δίπλα του ένα συμπέρασμα που, μάλλον, δεν έχει να κάνει με τη δήλωση; Αυτά είναι που λέω προπαγάνδα.
    Όντως οι επαναστάτες κλάνουν. Μη σου πω οτι σκαλίζουν και τη μύτη τους κιόλας. Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι να τρώνε κατηγορίες που αντίκεινται στις ιδεολογικές τους πεποιθήσεις υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και έχεις δίκιο -πουθενά στη σχετική βιβλιογραφία δεν εμφανίζεται εχθρική προς τους ομοφυλόφιλους συμπεριφορά του Τσε. Πως να το κάνουμε δηλαδή; Να το δεχτούμε επειδή το είπε ο Αρένας και δεν γουστάρουμε το Κουβανέζικο μοντέλο;
    Όχι βρε, δεν λέω για το βιβλίο του FBI -αυτό το έχω διαβάσει. Για τα άλλα λέω, εκείνα τα «κρυφά αρχεία» της CIA που βγήκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα. Αυτά δεν τα έχω διαβάσει. Μεγάλη η κουβέντα για την Κούβα και τον Κάστρο -θα την κάνουμε καμιά μέρα με τίποτα κρασιά ανάμεσα. Αλλά ξέχασα να σχολιάσω για τον Καμίλο -αυτός ήταν η προσωποποίηση της κουβανέζικης επανάστασης. Μελετώντας τον καταλαβαίνεις πολλά για τους λόγους που εξεγέρθηκαν οι Κουβανοί και για τη νοοτροπία τους γενικότερα.

  39. 03/04/2007 2:37 μμ

    η αλήθεια δεν είναι ποτέ μία..και καλό είναι να έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοικτά..καλημέρα σε όλους

  40. 03/04/2007 3:21 μμ

    Και το βιβλίο για τον Καμίλο Σιενφουέγος, κι αυτό «αντικαθεστωτικός» το έχει γράψει. Μόνο που αυτός ήτανε με την επανάσταση (καιμάλιστα στέλεχός της) μέχρι που είδε ότι ο Φιντέλ τα ήθελε όλα δικά του.

  41. 03/04/2007 3:47 μμ

    Για τον Φρανκί λες; Ρε συ αυτός είναι γραφικός και παρανοϊκός! Φτάνει να διαβάσεις το βιβλίο του και θα το καταλάβεις. Ο άνθρωπος έχει ψύχωση κατά Ραούλ, Φιδέλ και Τσε (ξέρω και τους λόγους, αλλά μην γεμίζουμε τζάμπα τον χώρο). Για τον Καμίλιο υπάρχει ένα βιβλίο το «Senior de la vanguardia» (ή κάπως έτσι) που είναι καταπληκτικό και κατατοπιστικό. Αυτό του Φρανκί είναι σκέτο παραλήρημα σχετικό με την τελειότητα του Καμίλο.
    Άστα βράστα -μην καταλήξουμε να θεωρούμε φερέγγυα τέτοια άτομα! Αν ήταν έτσι ο Φιδέλ θα ήταν ο θεός επι της γης και ο λόγος του το νέο ευαγγέλιο!

  42. 03/04/2007 4:23 μμ

    *Mαύρο πρόβατο
    * Motorcycle boy
    *Βαλιακαλντιανέ Σκύλε
    Ευχαριστώ για τα ενδιαφέροντα link…
    ————-
    Γητεύτρια : ευχαριστώ για τις αφιερώσεις
    ———————
    Ελληνίδα : ευχαριστώ για τις ευχές… Καλό Πάσχα επίσης
    —————
    Ελαφίνι : ευχαριστώ για την καλημέρα

    (Τόσες ευχαριστίες, ούτε στα Όσκαρ…!)

  43. 03/04/2007 4:49 μμ

    Ερώτημα που με αγωνιώδη τρόπο θέτει πολύ σωστά η γητεύτρια είναι το εξής: Βγαίνει κάποιος και γράφει (παραθέτοντας και ένα δυο συγγραφείς ως πηγές) πως ο Άρης έκοβε τα @ρχιδια των ομοφυλόφιλων στην κατοχή, όλοι οι νεοαριστεροί θα θεωρήσουν υποχρέωσή τους να υποστηρίξουν το βάσιμο της πληροφορίας για να μη χαρακτηριστούν «δογματικοί;» Ήμαρτον ρε παιδιά! Ήμαρτον!

    Υ.Γ. Και αυτά αφού απολογηθώ πως και αν όσα του καταμαρτηρούν οι εν λόγω συγγραφείς και οι άκριτα αντιγραφείς τους τα έκανε για μένα δεν αλλάζει στο έλάχιστο η γνώμη μου για τον άντρα…

  44. 03/04/2007 8:47 μμ

    Γητεύτρια,

    τα λινκ ήταν πραγματικό βασανιστήριο – ιδίως το δεύτερο… 🙂

    Δεν θέλησα να γράψω κάτι εναντίον του Τσε ή του Βελουχιώτη – και οι δύο ήταν μεγάλες μορφές. Είπα να πειράξω λιγάκι όσους τους θεωρούν «άμεμπτους και αλάνθαστους» στην πολιτική / επαναστατική τους δράση.

    Άλλο το ένα, άλλο το άλλο!

  45. 03/04/2007 9:32 μμ

    Κοινώς, ανακατεύοντας τα όσα όμορφα μας διδάσκει το περιοδικό Heteron 1/2, δηλαδή την Αθυροστομία και την του Τσε Σπουδή Προς την των Ομοφυλοφίλων φυλάκιση, μπορεί κανείς κάλλιστα να καταλήξει σε ένα υβριστικό λογύδριο γι’ αυτόν τον καριόλη βρωμομεξικανό που μου ήθελε μετά το τσουτσέκι να κάνει και το τραβέλι στην κουράδα της παλιοαδελφής του Ισπανού του Αλμοδοκολομπάρ. Και μετά ο αρχίδης έγινε και αφίσα και μπλουζάκι και πόστερ (και στης 17Ν το μπουντρούμι), αντιγράφοντας το δικό look και την τεχνοτροπία του ίδιου του μπαρμπα-Μαθιού. Τι θράσος ο γαμιόλης ο Μπερνάλ!

  46. 04/04/2007 12:58 πμ

    @Πάνο
    Πάνο μου δεν το εννοούσα για βασανισμό αστειευόμουν! 🙂 Βρε συ λες να μη σας γνωρίζω; Σας παρακολουθούσα και σας διάβαζα πολύ καιρόν πριν έρθω εδώ. Τυχαία λες να ήρθα; Χαίρομαι όμως που τελικά έγινε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, βγήκανε συμπεράσματα χρήσιμα από τις τοποθετήσεις, μάθαμε πράγματα που ίσως δεν ξέραμε, για παράδειγμα ότι και ο Μάο και ο Τρότσκι πλήρωναν τις φυσικές συνέπειες της απόλαυσης μιας φασολάδας, είδαμε από διάφορες γωνίες και οπτικές πολλά πράγματα, μπήκανε και κάτι χαριτωμένα κλωνάκια και γελάσαμε με τις μιμήσεις τους και με τις πιπεράτες γλωσσίτσες τους, τί κρίμα για μένα που έχω το ρημάδι το ελβετικό ΙΡ και το email και δεν μπορώ να κάνω ανάλογες πλάκες σε μερικούς, που πολύ θα το διασκέδαζα… και γενικά Ολα Καλά που λέει και το Αλλουφανάκι.
    ααααχ! Ανάθεμα την ξενιτιά που είμαι μακριά και δεν μπορώ να σας καλέσω για κανα ποτάκι ή κρασάκι να τα πούμε από κοντά, να γελάσουμε και να το απολαύσουμε συζητώντας γιατί άλλη χάρη έχει ρε παιδί μου το από κοντά. Μιλάς ελεύθερα χωρίς να φοβάσαι μη σε παρεξηγήσουν, ενώ γραπτά κινδυνεύεις, γιατί δεν κοιτάς τον άλλον στα μάτια να δεις ότι γελάει ή να δει ότι τον πειράζεις.
    Σας αφιερώνω λοιπόν μια χαρουμενιά για να πάει καλά η μέρα… θέλει τέρμα γκάζι στον ήχο…

    Volare Karaoke, Για μια χαρούμενη καλημέρα! 😉

  47. Maya permalink
    04/04/2007 2:52 πμ

    Ψιτ Μαθιέ! Λίγα με τον Gabriel, γιατί τώρα θίγονται δικά μου ιδανικά, τα οπόια είναι σαφώς υλιστικά και βρώμικα, αλλά υπάρχουν! 🙂 Μην του το κάνουμε του AFM american Almodokolobar!

  48. 04/04/2007 5:01 πμ

    Έχεις δίκιο βρε Μάγια μου, παραφέρθηκα. Και ζητώ ταπεινά συγγνώμη κι από ‘σένα και από τον Γκαέλ Γκαρθία . Είναι που τον ζηλεύω μάλλον. Γιατί έπαιξε στο «Y Tu Mama Tambien» και πήρε την Άνα Λόπεθ Μερκάδο μέσα στο αμάξι…

  49. 04/04/2007 12:02 μμ

    Αυτό με το περιοδικό δεν είναι κακή ιδέα!

  50. 04/04/2007 1:24 μμ

    Δεν αντέχω της θεοποίηση … αν ο Τσε ήταν αλάθητος, τότε να τον κάνουμε εικόνισμα…

  51. 14/04/2007 11:45 μμ

    opou uparxei kapnos, yparxei kai fwtia, estw kai mikroula
    egw arnoymai na kleisw ta matia stin katapiesi poy ypestisan (kai zoyn akoma kai simera se olokliri tin yfilio) omofulofiloi anthrwpoi kai na kalypsw opoiondipote, oso irwas ki an ypirkse se alloys tomeis…
    katantaei grafiki tosi pia yperaspisi!
    kai oi irwes kanoyn lathi, kai polloi pou gnwrizw einai «anthrwpistes» se kapoious tomeis kai entelws ratsistes (i estw adaeis) se allous…
    kai epitelous, den mporoyme me tosi elafrotita na aporriptoume kathe kritiki stin Kouba me to epixeirima pws einai ypokinoymeni…
    i epanastasi tis Koubas den ferthike kala stoys omofylofiloys, toylaxiston stin arxi, to idio ekanan oi perissoteres epanastaseis…
    ayto kaneis den mporei na to arnithei
    i syggnwmi poy irthe twra einai dekti, kathoti eilikrinis, alla den sbinei to parelthon, kai aytoi poy to ezisan aksizoyn sebasmo, an mi ti allo

Trackbacks

  1. Το έτερον ήμισυ « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
  2. Κιθαρίστας η Ντράμερ « ΠΑΡΑΦΩΝΙΑΔΕΣ . . .
  3. Πόσα ποστ σε άλλα ιστολόγια έχει προτείνει η καλύβα; « Η καλύβα ψηλά στο βουνό

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.591 ακόμα followers

  • Απριλίου 2007
    Δ T Τ T Π S S
    « Mar   May »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Αρέσει σε %d bloggers: