Skip to content

Αυστηρώς α-cult-άλληλον

17/04/2007

Ο ένας, στο κινητό του, έχει βάλει για ringtone το τραγούδι της Βέρας Λάμπρου «το νινί σέρνει καράβι», επειδή,λέει, είναι καλτ.
Η άλλη αγοράζει gossip περιοδικά, επειδή προσφέρουν σε dvd τις βιντεοταινίες του Στάθη Ψάλτη, που είναι καλτ των 80’ς .
Οι άλλοι, βλέπουν ανελλιπώς τις εκπομπές της Αννίτας Πάνια … Αυτή,λένε, κι αν είναι καλτ.
Καλτ, το τραγούδι του Κάτμαν, «θέλω θέλω νά’μαι ο εραστής σου».
Kαλτ, η Στέλλα Μπεζεντάκου και πιο καλτ τα σιλικονάτα της μπαλκόνια.
Καλτ, ο «Μονάρχης» Ψωμιάδης, με το αλά Νίκος Ξανθόπουλος-παιδί του λαού- προφίλ του.
Καλτ, ο Λιακόπουλος με τις κοσμοσφαίρες και τους Ελ.
Καλτ, ο Χαρδαβέλας και οι εκπομπές του.
Καλτ, η Εσπρέσο και η Τράφικ με τα ξώβυζα πρωτοσέλιδα.
Καλτ, η Τσιτσιολίνα και ο Γκουζγκούνης.
Καλτ, ο Τάσος Μπουγάς, ο πλανητάρχης.
Καλτ, η υπερπαραγωγή στρας και η υπερκατανάλωση των λαμέ υφασμάτων, Γιάννης Φλωρινιώτης.
Καλτ και η -Γιουρτζάστ τουγκούντ τουμπιτρού-Έφη Θώδη
Καλτ ο Ψινάκης.
Καλτ η Ελένη Λουκά.
Καλτ…Κάλτ…Καλτ. Μπλεξαμε. Όλοι είναι καλτ. Τι είναι όμως καλτ;
Γρήγορα στη βιβλιοθήκη για λεξικό! Φύσα προσεκτικά την σκόνη από τον Φυτράκη και άνοιξε στο Κάπα… Ναι εκεί… Ακριβώς πάνω από το λήμμα «καλτάκα». Διάβασε να δούμε….

« Καλτ, από την αγγλική λέξη cult=λατρεία, για πρόσωπο ή πράγμα που θαυμάζεται φανατικά από μια μερίδα πληθυσμού (Καλτ ταινία, καλτ συγγραφέας)»

Κι ένα- γρήγορο ναι, πρόχειρο όχι- ψάξιμο στον γκούγκλη:

1.«Τι είναι καλτ; Ό,τι δεν διαθέτει αρκετούς οπαδούς ώστε να είναι μειοψηφία»
2.«Καλτ είναι αυτό που γίνεται δημοφιλές από στόμα σε στόμα. Δεν είναι προορισμένο για μεγάλη επιτυχία αλλά την κάνει.»

Μάλιστα. (Δια)φωτιστήκαμε.
Προσωπικά πιστεύω ότι, όπως οι καλόγεροι του βυζαντίου έπαιρναν το κρέας και ευλογώντας το, το βάφτιζαν χόρτα ή ελιές, για να το κάνουν νηστίσιμο, έτσι κι εμείς παίρνουμε το ευτελές και το βαφτίζουμε καλτ για να το απενοχοποιήσουμε. Δικαίωμά μας είναι να μας αρέσει και κάτι φθηνό. Αλλά καλό είναι να έχουμε επίγνωση της ευτέλειάς του. Αλλιώς αμβλύνουμε τις αντιστάσεις μας στην επέλαση της κακογουστιάς και κατεβάζουμε τον πήχυ της αισθητικής μας πολύ χαμηλά, διευκολύνοντας τον καθένα να μας πασάρει τον οποιοδήποτε ως καλτ.
Ακόμα και τον Ψωμιάδη για νομάρχη ή τον Κωστάκη για καταλληλότερο ως πρωθυπουργό.

Advertisements
47 Σχόλια leave one →
  1. 17/04/2007 12:57 μμ

    Εγώ τα λέω υποκουλτούρα, για να μη πώ την άλλη λέξη!

  2. 17/04/2007 1:01 μμ

    Αλλουφάνιε δες και εδώ 😀
    http://dimlyg.blogspot.com/

    Ασχετο – σχετικο ! Θυμαται κανεις το απολυτο cult όλων των εποχών «Ερωτοδικείο» ;; 😀

  3. 17/04/2007 1:02 μμ

    cultούρα να φύγουμε.

  4. 17/04/2007 1:06 μμ

    Τα πάντα είναι φθηνά σήμερα …η γνώση κοστίζει και είναι και επικίνδυνη

  5. 17/04/2007 1:09 μμ

    «Προσωπικά πιστεύω ότι[…]Κωστάκη για καταλληλότερο ως πρωθυπουργό.»

    Aυτό τώρα το διάβασα και με βρίσκεις σύμφωνο απόλυτα !

  6. 17/04/2007 1:16 μμ

    Το προβλημα ειναι αυτοι που τα πουλανε ή αυτοι που τα αγοραζουνε? γιατι ενταξει, cult-ακες και καρακαλτακες μερικες, α-cult-αλληλοι οι περισσοτεροι και cult-απτυστοι, αλλα δυστυχως υπαρχει γονιμο εδαφος και σπερνουν και φυτρωνουν αυτα τα παρασιτα. Προσωπικα πιστευω πως το trash κακως το βαπτιζουμε cult εδω. Αλλα σε μια χωρα που οι χωματερες εχουν δεν δεχονται αλλα σκουπιδια λογικο ειναι τα σκουπιδια να μαζευονται στα σπιτια μας και στις αυλες μας.

  7. 17/04/2007 1:18 μμ

    Υπάρχει έντονη θρησκευτική χροιά στον όρο «cult», που κανονικά χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει αιρέσεις και δόγματα, ομάδες πιστών ή το αντικείμενο της λατρείας τους. Δείτε το και στο λεξικό.

    Έχει επίσης ενδιαφέρον και η ετυμολογικά συγγενής λέξη occult (oc-cult), η οποία χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τις διάφορες μεταφυσικές πρακτικές (μαγεία, ταρό, αστρολογία, κλπ), καθώς και τον αποκρυφισμό (κυριολεκτικά ή μεταφορικά).

    Κοινώς, δεν έχουμε να κάνουμε απλά με μία μόδα καθιέρωσης του ευτελούς για χαβαλέ, αλλά με μία γενικότερη πολιτισμική έκπτωση όπου το ακραία κακό γούστο και η ακατάσχετη παπαρολογία μετατρέπονται σε ένα είδος μεταμοντέρνας είδωλολατρείας. Βαφτίζοντας κάποιον ή κάτι «καλτ» αποδυναμώνουμε τις αντιστάσεις μας στην ξεφτίλα κι επιτρέπουμε να μπουν από το παράθυρο ένα σωρό επικίνδυνες ιδεολογίες που αργότερα θα θεωρούνται καθεστώς – όπως ακριβώς οι βαρεμένοι αρχαιολάτρες έγιναν δόγμα ή η Eurovision έγινε εθνική υπόθεση από κει που κάποτε ήταν ένα σαχλό κι ανώδυνο καρναβάλι για να περνάμε ευχάριστα την ώρα μας.

    Όλα αυτά λειτουργούν προς όφελος της ακραίας συντήρησης, η οποία καραδοκεί να επιστρέψει θριαμβευτικά για να μας «σώσει» από την παρακμή, παραδίδοντας τις αμαρτωλές μάγισσες στην πυρά και κηρύσσοντας τη σοβαροφάνεια του θεοκρατικού εθνικισμού. Θα μου πεις, στο μεσαίωνα ζούμε – τι άλλο περίμενες;

  8. allmylife permalink
    17/04/2007 1:20 μμ

    ξέρετε όμως,
    η αναγνωρίσιμη, η προκλητική ασχήμια, εύκολα αποφεύγεται.
    ο κίνδυνος ελοχεύει αλλού…

  9. 17/04/2007 2:03 μμ

    Θα θυμάστε και την καρα-cult-άκα του Λαζόπουλου.
    Ό,τι ντρεπόμαστε να παραδεχτούμε πως βλέπουμε, διότι ξέρομε ότι είναι κακόγουστο, το βαφτίζουμε cult και αποενοχοποιούμαστε.

  10. ghteytria permalink
    17/04/2007 2:05 μμ

    Ο καλύτερος τρόπος και συμφωνώ απόλυτα με τον Μαρξ, είναι η επίγνωση της ευτέλειας και η σωστή χρήση. Όχι άρνηση γενικευμένη. Στα χρόνια της νιότης μου ήταν επιβεβλημένο να αρνούμαστε το λαϊκό τραγούδι εντελώς. Κάτι παλιά δε, με Ζαμπέτα, Μητσάκη, Χιώτη, Καζαντζίδη και λοιπούς τα φτύναμε εντελώς. Το ίδιο βλέπω να κάνουν ακόμα σήμερα άνθρωποι της γενιάς μου, όπου νομιμοποίησαν μεν το παλιό λαϊκό ως λαϊκή έντεχνη κουλτούρα, αλλά εξακολουθούν να φτύνουν αδιακρίτως της σύγχρονο λαϊκό και να ακούνε μόνο τα παλιά που πολλά από αυτά είναι και ευτελή. Προσωπικά δεν αντέχω τα κολλημένα μυαλά και τις δήθεν επιλογές. Μόνο ΜΕΓΑΡΟ, μόνο λυρική ή μόνο Halfe Note ή Club 22 ή μόνο τζαζίστες ή μόνο ρεμπέτικο ή μόνο ηλεκτρονική! Γι αυτό γούσταρα τον Αντρέα, όταν έλεγαν ότι όταν τον έσερναν υποχρεωτικά στο Μέγαρο, είχε γουώκμαν κι άκουγε Σακελλαρίου. 🙂
    Λιώμα χρειάζεται ο Έλληνας να γίνει και δε θα γίνει στο Μέγαρο, θα γίνει στο μπουζουκομάγαζο. Αλλά από το να τα δώσεις όλα μια νύχτα στα μπουζούκια μέχρι να νομιμοποιείς την αθλιότητα της Πάνια και όλου του συρφετού, υπάρχει τεράστια διαφορά.
    Νομίζω ότι ο μέσος Έλληνας έχει καλή μουσική παιδεία, αρκεί να ξέρει να ξεφεύγει από τα κλισέ και να ακολουθεί το ένστικτό του και την αισθητική του.

  11. 17/04/2007 2:56 μμ

    κουτόχορτο μεταμφιεσμένο σε τρούφα και στην ίδια τιμή μάλιστα…και με φοβερή κατανάλωση…καλημέρα σε όλους

  12. 17/04/2007 3:01 μμ

    […] όπως οι καλόγεροι του Βυζαντίου έπαιρναν το κρέας και, ευλογώντας το, το βάφτιζαν χόρτα ή ελιές για να το κάνουν νηστίσιμο, έτσι κι εμείς παίρνουμε το ευτελές και το βαφτίζουμε καλτ για να το απενοχοποιήσουμε.

    Αυτό θα το κάνω γιγαντοαφίσα στο γραφείο μου. Σε ευχαριστώ.

  13. 17/04/2007 3:21 μμ

    Μερικές φορές νομίζω ότι μας απασχολούν τα ίδια πράγματα την ίδια στιγμή. Περίεργο δεν ειναι;
    Προσωπικά δεν κάνω τίποτα απο όλα αυτά που αναφέρεις πιο πάνω, αλλά δεν το κάνω επειδή είμαι κάπως, αλλά επειδή δεν είμαι έτσι… Δεν μπορώ να τα χαρακτηρίσω όλα αυτά αλλά ούτε και αυτούς που τα υποστηρίζουν με το να τα βλέπουν, να τα ακούν, να τα δέχονται και να τα ανέχονται. Αλλά τελικά καταλήγω να
    Είμαι ο κακός, ο περίεργος κτλ. Γιατί θέλουμε δεν θέλουμε για ένα πολύ μεγάλο κοινό αυτό είσαι όταν τα κατακρίνεις. Εγώ λοιπόν, θα κάτσω με τους «πεθαμένους» μια και όλοι όσοι μου αρέσουν, ακούω, βλέπω ταινίες τους κτλ. έχουν πεθάνει προ πολλού. Εγώ και οι νεκροί είναι καλύτερα, αν και από φύση δεν είμαι πτωματοφάγο ζώο αλλά σαρκοφάγο. Λύκος είμαι και φαίνομαι.

  14. 17/04/2007 3:25 μμ

    Αλλουφάνιε, συμφωνώ μαζί σου ότι καλτ βαφτίζουμε ό,τι θέλουμε να απενεχοποιήσουμε αντί να κάτσουμε να το απολαύσουμε αναγνωρίζοντας ότι χρειαζόμαστε και το ευτελές και το ποταπό από καιρό εις καιρό, από την στιγμή που και εμείς οι ίδιοι μόνο τέλειοι δεν είμαστε.
    Νομίζω, όμως, ιδίως σε ό,τι αφορά παλαιότερα «πολιτιστικά δημιουργήματα» σημαντικό ρόλο παίζει η εξιδανίκευση του παρελθόντος, η πατίνα του χρόνου.
    Αμφιβάλεις ότι σε καμμια τριανταριά χρόνια θα διαβάζουμε στις εφημερίδες, εάν υπαρχουν ρεπορταζ σαν το εξής:

    *17/4/2037
    Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η συναυλία της Γαουγάου Σκυλοπούλου στην αίθουσα συναυλιών του Ελληνικού Εθνικού Θεάτρου.
    Η Βασίλισσα του ελληνικού τραγουδιού τραγούδησε αγαπημένες επιλογές από την δισκογραφία της, όπως τις «Σε ‘κανα τσακωτό να μιλάς με την λεγάμενη στο κινητό», «Να ‘κανω πεντικιουρ ή ν’ αγοράσω γόβες;» «Με απάτησες στα μπλογκ» κλπ.
    Ακούστηκαν οι αγαπημένοι συνθέτες της πλατινένιας εποχής του ελληνικού τραγουδιού: Α. Τάλαντος, Σ. Κύλος, Α. Μουσός, και Φ. Άλτσος.
    Εκτός από το ευρύ κοινό που αγαπά την κ. Σκυλοπούλου και τα τραγούδια της παραβρέθηκαν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός και οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί, οι οποίοι ξέχασαν τις πολιτικές τους διαφορές συμφωνώντας με την δήλωση της Προέδρου ότι η» δύναμη της Ελλάδας είναι ο πολιτισμός είναι ο ακατάλυτος πρέσβυς μας και το μέτρο της ισχύος μας».
    Πέραν των πολιτικών παρεβρέθηκαν γνωστοί παράγοντες της πνευματικής, καλλιτεχνικής και οικονομικής ζωής.
    Κριτική για την συναυλία θα βρείτε στο ένθετο «Τέχνες-Πολιτισμός-Κουλτούρα», ενώ για τα κοσμικά παραλειπόμενα στο ένθετο «Η Γαλιάντρα»

  15. 17/04/2007 3:25 μμ

    ,εάν υπάρχουν,

  16. 17/04/2007 5:15 μμ

    But of course…

    As many of you may allready know, this whole arrangement can be summarized in the following holy® Epsilonian® phrase:

    «Ιτ ιζ δη ιντερνάσιοναλ ΚαραCULTέησον»

  17. ioudas permalink
    17/04/2007 6:13 μμ

    τις αηδίες τις λένε cult, είναι μόδα. και φοβάμαι πως αυτή δεν θα περάσει εύκολα.
    την καλησπέρα μου.

  18. 17/04/2007 7:58 μμ

    Πρόσφατα, σε μια συζήτηση με συμφοιτητές μου από το μεταπτυχιακό (το οποίο παρεπιπτόντως είναι πολιτισμικές σπουδές -το λέω για να αποκτήσουν άλλο ένα στρώμα ανάγνωσης τα κατωτέρω)- δέχτηκα τα πυρά τους γιατί αρνούμουν να πάω στον Φλωρινιώτη. «Μα είναι cult!», «Μα αν δεν δεις Φλωρινιώτη, αν δεν έχεις δει όλες τις ταινίες του Γκουσγκούνη, αν δεν έχεις ακούσει Βέρα Λάμπρου δεν μπορείς να μιλάς για κουλτούρα» και άλλα τέτοια συναφή. Το κακό είναι η σύγχρονη αντίληψη η οποία περιστρέφεται γύρω από τον κεντρικό νοηματικό άξονα Δες τα σκατά (μετά συγχωρήσεως) – Επίλεξε τα κουλτουριάρικα -Παίξτο ανώτερος.
    ´Εχω να πω ότι αρνούμαι να επιχειρηματολογήσω κατά του cult. Επινόηση μαρκετάδων, b-παραγωγών και ατόμων που υποκριτικά αρνούνται την ροπή τους προς την μαλακία (ξανά μετά συγχωρήσεως) βαφτίζοντάς την cult και υποκρινόμενοι τον -κατά τα άλλα- καλλιεργημένο αστό που αντιμετωπίζει το cult αφ’ υψηλού…

  19. 17/04/2007 8:37 μμ

    Στα ελληνικά φαίνεται πως χρησιμοποιούμε τον όρο με «καλτ» με τη σημασία του στοιχείου λαϊκής κουλτούρας που γίνεται αντικείμενο λατρείας, χωρίς να έχει και υψηλή ποιότητα. Καλτ ονομάζουμε τις βιντεοταινίες του ’80 με το Στάθη Ψάλτη, αλλά δύσκολα θα λέγαμε το ίδιο και για το «Λούφα και Παραλλαγή» του Περάκη.

    Στα αγγλικά χρησιμοποιείται με ευρύτερη σημασία, ως ένα στοιχείο της κουλτούρας,
    που γίνεται αντικείμενο λατρείας, που έχει φανατικούς οπαδούς. Καλτ με αυτήν την έννοια είναι και οι ταινίες του Κιούμπρικ και του Μπρους Λη. Για τη σημασία του όρου στα αγγλικά δείτε:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_classic
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_following

    Όσον αφορά την προσωπική μου άποψη με κάλυψε η Γητεύτρια, αν και ο αγαπητός Μαρξ έχει δίκιο για τη βάφτιση του ευτελούς σε καλτ. Υπάρχει όμως και ένα κρίσιμο σημείο, που το θίγει και η Γητεύτρια: Εγώ π.χ. που ακούω βασικά κλασική μουσική και έντεχνο, μπορεί να βρίσκω διασκεδαστικούς και το Φλωρινιώτη και την Πάνια και τον Ψωμιάδη (παράδειγμα είναι, μη βαράτε). Ο πρώτος όμως έχει βλάψει μόνο τον εαυτό του με τις αποτυχημένες πλαστικές (άντε και τη μουσική τέχνη), η Πάνια εκμεταλλεύεται άτομα χαμηλής νοημοσύνης, και ο Ψωμιάδης συντελεί στην υποβάθμιση του νομού όπου ζω. Το καλτ δηλαδή μπορεί όχι μόνο να αποενοχοποιεί, αγαπητέ Μαρξ, αλλά και να αποπολιτικοποιεί.

  20. 17/04/2007 9:03 μμ

    Δε θυμόμουν την τελευταία πρόταση του κειμένου σου, αγαπητέ Μαρξ, φλυάρησα για να πω τελικά το ίδιο με σένα. Τι να κάνουμε, συμβαίνουν αυτά.

  21. 17/04/2007 9:05 μμ

    Ειπώθηκαν όλα!

    Άει σιχτίρ, πια!

  22. 17/04/2007 9:32 μμ

    Πωπω σχόλια!
    Το καλύψατε το θέμα σφαιρικότατα. Και δεν αφήσατε για τον Πάνο τίποτε.
    😉
    Και ούτε ένας δεν σχολίασε τον σκονισμένο μου Φυτράκη… Σας συγχαίρω για το επίπεδό σας.
    🙂

  23. ghteytria permalink
    17/04/2007 9:44 μμ

    Πάντως το πιο πετυχημένο ήταν του Σκύλου που συνέδεσε το cult με την καρα-cult-άκα! Σκύλε η ατάκα ήταν όλα τα λεφτά!
    Ωχ! Μου ξέφυγε και θα με κράξει η Μικρή Μαρίκα! 😉

  24. 17/04/2007 10:04 μμ

    Πραγματι,αυτα τα βαφτισια(του ευτελους σε cult )ειναι μια κοινωνικη διεργασια ,που ομως δεν ειναι μοδα η τυχαια.Προωθηται,πιστευω,και υπαγορευεται απο τους διοικουντες (με την ευρυτερη εννοια) γιαυτο δεν θα περασει ευκολα (οπως ειπε και καποιος φιλος).Μια απο τις βασικες προσδοκιες τους (οπως προανεφερε η Αμιτα) η αποπολιτικοποιηση (τους βολευει αφανταστα).

  25. 18/04/2007 12:21 πμ

    Το άλλο, με το να διαφημίζεται ένα περιοδικό και να λέει μια φωνή:
    Με τις ποιο …προχώ τάσεις της μόδας!
    Αυτό, τι είναι ρε παιδιά;
    Βοηθάτε κι εμένα!

  26. 18/04/2007 1:10 πμ

    Μαλακία τρικούβερτη είναι, φίλε N’ Ago!

    *

    Marx, το σιχτίρι πήγαινε στο «καλτ» και όχι στην κάλυψη του θέματος. Καλύπτονται ποτέ αυτά τα …προχώ;

  27. 18/04/2007 1:21 πμ

    Σε μια κοινωνια καλοπερασακηδων,λαμογιων,κουμπαρων,αρπακτικων,ανθρωπων της αρπαχτης δεν ειναι δυνατον να ευδοκιμησει αλλου ειδους κουλτουρα.
    Σε μια κοινωνια που εχει ισοπεδωσει τις οποιες αξιες ειχε-κανεις δεν ενδιαφερεται για κανενα παρα μονον για την παρτη του-οπου δεν υπαρχει η παραμικρη αλληλεγγυη,οπου κανεις δεν ενδιαφερεται γιατι μας τρωνε τα λεπτα των φορων μας αλλα λεει γιατι δεν εφαγα κι εγω,σε αυτη την κοινωνια δεν ευδοκιμει τιποτε.
    Σε μια κοινωνια που δεν εχει παιδεια δεν βγαινουν Ανθρωποι βγαινουν ανθρωποειδη.
    Δεν φταινε αυτοι οι σαλτιμπαγκοι που εμφανιζονται σαν καλτ κλπ φταινε αυτοι που τους πλασσαρουν και εμεις που δεν προβαλλουμε αντισταση.

  28. 18/04/2007 1:33 πμ

    «….δικαιωμα μας να μας αρεσει και κατι φθηνο…»
    Σωστο….Αλλά και….
    …Υποχρέωση μας , να ψαχνουμε και για το ….πανακριβο .
    Τωρα ..αν , μετα απο αυτο που ειπες , …σχολιασω τον σκονισμενο σου Φυτρακη , θα …φανει φθηνο .Κατι σαν cult ….να πουμε….
    Θα πω λοιπον , μονο τουτο :
    Σ’αυτη την εποχη , που υποτιθεται οτι ολες τις απαντησεις μπορουμε να τις βρουμε στην οθονη μας….κι εμενα μου αρεσει που και που , να ξετρυπωνω παλια βιβλια (εχω μια πολυ πολυ μεγαλη …παλια βιβλιοθηκη) να τα κατεβαζω , να τα ανοιγω , να τα ψαχνω και οταν βρω αυτο που ψαχνω (και συνηθως το βρισκω , γιατι τα γνωριζω ολα σπιθαμη προς σπιθαμη) να τα κλεινω αποτομα με δυναμη και κροτο και να …οσμίζομαι αυτη τη σκονη , που εχουνε κρατησει πανω τους , περιμενοντας να τα ….αγγιξω……Βίτσιο ;….Τί να πω …

  29. 18/04/2007 2:03 πμ

    Η μουσικοπαιδαγωγική υποστηρίζει ότι τα οικεία ακούσματα διαμορφώνουν τις μετέπειτα προτιμήσεις. Η παιδαγωγική της τέχνης λέει το ίδιο για τα ερεθίσματα που διαμορφώνουν την αισθητική του ατόμου. Εγώ το λέω για όλα όσα αναφέρεις! Η τηλεόραση έχει κουβαλήσει όλη τη σαβούρα μέσα στα σπίτια μας και μας κάνει να τη θεωρούμε κάτι κοινότοπο. Από την σαβουρο-«τέχνη» μέχρι το «τι πειράζει να πάω με τον άντρα της αδερφής μου, σε όλα τα σίριαλ συμβαίνει»! Τώρα θυμήθηκα και την «πυρπόληση του μνημείου του αγνώστου στρατιώτη»: όλοι είδαμε ότι δεν κάηκε το μνημείο αλλά το ΦΥΛΑΚΙΟ μπροστά στο μνημείο!!!Κι όμως: το είπε στην τηλεόραση και δε χρειάζεται να σκεφτούμε εμείς τίποτα! Και βούηξε ο τόπος μ’ αυτή την είδηση όπως βουίζει με κάθε θέμα που προβάλεται ως πρώτο στα κανάλια, λες και είναι το σημαντικότερο της επικαιρότητας!Αποπολιτικοποίηση όπως είπαν και Αμμίτα+drosulitiss και όχι μόνο. Απονοητικοποίηση! (Μην το ψάξετε στα λεξικά, δεν υπάρχει)

  30. 18/04/2007 2:42 πμ

    Η δυνατότης των ανθρώπων να τοποθετούνται αισθητικώς είν’ αποτέλεσμα εμπειριών.
    Εις ετούτην την χώραν μόλις αποκτήσαμεν πολυφωνίαν εις τον δημόσιον βίον και, ως προσφάτως απελεύθεροι, κάμνουμεν ακρότητας…
    Δελτία πολιτικών ειδήσεων αναμιγνύονται με στρινγκάκια τηλεπαικτριών, συντηρητικαί πολιτικαί εφημερίδαι με ψωλάς αράπηδων και λαϊκά καλαμπούρια άλλων εποχών γίγνονται απάνθισμα ερεύνης κουλτουριάρηδων υπό αγγλόηχας επωνυμίας.
    Ωστόσο, η αλήθεια είναι μία: η «εναλλακτική» ελίτ ζητά το ρόλο του νομιμοποιητού της υποκουλτούρας.
    Η υποκουλτούρα, όμως, χέστηκεν δια τέτοιας υποκριτικάς νομιμοποιήσεις από φορείς λόγου που σπεύδουν να τονίσουσι πως εκτός από Ψάλτην βλέπουν κι Αβδελιώδην…
    Σας φιλώ!

  31. 18/04/2007 3:09 πμ

    Κάποτε η απόδοση της έννοιας cult σε ένα είδος ταινιών, σε ένα κίνημα ή σε ένα ρεύμα ασκούσε μια γοητεία – όχι πολλά χρόνια πρίν. Λίγοι ήταν πραγματικά ακόλουθοι και θαυμαστές αυτού που ονόμαζαν cult. Πολλοί ήταν εκείνοι που λέγονταν cult μόνο και μόνο για να το παίξουν διαφορετικοί ή δήθεν.
    Στις μέρες μας εξακολουθούν να είναι λίγοι αυτοί που εμμένουν ολοκληρωτικά σε κάτι που αντικειμενικά θεωρείται cult (με τον ακριβή ορισμό του όρου) αλλά πάμπολλοι εκείνοι που βαφτίζοντας cult οτιδήποτε αντισυμβατικό ή χαμηλής ποιοτικής στάθμης νομιμοποιούνται να λένε πως τους αρέσουν πράγματα, καλλιτέχνες, ιδεές που υπο κανονικές συνθήκες θα προσέβαλαν τη νοημοσύνη μας, την αισθητική μας, το χαρακτήρα μας!
    Κοινός παράγοντας και στις δύο περιπτώσεις (τότε και τώρα) είναι η υποκρισία. Στην πρώτη έχουμε εκούσια καταναγκαστική ασχολία με κάτι που δε μας αρέσει αλλά μας προσδίδει την αίσθηση της διαφορετικότητας. Στη δεύτερη έχουμε (όπως ευστοχα επισημαίνεις) μια τεχνητή απενεχοποίηση απέναντι πρώτα απ’ όλα στον ίδιο μας τον εαυτό!
    Αν το cult είχε στόμα θα μας έφτυνε!
    Καλό βράδυ!

  32. 18/04/2007 10:20 πμ

    Cut -Up Cult…

  33. 18/04/2007 10:21 πμ

    Καλημέεεερααα!!!

  34. 18/04/2007 4:02 μμ

    Μπα, κι εγώ αφαιρεμένο ήμουν ghteytria και δεν είδα ότι ο Αλλουφάνης είχε «βρει» το cult ακριβώς δίπλα στην καλτάκα…

  35. 18/04/2007 4:34 μμ

    Η επιτυχία ή αποτυχία (όπως θέλετε πείτε το), στις μέρες μας, περνάει Ή από το κρεβάτι (ξέρετε……) Ή από την μπόλικη μαλακία που κυκλοφορεί παρά έξω.
    γκρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ

  36. So_Far permalink
    18/04/2007 4:44 μμ

    Χωρίς πολιτισμό παραδομένοι στον Κατέλη και τον Παρασκευά.. ή μάλλον καλύτερα με έναν πολιτισμό που θάβεται κάτω από το βάρος της Αννίτας Πάνια, του Λιακόπουλου… κλπ κλπ έχει νέο όνομα ο Μεσαίωνας και δεν το ξέρω;

  37. 18/04/2007 8:10 μμ

    Τι λέτε ρε παιδιά,cult έχει να δεί η Ελλάδα απο τον καιρό του Πραξιτέλη!

  38. 18/04/2007 8:11 μμ

    ΥΓ.Μπέρδεψες το cult με το βλαχομπαροκ
    εχεχχε

  39. member of the Lilipoua oua-Oua tribe permalink
    18/04/2007 10:37 μμ

    κιτς=καλτ?

  40. 18/04/2007 10:59 μμ

    μα πολύ καλά τα είπατε.
    καλώς σας βρηκα.

  41. 19/04/2007 11:24 πμ

    είναι καταπληκτικό….
    μου λύσατε μόλις σήμερα μια τρομερή απορία για το τί σημαίνει αυτή η λέξη που ακούω κάθε τρείς και λίγο.
    ευχαριστώ πολύ!!!
    Καλή σας μέρα!!!

  42. 19/04/2007 11:27 πμ

    Καλημέρα , καλώς μας ήρθατε όλοι…
    ( Q: Χωρίς γκρίνιες, έτσι;…)
    😉

  43. 19/04/2007 11:35 πμ

    Καλημέρα.
    Τουλάχιστον οι blue oyster cult γνωστοι και ως σκέτοι cult, σου αρέσουν;
    🙂

  44. 19/04/2007 12:18 μμ

    Έλα μωρέ με τους …πουθενάδες τώρα!
    Τους ξέρει η μάνα τους; Τι είναι οι B O C μπροστά στον Κάτμαν;
    Για δες στις λίστες με τις πωλήσεις δίσκων να δεις ποιος φιγουράρει στην κορυφή της λίστας με τα cd single στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας…
    Νο 1 : Κάτμαν , ο εραστής

  45. 19/04/2007 12:54 μμ

    Μας πήρε κάποια χρονάκια αλλά τελικά τα καταφέραμε σαν έθνος.
    Υ.Γ. ξέρεις τι θα πεί στα τούρκικα B O C ;
    Αν ναι αυτό ακριβώς ζούμε.

  46. 19/04/2007 12:57 μμ

    Boc = skata

  47. 17/01/2008 4:41 μμ

    Τυπικό δείγμα μπλόγκερ. Κομπλεξικός που νομίζει ότι η άποψή του θα ανοίξει τα μάτια του κοσμάκη και θα σώσει τον πολιτισμό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.590 ακόμα followers

  • Απρίλιος 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαρ.   Μάι. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Αρέσει σε %d bloggers: