Skip to content

Με ποια τραγούδια θα σε θυμάμαι…

07/05/2007

«Ειν’ αρρώστια τα τραγούδια π’ αγαπάς να λέω
αναμμένο καρβουνάκι που κρατώ και κλαίω.
Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς
βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς
Τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά
είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά»

Στη μάνα μου αρέσουν τα τραγούδια με …υπόθεση. Να έχουν κάποια ιστορία στους στίχους τους.«Τι μου την χάρισες αυτή την ταμπακιέρα», «Η πιο μεγάλη ώρα», «Το γελεκάκι που φορείς», «Χωρίς δεκάρα, πώς θα παντρευτούμε Μανωλιό μου»… Καταλαβαίνεις… Πιστεύω να σ’ έβαλα στο νόημα.
Έχει σωστό αυτί και τραγουδάει όμορφα. Ή μάλλον τραγουδούσε. Μέχρι πριν 5 χρόνια που χάσαμε τον πατέρα μου. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω ποιο είναι το αγαπημένο της τραγούδι. Εγώ πάντως την έχω συνδέσει με ένα τραγούδι που μου τραγούδαγε όταν ήμουν μικρός, την «λαφίνα»
«Όλα τα λάφια βόσκουνε κι όλα δροσολογούνται
µα µια λαφίνα ταπεινή δεν πάει µαζί µε τ’ άλλα.»
Δραματικότατο τραγούδι, ιδίως για παιδικά αυτιά. Θυμάμαι πάντα να κατεβαίνει ένας κόμπος στο λαιμό μου, εκεί που στο τέλος ο καργιόλης ο βασιλιάς σκοτώνει το νεογέννητο ελάφι.
Ελλείψει «Λαφίνας», ανεβάζω την
«ταμπακιέρα»:

Ο πατέρας μου δεν τραγούδαγε τα τραγούδια… Τα μουρμούραγε. Ίσως επειδή δεν ήταν ποτέ σίγουρος για τους στίχους. Κυρίως του άρεσαν λαϊκά τραγούδια : Στράτος Διονυσίου, Στέλιος Καζαντζίδης… τέτοια. Αγαπημένο του τραγούδι μάλλον το «βρέχει φωτιά στη στράτα μου», που το χόρευε λεβέντικα.


Στη γυναίκα μου αρέσει το έντεχνο λαϊκό…Kότσιρας, Χατζηγιάννης,αλλά κυρίως Αλεξίου, Γαλάνη, Πρωτοψάλτη, Αρβανιτάκη, Αρλέτα… Τώρα που το σκέφτομαι πιο πολύ γυναίκες τραγουδίστριες της αρέσουν. Το τι «κουτσές κιθάρες» και τι «βενζινάδικα» της τραγούδησα, μέχρι να την ρίξω δεν λέγεται. Έχει πολλά αγαπημένα τραγούδια. Αλλά θα ξεχωρίσω το «ταγκό της Νεφέλης», γιατί μου αρέσει και μένα.

Εγώ πάλι είμαι του πολιτικού-κοινωνικού τραγουδιού με ερωτικές προεκτάσεις. Θέλω το τραγούδι να περνάει κι ένα μήνυμα ρε αδελφέ. Κακό είναι;
Θεοδωράκης, Μικρούτσικος, Λοϊζος, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, Κουνάδης…
Προσκυνώ όμως και τον μέγα προφήτη Χατζηδάκι… Μ’ άρέσει ο Σαββόπουλος…Και ο Κραουνάκης… Και οι Κατσιμιχαίοι…Κι άλλοι… Κι άλλοι…
Τελικά, δεν είμαι δύσκολος άνθρωπος… Έτσι;
Πάμε για ένα «κούκο μονό σ’ ένα ταμπλό»;Είναι το αγαπημένο μου από την τελευταία δουλειά του Θ. Μικρούτσικου «Υπέροχα μονάχοι»

Ο γιος μου, φέτος, στο δημοτικό σχολείο πια, άλλαξε ραγδαία μουσικές επιλογές. Κι από τα ζουζουνάκια,τα στρουφάκια και τα άλλα χαριτωμένα παιδάκια που τα ξέχασε ο Ηρώδης και βρήκαν καταφύγιο στο Alter, περάσαμε σε άλλα ακούσματα. Παπαρίζου, Σαρμπέλ, Ρουβά, αλλά και «μαζί μου ασχολείσαι, πόσο μαλάκας είσαι», με την «κακιά» λέξη να βγαίνει ,όταν ξεχνιέται και το τραγουδάει μπροστά μας, μουρμουριστά μέσα από τα δόντια, σαν τον παππού του…
Ευτυχώς, κρατάμε κάποιες άμυνες ακόμα. Για παράδειγμα του αρέσει ο Ξυλούρης… Ας σημειωθεί ότι το «ήτανε μια φορά» ήταν το τραγούδι με τον οποίο τον νανουρίζαμε μωρό.

Όλα αυτά γράφτηκαν στα πλαίσια της νέας μπλογκο-γύρας που γίνεται. Απ΄όσο κατάλαβα, σχολιάζεις 5 τραγούδια που έπαιξαν κάποιο σημαντικό ρόλο στη ζωή σου.Εγώ δεν κινήθηκα ακριβώς μέσα στα πλαίσια, μια και οι οδηγίες που πήρα από την πρόσκληση της Σίλιας, δεν ήταν σαφείς.

Για την συνέχεια προσκαλώ :

1.To παπί

2.Την Κλέλια

3.Το Ελαφίνι

4.Tην Γητεύτρια

5.Την Πυργο-Δέσποινα

6.Tην Σύλβια

7.Tην Angeta

8.Tην Τaster

9.Τη Ραφφινάτα

10.Tα μαραμένα Σύκα

Αυτά….

 

26 σχόλια leave one →
  1. 07/05/2007 1:38 πμ

    χαχα…

    θα σχολιάσω εκτενώς …σήμερα!

    (απόγευμα!)

  2. 07/05/2007 1:39 πμ

    Θα μεγαλώσει ο μικρός και θα φτιάξει! :Ρ

    (περιττό να πω πως η σύζυγος είναι πολύ σωστή -να την χαίρεσαι!).

  3. 07/05/2007 3:25 πμ

    Βρε Μαρξάκι τί υπέροχο κείμενο! Τι τρυφερή κατάθεση ήταν αυτή; Σου πάει πολύ περισσότερο το προσωπικό κείμενο από ειδησεογραφικές αναφορές και παρουσιάσεις. Ειλικρινά, χάνεσαι. Έχει αίσθημα η γραφή σου και μια αμεσότητα και τρυφερή ειλικρίνεια, που μου άρεσε πάααααρα πολύ! Είχες λοιπόν καλά ακούσματα από μικρός. Βασικό αυτό και να που εξηγούνται πολλά! Ο καργιόλης ο βασιλιάς σκότωσε το νεογέννητο ελαφάκι; Όχι ρε γαμώτο! :))) Μπράβο για την ταμπακιέρα! Πού τη σκέφτηκες τόσο σχετική επιλογή με τη Λαφίνα; Οι επιλογές της γυναίκας σου άψογες, του μικρού φυσιολογικότατες. Τα παιδιά πρέπει να είναι στην εποχή τους. Πρόβλημα θα ήταν αν άκουγε τη φιλαρμονική του Βερολίνου, σ’ αυτή την ηλικία!
    Ευχαριστώ για την πρόσκληση, με έχει καλέσει και η Αναστασία κι έτσι θα ανταποκριθώ και για τους δυο σας.
    Κι ευχαριστώ βρε για την αυριανή καλημέρα! Με σκλαβώνεις! 😉

  4. 07/05/2007 8:13 πμ

    Χμμμμ… Εξαιρετικό το βρίσκω το σόι σας!

  5. allmylife permalink
    07/05/2007 9:35 πμ

    οι «λόγοι» σας με συγκίνησαν πολύ…

    δεν ήξερα πως είστε μπαμπάς!
    να τον χαίρεστε !!!
    (κι’ αν έχει νανουριστεί με το «ήτανε μια φορά», μην ανησυχείτε…)

    και τώρα η ταύτισις:
    ξέρετε πόσο έχω κλάψει μ’ αυτήν την «λαφίνα»;;;

  6. 07/05/2007 11:05 πμ

    τι να πω εγώ για τη «λαφίνα» τώρα…συμπάσχω..δε μου αρέσει να λέω «μπράβο για τις επιλογές των τραγουδιών» αλλά σίγουρα δηλώνουν ευαισθησία (και αυτά)..ευχαριστώ για την πρόσκληση ..είμαι ήδη έτοιμη μιας και το χρωστούσα εδώ και μια βδομάδα….α…..ελπίζω να είσαι καλύτερα από την αλλεργία της επίσκεψης στο πράσινο σπίτι μου 😛

    γλυκιά καλημέρα

  7. 07/05/2007 11:28 πμ

    Μερσι για την πρόσκληση Αλου θα το γράψω σήμερα το απόγευμα.Πάντως θα συμφωνήσω με κάποιον που είπε ότι το σόι σας έχει εκλεκτά γούστα.
    καλημέρα

  8. 07/05/2007 11:51 πμ

    Καλημέρα! Καλή μουσική βδομάδα! Πολύ μου αρέσει… 😉

  9. Για την Αρλέτα permalink
    07/05/2007 12:30 μμ

    Γουστάρω!
    ότι χρειάζμαι αυτή τη στιγμή.
    Θα τα έχεις σύντομα
    🙂

  10. natasaki permalink
    07/05/2007 2:03 μμ

    Αν και σε διαβάζω πολύ καιρό, δεν είχα ξαναφήσει σχόλια. Σήμερα είδα ότι έχουμε περισσότερα κοινά από όσα νόμιζα: ακούω περίπου ότι ακούει η γυναίκα σου, ο άντρας μου περίπου ότι ακούς εσύ και ο γιος μας ότι και ο δικός σου-μόνο που είναι Β δημοτικού και τα έχουμε αυτά από πέρσι….Αλλά κι εμείς τον νανουρίζαμε με το «ήτανε μια φορά», κι ακόμα το ακούει και ηρεμεί, και το ξέρει απ’ έξω και το τραγουδάει μόνος του πια…..
    Να είσαι καλά!

  11. dirtyjazz permalink
    07/05/2007 4:32 μμ

    Παρακαλώ το blog σας να συμπαρασταθεί στον τίμιο αγώνα μας για την αποκατάσταση της ιστορικής μνήμης του συκοφαντηθέντος Αβερελ-Αμετ Νταλτον.

    Μετα τιμής
    http://dirtyjazz.wordpress.com/

  12. 07/05/2007 8:04 μμ

    Σ’ευχαριστω…..
    …..που ανταποκριθηκες , κι ακομη (ιδιέταιρα)…για την «ταμπακιερα» , που τραγουδουσε και η δικη μου μανα και για την «Νεφελη» , που ειμαι σιγουρη οτι θα …μου τραγουδουσε η μανα μου , αν ζουσε οταν βγηκε αυτο το τραγουδι ….
    Και κατι αλλο ….
    Δες την …»ασάφεια» απο την θετικη της πλευρα. Η ασάφεια , εχει την …μαγεία της ……την πονηρια της……την ελευθερια της (σου) …..
    Και παλι σ’ευχαριστω .

  13. 07/05/2007 9:02 μμ

    ευχαριστώ (λέμε τώρα) για την πρόσκληση, ανέβασα ήδη ποστίδιο, δικαιώνοντας τους «τίτλους» μου ως Μις Πίκρα και Θείτσα

  14. 07/05/2007 9:04 μμ

    Πάνο : Να σχολιάσεις… Και εκτενώς και εις βάθος.

    Ελαφίνι : Εμβληματικό άσμα η λαφίνα… Αλλά εσύ από λαφίνι μας βγήκες…βαζελίνι.

    Γητεύτρια: Μουσική και ποίηση είναι τα φόρτε σου εσένα… Για να δούμε τι θα δούμε…

    Кроткая : Αν δεν στρώσει ο μικρός, θα τον στείλω εσωτερικό στην ΚΝΕ
    :p

    Composition Doll : Ευχαριστώ…
    Για το δικό σας σόι δεν το συζητώ…
    Δυναστεία, όχι αστεία…

    Αllmylife: Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και χαίρομαι για την ταύτιση …
    🙂

    Mαραμένα Σύκα: Διάβασα τις επιλογές σου.
    Άκαρδο πλάσμα!
    🙂

    Kλέλια : χαίρομαι που επέστρεψες δριμύτερη και μελωδικότερη…

    Νατασάκι: Σε καλωσορίζω, μια και είναι το πρώτο σου σχόλιο εδώ. Ελπίζω να υπάρξει και δεύτερο για να θυμηθείς να βάλεις και την διεύθυνση του blog σου…
    Βρίσκω καταπληκτικό ότι νανουρίζατε κι εσείς τον μικρό σας με το «ήτανε μια φορά».

    DirtyJazz: Στηρίζω τον δίκαιο αγώνα σας για την αποκατάσταση του ονόματος του Άβερελ.
    Συνυπογράφω…

    Silia: Εγώ σ’ ευχαριστώ για την πρόσκληση…
    Η ασάφεια ναι … Αφήνει περιθώρια για ελιγμούς και πονηριές.
    🙂

  15. 07/05/2007 9:09 μμ

    Ραφφινάτα: Σπεύδω να διαβάσω τις επιλογές της «μις πίκρα 2007»
    :ppp

  16. 07/05/2007 11:28 μμ

    Elafini: εκεί είμαι και τα μελετώ…
    Αλλά με σερνάμενη DSL… παλιοαπατεώνες…

  17. dirtyjazz permalink
    08/05/2007 12:18 πμ

    σύντροφε το banner υπέρ του αβερελ νταλτον είναι έτοιμο και ελέυθερο προς αναδημοσίευση
    http://dirtyjazz.wordpress.com

  18. 08/05/2007 2:19 πμ

    πώς να διαλέξω τα 5 καλύτερα; Από ένα τραγούδι (και μόνο να βάλεις) για τα 35 μου χρόνια, άκρη δε θα βγάλω. Τραγούδια στο νήπιο, στο σχολείο, τραγούδια στις επισκέψεις στους συγγενείς στην άλλη όχθη του Κηφισού μέσα από τα στενά της Ν. Φιλαδέλφειας, τραγούδια στις διακοπές, τραγούδια της καψούρας με βερμούτ, τραγούδια φοιτητικά, τραγούδια ως παραγωγός στο ραδιόφωνο, τραγούδια της χαράς, της λύπης, της προσμονής, της χυλόπιτας, τραγούδια της λησμονιάς, της ξενιτιάς, των φίλων, της βόλτας, των αυτοκινήτων. Εκατομμύρια στίχοι μπλεγμένοι στο μυαλό μου. Στο μυαλό μας.
    Σε ευχαριστώ που με έκανες να τα θυμηθώ και πάλι και να τα συμπυκνώσω μέσα σε λίγες προτάσεις. Κι είναι τόσα πολλά.
    Με ποια τραγούδια θα σε θυμάμαι…
    Με ποια τραγούδια θα θυμάμαι να σε ξεχνάω…

  19. 08/05/2007 9:18 πμ

    Αυτό που διακρίνω, είναι το μουσικό αυτή της οικογένειας.
    Εκείνο με τα τραγούδια του συγχωρεμένου πατέρα σου, το παθαίνω κι εγώ.
    Δεν θυμάμαι στοίχους και βουρ στο μουρμουρητό!

    Καλημέρα!

  20. 08/05/2007 5:44 μμ

    Ti τάξη πάει ο γιος σου;

  21. 09/05/2007 10:28 πμ

    Nago : ειδικεύεσαι και συ στα «μουρμούρικα» τραγούδια δηλαδή…

    Πόντος+Αριστερά: Α’ δημοτικού…

  22. 09/05/2007 5:23 μμ

    ….σύντροφεεεεε!

  23. 10/05/2007 1:07 μμ

    ….Σύντροφεεεεεεε!
    🙂

  24. 21/02/2015 4:25 μμ

    Δεν ξέρω γιατί το σκεφτόμουν αυτό σήμερα.
    Πάρε τη Λαφίνα, σε βίντεο – τότε δεν υπήρχε.

Trackbacks

  1. “High Fidelity” « Μαμά…ετών 36…

Σχολιάστε

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.591 ακόμα followers

  • Μαΐου 2007
    Δ T Τ T Π S S
    « Apr   Jun »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
