Skip to content

Ονομασία προέλευσης και προέλευση ονομασίας…

21/05/2007

Ωραία είναι τα ψευδώνυμα που έχουμε οι περισσότεροι blogger.
Εύηχα, ευφάνταστα, ευχάριστα, … ευάερα, … ευήλια.
Μάγισσες, ξωτικά, ζώα του βουνού και του δάσους, πουλιά και άνθη, ήρωες ταινιών και βιβλίων, τίτλοι τραγουδιών και ποιημάτων, αλλά και λέξεις ειδικά κατασκευασμένες για να περιγράψουν την ιστολογική οντότητα και ταυτότητα του καθενός μας.
Για το δικό μου ψευδώνυμο, δεν το συζητώ… Είναι ολόκληρη υπερπαραγωγή, με πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης και… διαπλοκής.
Το κακό με τα ψευδώνυμα είναι ότι δεν ξέρεις πότε γιορτάζει ο ιδιοκτήτης τους. Για παράδειγμα, πότε είναι της οσίας Κουρούνας της μεγαλομάρτυρος; Πότε γιορτάζουμε την ανύψωση του μεταξωτού Καλτσοβρακίου; Ποια ημερομηνία γιορτάζει ο Helix Nebulae; Πότε πέφτει φέτος η γιορτή του Μπαμπάκη; Το ξέρετε ότι σήμερα είναι του αγίου Ελαφινίου, βοήθειά μας; Γιορτάζει ο enteka στις 11 Νοεμβρίου;Είναι κινητή η γιορτή του Ammos σαν την κινούμενη άμμο ή ακούνητη σαν την κυβέρνηση Καραμανλή;

Ο ίδιος χαμός γίνεται και με τα υποκοριστικά πολλών γυναικείων ονομάτων.
Για παράδειγμα, σου συστήνεται η Σούλα και συ προσπαθείς να μαντέψεις αν είναι Σούλα από Βασιλική ή Σούλα από Αθανασία και τις περισσότερες φορές χάνεις, γιατί σου βγαίνει, ας πούμε, Σούλα από Φρόσω… Άσε τις Λίτσες, τις Σίες, τις Ρίες, τις Λίες… Εκεί σου είναι απαραίτητο το κληρονομικό χάρισμα για να μαντέψεις την προέλευση του χαϊδευτικού ονόματος. Κι αν γινατωθείς και θελήσεις να το βρεις βάζοντας στοίχημα, μπορεί να χάσεις μια περιουσία σε κερασμένα ποτά.
Εγώ, πριν πολλά χρόνια, την πάτησα μεγαλειωδώς προσπαθώντας- μετά στοιχήματος- να μαντέψω πότε γιορτάζει μια Μαίρη. Ξεκίνησα με ακλόνητο στάνταρ τον δεκαπενταύγουστο, και στην συνέχεια πέρασα στις υπόλοιπες θεομητορικές εορτές, αλλά κάθε φορά η απάντηση ήταν όχι με αποτέλεσμα η ποινή του στοιχήματος να υπερκαλύψει το πενιχρό μου βαλάντιο.
Τελικά το Μαίρη ήταν από το σπανιότατο όνομα Σημερούδα! Έπαθα, έμαθα και δεν ξαναβάζω τέτοια στοιχήματα.
Αυτό που θέλω να πω τελικά είναι πολλές ευχές σε κάθε Κωνσταντίνο,Κωνσταντίνα, Ελένη και Έλενο της Μπλογκοσλοβακίας. Χρόνια πολλά παιδιά…

27 Σχόλια leave one →
  1. 21/05/2007 12:46 μμ

    Έλενο?μπα…νέο φρούτο :P..ωραίος τρόπος να μας πεις χρόνια πολλά..ναι του Αγίου Ελαφινίου σήμερα ..το βρήκες 😉

    (ωραίο και το δωράκι..φιλιά 🙂 )

  2. 21/05/2007 2:15 μμ

    Σήμερα δεν εορτάζω ούτε δέχομαι επισκέπτες.
    Ο Άγιος Τοιχωρύχος, στη δημοτική μαντράχαλος, εορτάζεται την 30η Φεβρουαρίου και είναι προστάτης των μαντρότοιχων και των ειδών κιγκαλερίας.
    :p

  3. 21/05/2007 2:17 μμ

    Η Κουρούνα λέγεται Γιάννα – και ο Καλτσόβρακος Τάσος (Αναστάσης). Κώστας είναι ο άμμος – να του πούμε χρόνια πολλά!

    (και στο ελαφίνι, βεβαίως!) 🙂

  4. 21/05/2007 2:52 μμ

    Με λένε Μαρία, δεν είμαι καλά, ούτε γιορτάζω τον Δεκαπενταύγουστο… Ευχές στους υπόλοιπΟΙ

  5. 21/05/2007 3:24 μμ

    Να, κα΄τι τέτοιες στιγμές έιναιπου χαίρομαι που δεν έχω ένα από τα κοινά ονόματα!!!Χρόνια τους πολλά!!!

  6. 21/05/2007 3:26 μμ

    ευχαριστώ Πάνο..και στην Κωνσταντίνα την ψιλικατζού 😉

  7. 21/05/2007 3:43 μμ

    Στο σόι μου απαντά κανείς:
    – Ντόλη από Δωροθέα και
    – Κόνη από Κοκκώνη (άμα της βρεί κανείς ονομαστική εορτή να μου το πει pls!)

    Xρόνια Πολλά στους εορτάζοντες!

  8. 21/05/2007 4:05 μμ

    «Γιορτάζει ο enteka στις 11 Νοεμβρίου;»

    XAXAXAXAXAXAXAXA!!!!! Άψογο! 🙂

    Κι ευχές σε όσες και όσους γιορτάζουν.

  9. 21/05/2007 4:36 μμ

    Αληθινός διάλογος σε μπαρ μεταξύ μελαχρινής καλλονής και πέφτουλα θαμώνα:

    -Καλησπέρα
    -…
    -Είσαι πολύ όμορφη. Βλέπω σαμπάνιες και λουλούδια. Γιορτάζεις απόψε;
    -Όχι.
    -Πότε γιορτάζεις αν επιτρέπεται;
    -9 Δεκέμβρη
    -Μάλιστα
    -…
    -ΔηλαδήΣ πως σε λένε;
    -Άννα.
    -Άννα; Από που βγαίνει;
    -Από το Αναξίμανδρος.

  10. 21/05/2007 7:28 μμ

    οι μπλογκερ γιορταζουν καθημερινα.

  11. 21/05/2007 8:23 μμ

    Eλαφίνι: Το «Έλενος» δεν είναι νέο φρούτο…Είναι αρχαίο όνομα.
    Τοιχωρύχε: Ξέρεις πολύ καλά την βιογραφία του προστάτη-άγιου βλέπω. Μήπως ξέρεις και το απολυτίκιο του;
    🙂
    Πάνο: τα συγκεκριμένα ονόματα τα γνωρίζω. Η αναφορά τους έγινε για τις ανάγκες του ποστ και μόνο. Μπλογκερική αδεία που λένε…
    Ραφφινάτα: Ο.Κ
    Εσένα θα σου ευχηθούμε στις υπόλοιπες θεομητορικές γιορτές…
    Κάποτε θα σε πετύχουμε.
    lifewhispers: Πόσο σπάνιο είναι το όνομά σου;
    Παπί: Το Κοκκώνη μ’ αρέσει. Μου θυμίζει το «κοκόνα μου». Μικρασιάτικο είναι;
    Μπαμπάκη: Ένας enteka μόνο 11/11 θα μπορούσε να γιορτάζει…
    🙂
    Aργυρένια: Όπως το Anais, από το Παναής του ανέκδοτου…
    fuzzy burlesque : Σε αντίθεση με τους χωρισμένους, που δεν γιορτάζουνε ποτέ(ς), σύμφωνα με το άσμα…
    🙂

  12. 21/05/2007 9:31 μμ

    Aστα ρε Πάνο. Νομίζεις δε ξέρουμε πως το αληθινό σου όνομα είναι Βάλτος;

    😉

    (βάλτο, Βάλτο!)

  13. 21/05/2007 10:25 μμ

    Μην μου πεις, έχεις δύο γιορτές!
    Του Αγίου Groucho η μία και στις 24 Οκτωβρίου η άλλη!!!!
    Κερδίζω κι άλλο φοντανάκι από αυτά που έχεις για πέταμα,ε;

  14. 21/05/2007 11:51 μμ

    Άσε ρε ALLOU FUN p sorry MARX ήθελα να πω 🙂 ΉΘελες να το μεθύσεις και να το ρίξεις στο κρεβάτι το κορίτσι και έβαλες τέτοιο στοίχημα. Γιατί ξέρεις πότε γιορτάζουν οι Μαρίες που δε γιορτάζουν το δεκαπενταύγουστο;

  15. 22/05/2007 12:12 πμ

    – Ομορφο το ονομα σου , αλλα εγω , θα σε φωναζω Σίλια .
    – Απο που βγαινει αυτο ;…μη χειροτερα….Χα χα
    – Απο το …..Βασιλεία …
    – ;;;…….
    – Απο το …Βασιλεία …..των ουρανων…..αυτην εχω κερδισει απο την ωρα που σε γνωρισα…
    Ηταν νεος , πολυ νεωτερος απο μενα , και με κατι τετοια , εννοιωθα παραφορα ερωτευμενη μαζι του….εννοιωθα την απολυτη ευτυχια…(το «Ευτυχια» , βγαινει απο το «Ερωτας»)…
    Τον ….εχασα ομως . «Πηγε» , με μιαν ….αλλη . Την ελεγαν …να δεις…..ειχε ενα παραξενο , διπλο ονομα….Α , ναι …την ελεγαν «Αλλη Ζωη»….και την φωναζαν ….Άσφαλτο .
    Σ’ευχαριστω γι αυτο το ποστ σου…Τα ματια μου ξεραινονται απο τον υπολογιστη συνηθως και υποφερω…..
    Αποψε ομως , οχι….

  16. 22/05/2007 12:17 πμ

    Σημερούδα???? 😮

  17. 22/05/2007 1:09 πμ

    ναι τώρα τον θυμήθηκα τον μάντη…ήμουν πολύ νηφάλια το πρωί…ενώ τώρα..μνήμη τούρμπο..:P

  18. 22/05/2007 1:44 πμ

    Kόλπος Καλύβας ήθελα να πω αλλά σε μπέρδεψα με την Πηνελόπη, Πάνο μου.

    (το σκότωσα το αστείο)
    😦

  19. 22/05/2007 7:33 πμ

    Χρόνια πολλά, σε Ελένη και Κωνσταντίνο.

    υ.γ. Η Κλειδαρότρυπα είναι…κρυφή γιορτή!

  20. 22/05/2007 9:25 πμ

    Εγώ πάντως γιορτάζω της μεγάλης αναμπουμπούλας…. Από κει βγαίνει και το «στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται…»

    Lykos

  21. 22/05/2007 11:20 πμ

    το πιο πετυχημένο το είπες για το ψευδώνυμό σου: πολυεπίπεδη υπερπαραγωγή!

  22. 22/05/2007 12:40 μμ

    @ΑΦΜ
    Φυσικά! Ιδού το απολυτίκιο του Αγίου Τοιχωρύχου.

    «Νέον άγιον σε ανέδειξεν, Τοιχωρύχου η χάρις, εν καιροίς διωγμών τε και θλίψεων· τοίχους μεν ως καταστροφεύς συνεθλίψας και τας ψυχάς ως ποιμήν καθοδηγήσας μεθ’ αυτών· πάτερ τίμιε, εγγάμων τύπος και μοναστών, πρέσβευε σωθήναι τας ψυχάς ημών».
    Αμήν…

  23. 22/05/2007 12:47 μμ

    Enteka: 🙂 Και το 11/11 για σένα πετυχημένο ήταν… Μη με κλέβεις τώρα!
    Tsopanis: Φαντάζομαι την χαρά που θα κάνουν τα πρόβατα την μέρα που γιορτάζετε εσείς οι λύκοι…
    Ν.ago: Η …κλειδαρότρυπα είναι διεθνής γιορτή.
    Καλτσόβρακε: Κόλπος Καλύβας του Βάλτου και της Πηνελόπης… Αυτά είναι τα πλήρη στοιχεία του Καλυβάρχη Πάνου.
    Σίλια : Εγώ σ’ ευχαριστώ που διαβάζεις τα αλλουφανμαρξάδικα. Κι όχι μόνο τα διαβάζεις, αλλά σου αρέσουν κιόλας (Οποία διαστροφή!)
    🙂
    Elafini : Μήπως είσαι νυχτοπουλίνι και όχι ελαφίνι; Παρατηρώ ότι μεταμεσονύχτια λειτουργείς καλύτερα.
    Karpidis: Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις…
    Μα να μη μπορώ να κρυφτώ καθόλου!
    🙂
    industrial daisies: Του Αγίου George γιορτάζω… Τυπικά 23 Απριλίου, αλλά συνήθως 2η μέρα Πάσχα.
    Comfused : Σημερούδα, ναι. Και γραμμένο και στην ταυτότητα επισήμως. Την είδα την ταυτότητα γιατί κι εγώ δεν το πίστευα με τίποτε.
    Τοιχορύχε: Κύριε Χριστόδουλε, τον Τοιχορύχο να αφορίσετε… Εγώ δεν έχω καμία σχέση με το απολυτίκιο αυτό….
    (Ξέχασες να αναφέρεις σε τι ήχο ψάλλετε… Ήχος πλάγιος, δεύτερος; )

  24. 22/05/2007 1:17 μμ

    Ζήλεψα και παραθέτω χιλιοειπωμένο διάλογο με πρωταγωνίστρια εμένα αλλά πάντα διαφορετικό συνδιαλαγόμενο.
    -Πως σε λένε;
    -Μάγια.
    -Ε?Μαρία μου είπες;
    -Μάγια. Με «γάμα».
    -Χα..Μάγια η μέλισσα ε;
    -(‘Ελεος ανθρωπέ μου κι εσύ;)

    Αυτά και καλημέρα μας…

  25. 22/05/2007 3:29 μμ

    BeBe: Καλημέρα Μάγια…
    Η αλήθεια είναι ότι αυτή η μελισσούλα είναι η πιο διάσημη Μάγια όλων των εποχών. Οπότε θα πρέπει να δείχνεις κατανόηση κάθε φορά που επαναλαμβάνεται αυτός ο διάλογος. Μη ξεχνάς ότι η αμηχανία που επικρατεί όταν γίνονται οι συστάσεις δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια για πρωτότυπους διαλόγους.

  26. 23/05/2007 2:52 μμ

    Ωραίο ποστ, φίλε Μαρξ, σχολιάζω καθυστερημένα διότι πήρα άδεια από τη δουλειά μου και είμαι στην πέμπτη ημέρα εκδρομικής εξόρμησης. Για αυτό που αναρωτιόσουν πάντως, το μπλογκ μου έχει μάλλον κινούμενη γιορτή, αφού δηλώνει συνεχή επανατοποθέτηση της άμμου. Τώρα, πότε να είναι, μη με βάζεις άθεο άνθρωπο να ψάχνω…

  27. Γιώργης Χολιαστός permalink
    21/05/2008 9:53 πμ

    Γεωργίου Χολιαστού

    ΑΓΑΠΗ

    «Τ’ ειν’ η ζωή;», ερώτησα το βιαστικό αγέρι.
    «Εγώ όλο τρέχω, εγώ φυσώ, εγώ περνάω μόνο΄
    ρημάζω, καίω, καίγομαι, γκρεμίζω, ξερριζώνω
    και τα πετούμενα κρατώ μες στ’ απαλό μου χέρι.»

    Ερώτησα τη θάλασσα τ’ ειν’ η ζωή να μάθω.
    «Εγώ τα γοργοτάξιδα καράβια σου βυθίζω,
    εγώ ανταριάζω και χτυπώ, θυμώνω και αφρίζω
    και το νερό ζυμώνοντας ψάρια και φύκια πλάθω.»

    Στο χώμα που στη ράχη του όλα γερά κρατάει
    στράφηκα και απόκριση ζητώ στο ’ρώτημά μου.
    «Η απόκριση δε βρίσκεται στα χείλη τα δικά μου-
    μα ρώτησε τον Πλάστη μας που σ’ όλα απαντάει.»

    Και στράφηκα τριγύρω μου: «Όπου κι αν είσαι, πες μου,
    Πλάστη, τι είναι η ζωή που όρισες να ζήσω-
    Δώσε μου την απάντηση που μόνος μου δε βρίσκω
    Και που κρατάει μέσα της τις χάρες τις κρυφές μου.»

    Αμέσως, κάθε θόρυβος, κάθε φωνή εστάθη΄
    και στη σιωπή που άφησε το τέλος της μιλιάς μου
    μού αποκριθήκαν απαλά οι χτύποι της καρδιάς μου:
    «Αγάπη είναι η ζωή…Αγάπη…Αγάπη…Αγάπη…»

    George Holiastos

Σχολιάστε

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.589 ακόμα followers

  • Μαΐου 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιον. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
