Skip to content

Ενοχλεί η αλήθεια ή η υποκρισία;

01/07/2007

Η εφημερίδα Καθημερινή κυκλοφόρησε σήμερα στα περίπτερα το βιβλίο του τέως αντιπροέδρου των ΗΠΑ (1997-2001) Αλ Γκορ, για την υπερθέρμανση του πλανήτη, το οποίο έχει τίτλο «Μια ενοχλητική αλήθεια». Το βιβλίο αυτό είναι συνοδευτικό του οικολογικού ντοκυμαντέρ του Αλ Γκορ για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και ήδη στο εξωτερικό έχει γίνει μπεστ σέλερ.
Η ενοχλητική αλήθεια αγαπητή μου Καθημερινή είναι ότι, όχι 9 ευρώ, αλλά ούτε 9 σπυριά καναβούρι, δεν χαραμίζω για το βιβλίο του κυρίου Αλ Γκόρ.
Οι όψιμες οικολογικές ανησυχίες του κυρίου Γκορ, μπορεί να συγκίνησαν τον κ. Κ. Καραμανλή ώστε να αποφασίσει να διανείμει σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας αντίτυπα του βιβλίου αυτού, μπορεί να έπεισαν τον κ. Γ. Παπανδρέου ώστε να προτείνει στον Αλ Γκορ να συνεργαστεί με την υπό ίδρυση Ακαδημία της Σοσιαλιστικής Διεθνούς για ανταλλαγή εμπειριών σε θέματα περιβάλλοντος, δεν μπορεί όμως να πείσει εμένα. Γιατί πολύ απλά με ενοχλούν 2 πραγματάκια:

Πού ήταν οι οικολογικές ανησυχίες του κ. Γκορ, όταν τα αμερικανικά αεροπλάνα βομβάρδιζαν επί αντιπροεδρίας του με απεμπλουτισμένο ουράνιο την Γιουγκοσλαβία το 1999;
Πού ήταν οι οικολογικές ανησυχίες του κ Γκορ, όταν η κυβέρνηση της οποίας ήταν αντιπρόεδρος, αρνήθηκε να υπογράψει πρωτόκολλο του Κιότο, την συμφωνία δηλαδή για την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
Ενοχλητική δεν είναι η αλήθεια λοιπόν, αλλά η υποκρισία του κυρίου αντιπροέδρου και όλων αυτών που του έκαναν τεμενάδες κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Αθήνα, πριν λίγες μέρες.

Advertisements
46 Σχόλια leave one →
  1. 01/07/2007 11:45 μμ

    Για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε τους Αμερικανούς για την βοήθεια που μας προσφέρουν. Και μεις, ως καλές π^*#άνες, θα στήσουμε για άλλη μια φορα το κολ$%ακι μας, σε κάθε επιθυμία τους!

  2. 02/07/2007 12:05 πμ

    Δεν ξέρω αν έχει βγει σε βιβλίο πάντως είναι ταινία…

  3. 02/07/2007 12:09 πμ

    Η Καθημερινή…Αυτή η παλιοφυλλάδα ευθύνεται που ο Ηλίας Πετρόπουλος ποτέ δεν επαναπατρίσθηκε. Το είχε δηλώσει «αν δε δώ τη λέξη κώλος στην Καθημερινή δεν επιστρέφω στην Ελλάδα». Ακόμα, μωρό μου, δεν τη γράψανε τη λέξη οι σφιχτοκώληδες, αλλά τους κώλους τους κυκλοφορούν και σε βιβλίο-ένθετο-στη μεσογλούτιο αύλακα της εφημερίδος τους.

  4. 02/07/2007 12:13 πμ

    ΑΦΜ , έχω καλό δάσκαλο γι αυτό το πίεσα λίγο το διαβολάκι και απέδωσε. Ως γνωστόν τίποτα δεν αποδίδει αλλιώς.
    Για το δεύτερο σκέλος της συζητησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα αποφύγω οποιοδήποτε σχολιο.Η μαμά μου μούμαθε να φυλάω τα ρούχα μου….
    Πώς θα κάνω . αν θέλω, αλλαγή από τα Widgets στη δεξιά στήλη; Καποια μερα τα κατάφερα, τωρα παλι φράκαρα. Τις πταίει ; Το μυαλό μου, ή μήπως οι συγκυρίες ;
    ριτς

  5. 02/07/2007 12:19 πμ

    @Μάνο: Αν δεν ευχαριστήσουμε τους αμερικανούς, θα πέσουν να μας πλακώσουν.

    @ Κυκλοφορεί και βιβλίο εδώ και καιρό. Σήμερα το διέθετε στα περίπτερα η Καθημερινή.

    @ Niemandsrose: Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως με τον χαρακτηρισμό «παλιοφυλλάδα» για την εφημερίδα Καθημερινή.
    Όσο κι αν διαφωνώ ιδεολογικά με την πολιτική γραμμή της εφημερίδας, η Καθημερινή είναι εφημερίδα που την διαβάζω ευχάριστα.
    Αυτό που λες για τον Η.Π το θεωρώ αστείο. Πρώτη φορά διαβάζω ότι είχε πρόβλημα ο Πετρόπουλος με την Καθημερινή και τους κώλους.

  6. 02/07/2007 12:20 πμ

    Ρίτσα : θα σου στείλω email

  7. 02/07/2007 12:24 πμ

    ΑΦΜ σ ευχαριστώ διττα. Καταλαβαίνεις ε ;
    Ριτς

  8. 02/07/2007 12:24 πμ

    ΑΦΜ, μάλλον δεν προσέξετε το ειρωνικό μου μειδίαμα. Είναι πολλά 01 που μας χωρίζουν φαίνεται. Σε μία άλλη ζωή, δεν πειράζει…

  9. 02/07/2007 12:33 πμ

    Σύντροφε Αλλουφάνιε συμφωνώ απολύτως!!!
    Στον αγύριστο και ο Γκορ μαζί με τους υπόλοιπους που καταστρέφουν τον κόσμο!

    http://rizobreaker.blogspot.com/2007/07/blog-post.html

  10. 02/07/2007 12:38 πμ

    Είναι απίστευτη η κοροϊδία….

  11. 02/07/2007 12:42 πμ

    Αγαπητέ ΑΦΜ, χαρωπά απαντώ στα ερωτήματα σου:

    Πού ήταν οι οικολογικές ανησυχίες του κ. Γκορ, όταν τα αμερικανικά αεροπλάνα βομβάρδιζαν επί αντιπροεδρίας του με απεμπλουτισμένο ουράνιο την Γιουγκοσλαβία το 1999;

    Δεν τις είχε ανακαλύψει ακόμη, δεν είχε προβλημα καριέρας τότε…

    Πού ήταν οι οικολογικές ανησυχίες του κ Γκορ, όταν η κυβέρνηση της οποίας ήταν αντιπρόεδρος, αρνήθηκε να υπογράψει πρωτόκολο του Κιότο, την συμφωνία δηλαδή για την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου;

    Δεν του είχε μιλήσει ακόμα η γυναίκα του για την ύπαρξη του πλανήτη. Του μίλησε μετά, τότε που έχασε το μεροκάματο που έβγαζε ασβεστώνοντας τον Λεύκο Οίκο του Μπιλ…

    Δεν είναι πλάκα, κάπως έτσι τα έχει πει, απλώς πιο κόσμια…

  12. 02/07/2007 12:43 πμ

    @Niemandsrose : η αλήθεια είναι ότι το μειδίαμα χάνεται στα γραπτά.
    Πιθανώς να μας χωρίζουν πολλά 01, γιατί ούτε τι είναι τα 01 δεν κατάλαβα. Ενα πάλαι ποτέ 01 περιοδικό ήξερα εγώ κι αυτό μας βγήκε μάπα ο εκδότης του εκ των υστέρων.

    @ Rizobreaker : μακάρι να μπορούσαμε να τους στείλουμε εκεί που λες… Ακόμα και βουντού είμαι διατεθειμένος να κάνω, αν υπάρχει ελπίδα να πιάσει… Θα τρυπάω με καρφίτσες τα κουκλάκια τους.
    🙂

  13. 02/07/2007 12:49 πμ

    @Πόντος και Αριστερά: Απίστευτη κοροϊδία , στην οποία όμως συμπλέουν με χαρά οι αρχηγοί των 2 μεγάλων κομμάτων μας. Αφού κάναν τόσες χαρούλες στον τέως αντιπρόεδρο, σκέψου τι κωλοτούμπες είναι διατεθειμένοι να κάνουν στον εκάστοτε εν ενεργεία πρόεδρο.

    @Pikei: είπε επίσης ότι «μπορεί ως χώρα, οι ΗΠΑ να μην υπέγραψαν το πρωτόκολλο του Κιότο, πολλές όμως από τις πολιτείες των ΗΠΑ παίρνουν κάποια μέτρα»
    Πειστικότατος ο Αλ

  14. Ασμοδαίος permalink
    02/07/2007 1:31 πμ

    Πρώτα-πρώτα, από πού και ως πού έχει «προβλημα καριέρας» ο Γκορ, όπως γράφει ο/η pikei; Οι υποστηρικτές των Δημοκρατικών τον παρακαλάνε να βάλει υποψηφιότητα για την Προεδρία. Λέτε να έχει πάρει σβάρνα τον πλανήτη δίνοντας περί τις 1000 διαλέξεις, να διοργανώνει συναυλίες, να φτιάχνει ντοκιμαντέρ κλπ, επειδή δεν είχε τι άλλο να κάνει;

    Έπειτα, το μόνο που μπορεί να του προσαφθεί , παραβλέποντας τη δράση του που εξυπηρετεί αυτόν τον ποταπότατο σκοπό της διάσωσης αυτού του πλανήτη -και μόνο που το σκέφτομαι, μπλιαχ!-, είναι η ασυνέπεια της πράξης του σχετικά με τους βομβαρδισμούς. Τι να πω; Οι οικολογικά αναμάρτητοι (που -σημειωτέον- έχουν συνεισφέρει τουλάχιστον τόσο όσο ο Γκορ στη συνειδητοποίηση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής) βαλέτωσαν πρώτοι τον λίθον!

    Τώρα τα περί όψιμης ενασχόλησης με το περιβάλλον κτλ, είναι αστεία πράγματα, δείτε το link.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Gore#Promoting_environmental_awareness

    Έπειτα, από πού προκύπτει ότι καταστρέφει το περιβάλλον, όπως γράφει ο Rizobreaker? Από πού; Επειδή υπάρχει και αναπνέει τον αέρα μας ο παλιοαμερικανός;

    Τέλος, πράγματι κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ (απ’ όσο θυμάμαι, π.χ., η Καλιφόρνια) έχουν κάνει πολύ σημαντική δουλειά ως προς τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πολύ σημαντικότερη από την ανύπαρκτη της Ελλάδας. Και, αν δεν ήταν πρόεδρος αυτός ο βλάκας, ο Μπους, αλλά, π.χ., ο Γκορ, τα πράγματα θα ήταν πάρα πολύ καλύτερα.

    Καληνύχτα τώρα, γιατί θέλω να ξυπνήσω αύριο πρωί-πρωί να πάω να αγοράσω το βιβλίο.

  15. 02/07/2007 1:48 πμ

    Ασμοδαίε: Μαύρος σκύλος (Μπους), άσπρος σκύλος (Γκορ) όλοι οι σκύλοι μια γενιά.
    Τι το διαφορετικό έκαναν ο δημοκρατικός πρόεδρος Κλιντον με τον δημοκρατικό αντιπρόεδρο Αλ Γκορ, από τον «βλάκα » Μπους είτε στο θέμα της παγκόσμιας ειρήνης είτε στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος;
    Οι πολιτικοί κρίνονται γι’ αυτά που κάνουν όταν βρίσκονται στην εξουσία και όχι όταν αποσύρονται από την ενεργό πολιτική. Τι έκανε ο Γκορ όσο ήταν αντιπρόεδρος;

    Και μην άγχεσαι… Το βιβλίο υπάρχει εν αφθονία στα περίπτερα. Ξύπνα στην κανονική σου ώρα.
    🙂

  16. 02/07/2007 2:08 πμ

    Ασμοδαίε, φίλε μου, ναι η Καλιφόρνια κάνει πολύ καλή δουλειά για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
    απαγόρευσε το κάπνισμα και το μπάμπεκιου σε όλους τους δημόσιους χώρους, αλλά επιτρέπει στους πολίτες της να έχουν 8 αυτοκίνητα ο καθένας και δεν αναπτύσσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
    Ε, όχι και φροντίζουν για το περιβάλλον οι Αμερικάνοι: το Κυότο για’ δεν το υπέγραψαν? Κι ούτε θα το υπογράψουν? Πυρηνικές δοκιμές γιατί συνεχίζουν να κάνουν (καλά, αυτό αφορά και σε πλείστες όσες άλλες χώρες που έχουν υπογράψει το Κυότο, όπως πχ η Γαλλία).

    Όχι ότι το Κυότο είναι η σωτηρία, αλλά είναι μια καλή αρχή, αν μη τι άλλο.
    Οι Αμερικάνοι δεν υπογραφουν το Κυότο, σύμφωνα με τις δηλώσεις των νυν και παρελθόντων προέδρων τους, γιατί αυτό δεν συμφέρει στην βιομηχανική τους παραγωγή.

    ΑΦΜ, αυτό ήταν όντως ένα εξαιρετικό ποστ. (και το προηγούμενο καλό ήταν) :ΡΡΡΡ

  17. 02/07/2007 2:28 πμ

    Κροτ, η Καλιφορνια εχει πολλά να μας πει, παρ οτι πιεζεται αφόρητα από τις μεγαλες πετρελαικές.
    Ναι δεν υπεγραφη το Κιότο, οπως δεν το υπέγραψαν και οι αλλες μεγαλες χωρες. Η Ε.Ε είναι αγγελουδι μπροστά τους. αλλα εδω η αμερική δεν εχει υπογραψει τη συνθηκη για τα παιδιά – στρατιώτες , νομίζω…εδω δεν εχει υπογραψει το διεθνες ποινικό δικαστήριο, και αν θυμαμαι ούτε τη συνθηκη κατα των ναρκών.. Μπορεί να κανω λάθος, αλλα΄η αισθηση ειναι οτι ο Αλ Γκορ βρηκε κάτι ενδιαφέρον να κάνει και σίγουρα εχει περιβαλλοντική συνειδηση
    ριτς

  18. 02/07/2007 6:17 πμ

    Μια διαφωνία, μόνο, Ρίτσα. Το :«έχω περιβαλλοντική συνειδηση»,δεν το πουλάω, δεν το κάνω καρριέρα, το κάνω πράξη.

  19. Ασμοδαίος permalink
    02/07/2007 9:13 πμ

    @Allu Fun Marx: Μια ματιά στο link, θα δείξει ότι ο Γκορ, όσο ήταν αντιπρόεδρος, υπέγραψε τη συνθήκη του Κιότο (πράγμα που, αν το έκανε ο Μπους θα του έβγαζε φλύκταινες), αλλά το ζήτημα «κόλλησε» στη Γερουσία, στην οποία -υπενθυμίζω- την πλειοψηφία είχαν οι ρεπουμπλικάνοι.

    Ένας άνθρωπος, άλλωστε, δεν κρίνεται μόνο για τις πράξεις του ως κάτοχος δημόσιου αξιώματος, αλλά και ως ιδιώτης, μετά τη λήξη της θητείας του. Γιατί, διαφορετικά, με ποια λογική τέλος πάντων, κατηγορούμε -και ορθώς κατηγορούμε- τον Αθνάρ ότι πήγε να δουλέψει στου Μέρντοχ ή τον Σρέντερ ότι πήγε στη Γκάζπρομ;

    Σοβαρά, ευχαριστώ για την πληροφορία. Θα πάω αργότερα να το αγοράσω. 😉

    @Κροτ: Δεν είμαι απολογητής των αμερικανών, αλλά νομίζω ότι πράγματι ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ έχουν προοδεύσει σημαντικά, όπως δήλωσε και ο Γκορ -ιδίως σε σχέση με την Ελλάδα, που υπογράφει το Κιότο και το γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της! Λινκ! http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5300504.stm

  20. 02/07/2007 10:24 πμ

    αυτό το βιβλίο δεν είναι που προσπαθεί να πείσει ότι η τεχνολογική ΑΛΟΓΙΣΤΗ ανάπτυξη ΔΕ φταίει ΚΑΘΟΛΟΥ για το φαινόμενο του θερμοκηπίου;

    αν κάνω λάθος διορθώστε με, θέλω να το ξέρω.

    πάντως το πρωτόκολλο δεν υπεγράφη για πολλούς και διαφόρους λόγους, κυρίως συμφέροντα, αλλά η Αμερική έδειξε σίγουρα ποιά είναι η Υπερδύναμη, αφού ένα από τα χαρακτηριστικά μίας τέτοιας είναι η ΙΣΧΥς του να ΕΜΠΟΔΙΖΕΙς και να ΠΑΓΩΝΕΙς παγκόσμιες διαπραγματεύσεις.
    (όχι μόνο προώθηση συμφερόντων αλλά και επιτυχημένη ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ με κάθε μέσο)

    καλημέρα, καλή εβδομάδα, καλό μήνα!

  21. 02/07/2007 11:34 πμ

    O Al Gkor nomizw oti apla katalave oti einai katalhlh stigmh na poylhsh. Oikologia.

  22. 02/07/2007 12:15 μμ

    Sweetpotatoes .οχι δεν το κάνεις πηγή εισοδήματος, αλλά το ξέρεις ότι και η οικολογία και γενικότερα οι οποιες ευαισθησίες για το περιβάλλον έχουν ήδη πέρασει στα χέρια των εταιρειών ,οι οποίες αρέσκονται στο πρόθεσμα green- ταδε και όλα ωραια και μοιραία. Ειδικά για τον Αλ Γκόρ, εχει δίκιο ο Ασμοδαίος, λίγο πριν από την εκλογή του Μπους, η κυβέρνηση το είχε υπογραψει και με το που εξελεγη ο Μπους το πάγωσε και μάλιστα προετοίμασε το έδαφος για την αντληση πετρελαίου από την Αλάσκα.
    Φιλιά
    Ριτς

  23. 02/07/2007 12:24 μμ

    Εμένα πάντος δεν με έπεισε για την περιβαλλοντική του συνείδηση ούτε το βιβλίο – που το έχω διαβάσει, πριν το δώσει η εφημερίδα- ούτε το φιλμάκι του…. Αλλά αυτή είναι προσωπική άποψη, σωστά;
    * και δεν είναι μόνο τα green – τάδε τρόπος να προστατέψεις το περιβάλλον!

  24. 02/07/2007 1:09 μμ

    την ημέρα της ομιλίας (επειδή κυκλοφορώ εκεί τριγύρω) ήταν πρωτοφανή τα μέτρα ασφαλείας που υπήρχαν..η ομιλία και το κλίμα μια βιτρίνα….τι άλλο θα μπορούσαν να είναι όμως;

    καλό μήνα κι από εδώ 😉

  25. 02/07/2007 1:10 μμ

    Αγαπητέ Αλλουφάν, πρώτα απ’ όλα καλημερίζω και εύχομαι καλό μας μήνα 🙂 Διάβασα το τελευταίο σου ποστ και αν και συμφωνώ και εγώ εν μέρει, διαφωνώ στο ότι κακώς θα μοιράσουν το βιβλίο του Gore στα ελληνικά σχολεία.
    Πρώτα απ’ όλα να πω οτί στο όλο θέμα του θερμοκηπίου κρατάω μερικές επιφυλάξεις. Είναι πολύ βολικό να σπείρουμε περιβαλλοντολογική τρομοκρατία όταν αρκετές τριτοκοσμικές χώρες βρίσκοντε σε ανοδική πορεία οικονομικά με δυνατούς δείκτες ανάπτυξης τους οποίους πρέπει να μειώσουν αρκετά γιά να πληρώσουν αλλή μιά φορά τα λάθη και την απληστία του δυτ. κόσμου.
    Και φυσικά ο Al Gore δεν είναι άγιος την στιγμή που ξοδεύει χιλιάδες αεροπορικά μίλια για να διαδόσει μία θεωρεία η οποία μας λέει να πετάμε όσο λιγότερο γίνετε.

    Το αν πλησιάζω τη θεωρεία του θερμοκηπίου με σκεπτικισμό δεν σημαίνει οτί δεν επιθυμώ να έχω μιά σωστή περιβαλλοντολογική στάση. Καταστρέφεται/δεν καταστρέφεται ο πλανήτης, ως άνθρωποι έχουμε την υποχρέωση να φροντίζουμε το σπίτι μας, αυτό είναι ο πλανήτης μας στην τελική. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα, στην πλειοψηφία του ο κόσμος έχει μαύρα μεσάνυχτα, αδιαφορία, και εγκληματεί απερίσκεπτα απέναντι στο περιβάλλον του. Σαν παιδί στην Ελλάδα όταν μεγάλωνα, δεν πήρα περιβαλλοντολογική ευαισθησία από τους γονείς μου αλλά από ένα παιδικό περιοδικάκι των 80’s, το Ρόδι. Έμαθα σαν παιδί να μην πετάω τα σκουπίδια μου στο δρόμο, να μαζεύω μετά από εκδρομές ότι έχει μείνει, να κρατάω την παραλία μου καθαρή κ.ο.κ
    Αυτό που θέλω να πω, δεν έχει σημασία από που θα πάρει το παιδί του δημοτικού και γυμνασίου μια εκπαίδευση και μια ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον του, αρκεί να την πάρει, να του μείνει και να του γίνει τρόπος ζωής στα ενήλικα του χρόνια. Και από αυτό πάσχουμε οικτρά στην Ελλάδα.

    Φιλικά
    Ελεάννα

  26. 02/07/2007 1:48 μμ

    Μαρξούλη, εγώ προσωπικά χέστηκα για το αν ο κύριος Γκορ είναι στα αλήθεια οικολόγος ή όχι. Πιο πολύ με ενδιαφέρει ότι οι δικοί μας εδώ είναι τόσο μα τόσο ηλίθιοι και υποκριτές που στο πρόσωπο ενός (ακόμα κι αν είναι) Αμερικανού- οικολόγου- που- κάποτε- έχασε- τις- Αμερικανικές- εκλογές- από- έναν- δολοφόνο ανακάλυψαν την πυρίτιδα.

    Γιατί πότε το ελληνικό σχολείο πήγε τα παιδιά του στην Πάρνηθα να δουν από κοντά ελάφι και χελώνα, πότε ο Οργανισμός Βιβλίων ενημέρωσε τα βιβλία του σχετικά με το κλίμα και τις οικολογικές καταστροφές, πότε το κράτος έδωσε τις σωστές επιχορηγήσεις σε αρμόδιους για την οικολογία φορείς, πότε οι εφημερίδες αντί να πουλάνε τσόντες ή κακοεκτυπωμένα βιβλία ή την χιλιοστή έκδοση για το ρεμπέτικο έγραφαν τα πράγματα με το όνομά τους για το τι κατάσταση επικρατεί στην χώρα όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος; Και πόσα άλλα πότε και γιατί ακόμα…

    Για αυτό σου λέω. Χεσμένο τον έχω τον κύριο Γκορ. Άντε στην χειρότερη να μην είναι οικολόγος κι από όλο αυτό να τα πάρει χοντρά και να ανεβάσει κι άλλο την δημοτικότητά του… Ο πρώτος ή ο τελευταίος θα είναι; Αν όμως μας νοιάζει αυτό με το οποίο (θεωρητικά) ασχολείται αλλού έπρεπε να κοιτάμε… Αν κοιτάμε προς τον Γκορ αλληθωρίζουμε.

    Καλό μήνα!

  27. 02/07/2007 2:17 μμ

    @Μ13 : Επειδή πρέπει (αν και δεν το θέλω γαμώτο) να είμαι δίκαιος με τον Αλ Γκορ, δεν έχει γράψει τέτοιο πράγμα που λες. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ριζοσπάστη ως αιτίες του κακού αναφέρει «την πληθυσμιακή έκρηξη, την τεχνολογική εξέλιξη, αλλά και τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τη βραχυπρόθεσμη εστίαση στο πρόβλημα»

    @Σύλβια: κι εγώ αυτό πιστεύω…Ότι δηλαδή πουλάει οικολογία ο Αλ

    @ Ρίτσα : Σκέφτομαι να ιδρύσω μια εταιρία για να πουλάω οικολογικά πυρηνικά την « green nuclear bombs»… Μήπως θέλεις να συμμετέχεις;
    😉

    @ Νατασσάκι: ώστε εσύ είσαι αυτή που έκανες best seller στην Ελλάδα το βιβλίο του Γκορ;
    Ντροπή σου Αλγκορίτσα(όπως λέμε ρουβίτσα)

    @ Ελαφίνι : σας έκαναν και σωματικό έλεγχο;

    @ Ελεάνα : Σίγουρα θα υπάρχει βιβλίο έλληνα επιστήμονα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
    Κι αν δεν υπάρχει, θα μπορούσαν να αναθέσουν να το γράψει κάποιος. Γιατί να μοιραστεί του Γκορ δηλαδή;
    Σε όλα τα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σου…

    ———————————————
    Καλό μήνα σε όλους.
    Να έχουμε ένα Ιούλιο λιγότερο καυτό και καταστροφικό από τον Ιούνιο που μας πέρασε

  28. 02/07/2007 3:17 μμ

    Καλησπέρα σε όλους/ες

    Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ο Αλ Γκόρ και ο κάθε επιτήδειος που «πουλάει» οικολογία και μούρη (εδώ στην Ελλάδα να δείτε πόσους τέτοιους έχουμε). Το πρόβλημα είναι ότι φτάνοντας ο πλανήτης στα όριά του, ειδικά μετά την τρομακτική βιομηχανική και καταναλωτική (έπεται) ανάπτυξη της Κίνας, διαγράφονται χοντρικά δύο λύσεις: Η μία, η εξουσιαστική – τεχνοφασιστική, όπου θα ρυθμίσει το πρόβλημα με την καταδίκη του Τρίτου Κόσμου σε μόνιμη υπανάπτυξη ή ακόμα και αργή εξόντωση ενώ παράλληλα για τον ανεπτυγμένο κόσμο (και όσους εκεί θα τα έχουν) θα προωθηθεί η λύση του «μετα-ανθρώπου». Δηλαδή, με όχημα τη γενετική μηχανική και τη νανοτεχνολογία, αντί να προσαρμοστεί η ανθρώπινη δραστηριότητα στα όρια της φύσης, θα παραβιαστούν τα όρια της ανθρώπινης φύσης μέσω σχεδιοποιημένων μεταλλάξεων.
    Η άλλη λύση, η δημοκρατική-αντεξουσιαστική, σημαίνει άρδην αλλαγές στον τρόπο παραγωγής, κατανάλωσης και στις εξουσίες που αρθρώνονται πάνω σ’ αυτούς. Σημαίνει υποχώρηση του εμπορεύματος, ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών και γιατί όχι, καταστροφή άλλων τεχνολογιών, δημοκρατία βάσης κι επιστροφή της λήψης των αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο. Σημαίνει πάνω απ’ όλα επαναστατική (κυριολεκτικά) αλλαγή πολιτισμικού, κοινωνικού και προσωπικού υποδείγματος…

    Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο σε σχέση με το φαύλο κύκλο της εμπορευματικής παραγωγής είχε δημοσιοποιηθεί στο ιστολόγιο του Σκαντζόχοιρου.
    Ενώ αν θέλετε να ρίξετε μια ματιά σε προσφάτως δημοσιοποιηθείσες παλαιές πομπές των Αμερικάνων, υπάρχει κάτι εδώ.

    Συγγνώμη από τον οικοδεσπότη για την κατάχρηση φιλοξενίας που μπορεί να θεωρηθεί η παραπάνω σεντονιάδα!

  29. 02/07/2007 3:36 μμ

    Θα διαφωνήσω σχεδόν σε όλα όσα λες. Και δεν διαφωνήσω γιατί θελω να κοιτάζω το αποτέλσμα και όχι τις προθέσεις απαραίτητα. Δεν ξέρω τι θέλει να κάνει ο Γκορ, πως μπορώ να κρίνω κάποιον μόνο και μόνο επειδή ήταν κάποτε αντιπρόεδρος στην Αμερική; Αυτός και όσοι τον γνωρίζουν μπορούν να κρίνουν για το κατά πόσο αυτά που λέει είναι αλήθεια ή όχι. Είμαι από αυτούς που πιστεύω ότι οι άνθρωποι αλλάζουν. Εχω αλλάξει εγώ πρώτα από όλα. Πριν από χρόνια δεν με ενδιέφεραν πάρα πολλά πράγματα για τα οποία τώρα όχι μόνο νοιάζομαι αλλά κάνω και αγώνες. Ετσι δεν μπορώ να πω ότι δεν τα πιστεύει επειδή κάποτε έκανε άλλα. Κάποτε έκανε άλλα τώρα μπορεί να λέει και να πιστευει άλλα. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
    Αλλά ακόμα και να το κάνει για το κέρδος, έχει σημασία; Νομίζω ότι δεν κοιτάτε το θέμα καθαρά αλλά από το πρίσμα, ποιος το είπε αυτό; Αμερικανός; Αντιπρόεδρος της Αμερικής; Στην πυρά.
    Το ότι μπορεί να είναι καθίκι δεν σημαίνει ότι δεν λέει σωστά πράγματα. Δεν το έχω δει, αλλά σκοπεύω να το δω σύντομα μια και έχω ακούσει πολύ καλά λόγια… όχι από πολιτικούς, αλλά από φίλους.
    Το θέμα όμως ποιο είναι τελικά; Ποιος το είπε ή τι είπε; Το ότι τα λέει αυτός και ότι θέλει να βγάλει κέρδος (αν είναι έτσι) νομίζω ότι δεν μειώνει καθόλου την εκπαιδευτική αξία αυτού που λέει. Τι είναι καλύτερα τελικά να δούμε ή να διαβάσουμε ένα βιβλίο που προειδοποιεί για την κατάσταση του πλανήτη και ας το έχει γράψει ο Γκορ ή να μην βγει ποτέ, να μην το δει κανείς, να μην το διαβάσει κανείς;
    Προτιμώ να βγάζει ο Γκορ λεφτά προειδοποιώντας (με την προϋπόθεση ότι είναι με στοιχεία και πάντα ότι λέει την αλήθεια) παρά να κάνει διαφημίσεις τύπου Pizza Γκορμπατσόφ Hut για να κερδίσει αυτός και η πολυεθνική λεφτά και εμείς χοληστερίνη.
    Τελικά τι πρέπει να κρίνουμε τις προθέσεις ή το αποτέλεσμα;
    Και εάν είναι έστω και 100 άνθρωποι να ευαισθητοποιηθούν από αυτό το βιβλίο, εγώ το βρίσκω καλό.
    Καλύτερα με το ντοκιμαντέρ να βγάζει ο Γκορ και να μάθουν και πέντε άνθρωποι δύο πράγματα, παρά να βγάζουν λεφτά κάποιοι και να μαθαίνει ο κόσμος στην χοληστερίνη, του σώματος ή του μυαλού.

    Lykos.

  30. 02/07/2007 4:34 μμ

    ΑΦΜ , Νομική και Ιστορία εχω τελειώσει. από πυρηνικά κλασσικός σκραπας. οφειλω όμως να πω τί βλέπω γύρω μου και πώς όλοι επιδιώκουν να …μετεξελιχθούν σε πράσινους για λόγους κατανοητούς και φορολογικής εκπτωσης. Δεν σημαίνει ότι το υιοθετώ.
    Για τον Γκορ πολλή συζήτηση γίνεται. Αλλα από το τίποτα ας κι αυτό.Εκαναν κάποια κίνηση επισήμως οι δικοί μας ; κατεθεσε προτάσεις καποια οργάνωση εγνωσμένης εξειδίκευσης και απορρίφθηκε; για τα σχολεία μιλάω. Μπορεί δεν τα γνωρίζω όλα.
    Η προσέγγιση της Eleanna ειναι αρκετά προσεγμένη, με την έννοια ότι ο Τριτος Κόσμος περι αλλα τυρβάζει. Αλλά γι αυτό το λόγο οφείλει η Δύση να ανταποκριθεί στις εκκλησεις και να δράσει. Αν το κανουμε όλοι μαζι το κακό (!) απλώς θα βουλιάξουμε πιο γρήγορα.
    Rits

  31. 02/07/2007 4:51 μμ

    Δεν θα κάνω συγκρίσεις ΗΠΑ – Ελλάδα στο θέμα του περιβάλλοντος, τουλάχιστον εκεί υπάρχουν πολίτες που πράγματι νοιάζονται για την προστασία του (και η Καλιφόρνια είναι πρωτοπόρος στην προστασία του). Να σημειώσω πως μόνο 3 χώρες της Ε.Ε. θα πετύχουν τους στόχους της συνθήκης του Κυότο: η ΜΒ (του Μπλαιρ…), η Δανία και η Σουηδία.

    Οι ΗΠΑ δεν υπέγραψαν την συνθήκη του Κυότο επειδή όπως είχε δηλώσει ο τότε πρόεδρος Bush (ο πατέρας όχι ο τωρινός) δεν διαπραγματεύεται την «American way of life». Δηλαδή την χρήση του ΙΧ για ψήλου πήδημα και την κατάχρηση θέρμανσης τον χειμώνα και ψήξης το καλοκαίρι. Ότι κάνει ο μέσος Έλληνας δηλαδή.

    Αν είναι κάποιος υποκριτής είναι αυτός που λέει πως τον νοιάζει κάτι και δεν κάνει τίποτα, όχι αυτός που δεν κάνει τίποτα για κάτι που δηλώνει δημόσια πως δεν τον ενδιαφέρει. Σωστά;

    Ο Gore έχασε τις εκλογές του 2000 (ή αλλιώς τις εκλογές που δεν γινόταν να χάσει) επειδή παρά ήταν οικολόγος. Τελικά ήταν ευτύχημα μιας και έτσι ασχολήθεικε με την προστασία του περιβάλλοντος και έκανε γνωστά τα προβλήματα του σε πάρα πολύ κόσμο.

    Πυρομαχικά με Depleted Uranium χρησιμοποιεί και η χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια. Γιατί δεν σας πειράζει αυτό; Μιας και έχουμε καλοκαίρι: καλά μπάνια με την χορηγία του Πολεμικού Ναυτικού.

    Αν έμαθα κάτι από τα σχόλια είναι πως οι ΗΠΑ κάνουν ακόμα πυρηνικές δοκιμές, μόνο που το αγνοούν οι ίδιες :P. Η τελευταία χώρα που έκανε πυρηνικές δοκιμές ήταν η Γαλλία του Chirac.

  32. Ασμοδαίος permalink
    02/07/2007 5:00 μμ

    @m13: Πριν από λίγο το πήρα και τώρα κάθομαι στη βεράντα και το ξεφυλλίζω. Απ’ όσο βλέπω δε γράφει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, η πρώτη από τις «συνηθέστερες παρανοήσεις για την υπερθέρμανση του πλανήτη» που αναφέρει είναι η εξής:

    οι επιστήμονες διαφωνούν για το αν οι άνθρωποι ευθύνονται για την αλλαγή του γήινου κλίματος

    . Άρα, η άποψη του βιβλίου είναι ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα ευθύνεται για την καταστρφή κτλ.

    @εξαποδώ: Άνθρωπεεεε μου! Πες μου, σοβαρά, προς ποια από τις δύο κατευθύνσεις πιστεύεις ότι κινούνται οι πράξεις του Γκορ;

  33. 02/07/2007 7:22 μμ

    @ασμοδαίος

    Σίγουρα όχι προς τη δεύτερη. Αν, μάλιστα, ήταν Πρόεδρος των ΗΠΑ θα ήταν υποχρεωμένος να ακολουθήσει την πρώτη. Δεν είναι κανείς μας ιδιαίτερα αφελής να πιστεύει ότι ο Γκόρ θα μετατρεπόταν σε κάποιου τύπου «πράσινο» Τσε και θα τα έβαζε με τα πανίσχυρα οικονομικά λόμπυ των ΗΠΑ (ενεργειακό, πετρελαϊκό, φαρμακευτικό, χρηματιστηριακό, στρατιωτικό, κλπ), τα οποία αποτελούν τους πυλώνες του παγκόσμιου κεφαλαιοκρατικού συστήματος και θα τον είχαν βοηθήσει προηγουμένως …να εκλεγεί (μέσω του fund raising)!!
    Σήμερα, το πολύ να είναι κάποιου τύπου πρόσκοπος, απ’ αυτούς που είναι και της μοδός (Μπόνο, κλπ) και ομοιάζουν με τις παλιές καλές αριστοκράτισσες, οι οποίες βοηθούσαν «τας πτωχάς κόρας των εργατικών στρωμάτων»…

  34. Ασμοδαίος permalink
    02/07/2007 9:36 μμ

    Μήπως υποτιμάς την ικανότητα του καπιταλισμού να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες; Την ώρα που αυτό το πετρελαϊκό κεφάλαιο -ποιος θα το πίστευε;- αρχίζει να επενδύει σε «καθαρές» μορφές ενέργειας, θα έλεγα ότι η προσπάθεια του Γκορ είναι ένα μικρό βήμα προς τη δεύτερη (έστω και αν δεν το θέλει/υποψιάζεται), βήμα αναγκαίο αν θέλουμε να ζήσουν τα εγγόνια μας. Πάντως, αλήθεια, πώς σχετίζεται τέλος πάντων η περιβαλλοντική δράση του με την τάση αυτονόμησης της τεχνοεπιστήμης;

    Εάν ο Γκορ ήταν πρόεδρος των ΗΠΑ, εκτιμώ ότι θα ενεργούσε ανάλογα με των Roosevelt μετά το κραχ (ενάντια στις αντιλήψεις των ισχυρών οικονομικά που ζητούσαν τα εντελώς αντίθετα από το New Deal). Εξάλλου, δεν είναι σίγουρο ότι θα χρηματοδοτούνταν από πρόσωπα που έχουν συμφέρον την απουσία οποιασδήποτε δράσης εναντίον της οικολογικής καταστροφής. Και, πράγματι, ήδη στις προηγούμενες εκλογές παρουσιάσθηκαν φαινόμενα, σαν του Phil Angelides που αρνήθηκε χρηματοδότηση από πετρελαϊκές εταιρείες.

    Αλήθεια, η (κατα)δίκη προθέσεων μικρή σημασία έχει κατά τη γνώμη μου σε ένα θέμα του οποίου τα αποτελέσματα θα καθορίσουν την ίδια μας την ύπαρξη.

  35. Obama permalink
    02/07/2007 9:43 μμ

    Αρκετές πόλεις όμως στις
    ΗΠΑ έχουν επικυρώσει το
    πρωτόκολλο

    Εκει έχουν δημοκρατία
    και αυτονομία
    όχι όπως εδώ

  36. Ασμοδαίος permalink
    02/07/2007 10:27 μμ

    Και για να ελαφρύνει λίγο το κλίμα, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω άρθρο:
    http://www.newstatesman.com/200706250019

    😀

  37. 02/07/2007 10:49 μμ

    Πολύ ενδιαφέρουσες όλες οι απόψεις και ιδιαιτέρως διαφωτιστικά τα link που βάζετε .
    ================================
    @Ασμοδαίε: Στις διακοπές θα κοιτάζω πολύ προσεκτικά όσους φοράνε μεξικάνικα καπέλα.
    Ποιος ξέρει, μπορεί να βρεθώ πρόσωπο με πρόσωπο με τον Αλ…
    🙂

  38. 03/07/2007 12:02 πμ

    θα συμφωνήσω με τον Tsopanis. Οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν στρατόπεδα και παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Πλέον πρόσφατο ο Όσκαρ Λαφοντέν ο οποίος αποχώρησε από τους Σοσιαλδημοκράτες για να φτιάξει την «Αριστερά» (Die Linke)
    Η «απολογία» του, ομιλία στο «Διεθνές συνέδριο Ρόζα Λούξεμπουργκ» είναι χαρακτηριστική. (π.χ. http://apsemod.blogspot.com/2007/05/blog-post_05.html)

  39. Ασμοδαίος permalink
    03/07/2007 1:00 πμ

    @Allu Fun Marx: 😀 😀 😀

  40. 03/07/2007 1:09 πμ

    Спасибо Δεν το ήξερα για το βιβλίο.

  41. 03/07/2007 2:07 μμ

    ασμόδαιος, ευχαριστώ πολύ 🙂

    άντε γιατί θα τρελαινόμουν τελείως άμα ίσχυε το ανάποδο 🙂

  42. 04/07/2007 3:55 μμ

    Ο Γκορ;

    Εδώ ο Μπους έγινε ξαφνικά «πράσινος» με τις τελευταίες πολιτικές του. Άσε που το top «πράσινου» πολιτικού στον κόσμο το έχει ο μεγάλος Άρνυ ως κυβερνήτης της Καλιφόρνιας. Η ιστορία γράφεται, όπως γουστάρουν συγκεκριμένοι, όχι όπως θα ‘πρεπε.

    Πάντως ΑΦΜ, αν και θα συμφωνήσω μαζί σου στο θέμα, θα προτιμούσα να δίνεται τέτοιου είδους CD ως ένθετο παρά τσοντοταινίες.

  43. 10/07/2007 4:47 μμ

    Ιδού και το απόσπασμα για τη λέξη κώλος στην καθημερινή κλπ
    http://www.hri.org/E/2000/00-09-24.dir/keimena/art/art1.htm

  44. 29/10/2007 1:03 πμ

    Ο βομβαρδισμος στη Γιουγκοσλαβια δεν εχει σχεση με την υπερθερμανση του πλανητη. Το ενα ηταν ενα τοπικο προβλημα που αφορουσε μερικα εκατομμυρια κοσμο, το αλλο παγκοσμιο και αφορα δισεκατομμυρια, και μπορει να σημανει το τελος του πολιτισμου οπως τον γνωριζουμε. Η διαφορα ειναι στην κλιμακα. Τουλαχιστον διαβαζετε τα βιβλια πριν τα κρινετε. Σε ολα τα αλλα συμφωνω.

Trackbacks

  1. Στον Αλ Γκορ το Νόμπελ Ειρήνης! Πόσα θέτε, ρε παιδιά, να μας αποτρελάνετε; « Έστε Άξιοι
  2. Νόμπελ Ειρήνης: Βραβείο ή Απορρυπαντικό; « Allu Fun Marx : βόλτες στην Blogoslovakia

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.588 ακόμα followers

  • Ιουλίου 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιον.   Αυγ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Αρέσει σε %d bloggers: