Skip to content

Η αλήθεια της κάλπης γυμνή

17/09/2007

vogt1.jpg

– Η κάλπη έβγαλε την ΝΔ πρώτο κόμμα , αλλά με μείωση του ποσοστού της κατά 3,5 % σε σχέση με τις εκλογές του 2004, δίνοντας την δυνατότητα στον Καραμανλή να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση, στηριγμένη όμως σε μία ισχνή κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

-Η κάλπη έβγαλε μεγάλο ηττημένο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Απέναντι σε μία από τις χειρότερες κυβερνήσεις της μεταπολιτευτικής μας δημοκρατίας, το Πασόκ όχι μόνο δεν καρπώθηκε την μεγάλη φθορά της ΝΔ , αλλά είχε σημαντική πτώση και το ίδιο (μείωση κατά 2,44%), παίρνοντας ένα από τα μικρότερα ποσοστά στην ιστορία του μετά το 1981.
Η ήττα χρεώνεται προσωπικά στον Γ. Παπανδρέου και ήδη ο Βαγγέλης Βενιζέλος ακονίζει τα δόντια του στη γωνιά μετά την δρομολόγηση των εσωκομματικών διαδικασιών. Αν όμως στο Πασόκ περιοριστούν μόνο στις αλλαγές προσώπων και όχι στην αλλαγή πολιτικής, ο Βαγγέλης θα αποδειχτεί λίγος παρά τα κυβικά του και παρά το ένδοξο επώνυμο που επέλεξε να φέρει.

-Η κάλπη έβγαλε με πιο κοντά ποδάρια τον δικομματισμό. Το ποσοστό των 2 μεγάλων κομμάτων μειώθηκε αθροιστικά από 85,91% σε 79,96%. Προσωπικά πιστεύω ότι η συνολική αυτή μείωση ΝΔ-Πασόκ είναι ασυμμέτρως μικρότερη από την λαϊκή δυσαρέσκεια εναντίον τους. Μέρος όμως αυτής της δυσαρέσκειας εκτονώθηκε μέσω της αποχής που αυξήθηκε σημαντικά από 23,5% στο 25,9% περίπου.

-Η κάλπη έβγαλε τα κόμματα της κοινοβουλευτικής αριστεράς ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ ενισχυμένα σε ποσοστά και σε έδρες. Το συνολικό ποσοστό των 2 κομμάτων αυξήθηκε από 9,15% το 2004 σε 13,17%, ενώ οι έδρες τους διπλασιάστηκαν από 18 σε 36. Αν κάποιος παραξενεύεται για την αθροιστική λογική μου, θα πρέπει να εξηγήσω ότι αυτό που εγώ επιθυμώ διακαώς είναι η ενότητα της αριστεράς (κοινοβουλευτικής και μη). Και δεν μιλάω απαραίτητα για συνένωση κομμάτων, αλλά για ενότητα στη βάση και ενότητα στη δράση. Και πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί σαν και μένα.

– Η κάλπη έβγαλε και έδωσε στο κόμμα του ΛΑΟΣ 10 έδρες. Τα ονόματα που ακούγεται ότι μπαίνουν στη βουλή (ο θαυμαστής του Λεπέν Μάκης Βορίδης, ο γιος του υμνητή της χούντας  Κωνσταντίνου Πλεύρη, ο εθνικός βιβλιοπώλης Άδωνις Γεωργιάδης) γεννούν την ανησυχία μήπως ο κοινοβουλευτικός μανδύας που θα φορέσουν οι βουλευτές του Καρατζαφέρη παίξει τον ρόλο της προβιάς που φοράει ο λύκος στο παραμύθι, όταν θέλει να ξεγελάσει τα αρνάκια. Καλό είναι λοιπόν να προσέχουν τα …αρνάκια και πιο πολύ να προσέχει ο βοσκός-λαός.

48 σχόλια leave one →
  1. 17/09/2007 12:23 μμ

    Αυτή είναι η αλήθεια.
    Ωραία, επειδή είναι η αλήθεια.
    Θα την περίμενα όμως λιγότερο γκρίζα !
    Επίσης :
    Η αποχή ήταν πιο συμπαθητική αυτή τη φορά !

  2. 17/09/2007 12:26 μμ

    «ενότητα στη βάση και ενότητα στη δράση»
    Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα από δω και μπρος!!

    Όσο για το λύκο, μόνο οι αφελείς δεν ανησυχούν!
    Καλημέρα!

  3. 17/09/2007 12:27 μμ

    Η τελευταία παράγραφος της «αλήθειας» δεν μου αρέσει καθόλου – κι ας μην είμαι «αρνακι»

    Ούτε η αποχή μου άρεσε-μα ας είναι…

    Καλημέρα.

  4. 17/09/2007 12:47 μμ

    Θέλω να σε συγχαρώ από βάθους καρδιάς για την προτελευταία σου παράγραφο. Ολόκληρη.
    Κι εγω 36 τις μετράω τις έδρες, όχι 14 και 22.
    Κι εγώ ελπίζω.

    Αλλά σου αντιγράφω και μέρος του σχολίου που άφησα στη Ντόλυ:

    «Όσο για την Αριστερά, ολόκληρη, από το Συριζα μέχρι το τελευταίο γκρουπούσκουλο, έχει δυο καθήκοντα κατ’εμέ:
    να δουλέψει για την ενότητά της, όπως πολύ καλά τα λες.
    Κυρίως όμως, να επανακτήσει το κοινό της. Γιατί είναι αδιανόητο και εξωφρενικό να παίρνουν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ τις λαϊκές και εργατικές περιφέρειες.
    Και είναι λίγο θλιβερό να έχουν τα 2 αριστερά κόμματα υψηλά ποσοστά στην Α Αθήνας και χαμηλά ποσοστά στις αγροτικές περιοχές.
    Έχει χάσει την πλειοψηφική της απεύθυνση η αριστέρα, έχει χάσει την επαφή με το προνομιακό της κοινό.
    Είναι δύσκολο να πολεμάς τους Ιδεολογικούς Μηχανισμούς του Κράτους, πολύ δύσκολο.
    Αλλά αυτό είναι και το στοίχημα.
    Μετά από το 15% και τις 36 έδρες, η Αριστερά πρέπει να φύγει από την παιδική χαρά και να ενηλικιωθεί. Εχει μεγάλη ευθύνη απέναντι στον κόσμο που για χψζ λόγους της εμπιστεύθηκε.
    Ας μην τον απογοητεύσει παλι. »

    άντε να δούμε ρε συ ΑΦΜ.

  5. 17/09/2007 1:00 μμ

    Τα ονόματα που ακούγεται ότι μπαίνουν στη βουλή (Μάκης Βορίδης, ο γιος του Ιωάννη Πλεύρη, ο εθνικός βιβλιοπώλης Άδωνις Γεωργιάδης) κλπ…
    Για εμάς τους μετανάστες, είναι πολύ κακές ειδήσεις!!!

  6. 17/09/2007 1:07 μμ

    Εγώ ακόμα περιμένω ένα μπράβο στον Αλέκο απ’ την Αλέκα! Μακάρι το ΚΚΕ να ενστερνιστεί τη δική σου αντίληψη για ενιαία δράση σε αποφάσεις που απειλούν τα δημοκρατικά δικαιώματα και ν’ αφήσει το πείσμα του μουλαριού. Για το Πασόκ, ανέβασα ήδη στο blog το σήμα του νέου ΠΑΣΟΚ και μονολογώ «Αχ Γιωργάκη, δεν κατάφερες να γίνεις Γιώργος». Μπράβο στους Οικολόγους Πράσινους κι όσο για τον Παπαθεμελή που παραπονιέται ότι δεν τα πήγε καλά λόγω αποκλεισμού από τα ΜΜΕ, ήμαρτον πρόεδρε, σε φάγαμε στη μάπα, και στο ντιμπέιτ σε είδαμε και το κόμμα σου ήταν καλεσμένο στα κανάλια ως πέμπτη δύναμη μετά το ΛΑΟΣ, τι να πουν δηλαδή οι Οικολόγοι !
    Τέλος εκτός από τους αντιπαθείς του ΛΑΟΣ, μπήκε και ο Κοροβέσης των «Ανθρωποφυλάκων», κι αυτή η συνύπαρξη έχει τη σημασία της και το ενδιαφέρον της. Άντε και καλή αντιπολίτευση.

  7. 17/09/2007 1:13 μμ

    Η κάλπη κατά πως τα λες τα έβγαλε….

    Αυτοί όμως, γιατί δεν κατάλαβαν τίποτα???

    Ο ένας λέει πήρε εντολή για μεταρυθμίσεις, ο άλλος λέει πως ο λαός νομίζει ότι έχουν κι αυτοί ευθύνη….

    ΕΛΕΟΣ… Τι πρέπει πια να γίνει για να το πάρουν αυτό το ριμάδι το μήνυμα????

  8. 17/09/2007 1:21 μμ

    Loan me a Dime:Είναι μάλλον πρόωρο να μιλήσει για ενότητα της αριστεράς, γιατί ακόμη και αυτή της η άνοδος (που δε θα έπρεπε μονομερώς να ερμηνευτεί αθροιστικά), κακά τα ψέματα, δε προήλθε από ουσιαστικές καινοτομίες.Η εύρεση ενός ενιαίου-νέου νοήματος,σε πολιτικό(πρακτικό) και ιδεολογικό(?) επίπεδο,είναι μια άλλη πικρή ιστορία.Η αποχή εξακολουθεί να ερμηνεύεται αποσπασματικά από όλες τις μεριές.Απέναντι όμως σε ένα τέτοιο εκλογικό σύστημα (άραγε θα αλλάξει ο εκλογικός νόμος εκ νέου?), γιατί κάποιος να θεωρηθεί απολιτίκ, αν δεν αρέσκεται σε στρατηγική ψήφο-«το μη χείρον βέλτιστον»?Όσο για το ΛΑΟΣ, υπάρχει ένα τραγούδι των Specials με τίτλο «Racist Friend».Το τραγικό είναι πως στο σύνολο των ψηφοφόρων του, το υψηλότερο ποσοστό ήταν νέοι 18-35,όπως είδα σε κάποιο exit poll!!

  9. 17/09/2007 1:36 μμ

    Προσυπογράφω από την αρχή ως το τέλος, αγαπητέ Μαρξ. Όρεξη να ‘χουμε για λόγο και δράση αντίστοιχο.

  10. 17/09/2007 1:38 μμ

    σήμερα ,
    εγώ ανησυχώ.

  11. 17/09/2007 1:44 μμ

    @L’Enfant de la Haute Mer : αυτή ήταν η δικιά μου ανάγνωση της αλήθειας που βγήκε από την κάλπη.

    @ Ρενάτα: Η αριστερά δυστυχώς έχει χάσει πολλά στοιχήματα μέχρι τώρα. Μακάρι να μη χάσει κι αυτό. Ας πιέσουμε και μεις όσο μπορούμε και όπου μπορούμε

    @ Νατάσα: κι εμένα δεν μου άρεσε η είσοδος του ΛΑΟΣ στη βουλή (και ιδίως των ονομάτων που ακούγονται). Ακροδεξιοί υπήρχαν και στην προηγούμενη βουλή, αλλά έδειχναν κάποια αυτοσυγκράτηση. Τώρα φοβάμαι ότι θα επιδοθούν σε ένα ανταγωνισμό πατριδοκαπηλείας. Θα δούμε…

    @ Κροτ: Συμφωνώ με το σχόλιο σου στην Ντόλυ. Αν και γκρουπούσκουλο, ορθώς ομίλησες
    🙂

    @ N.Ago : Ομοϊδεάτες αυτών που μπαίνουν τώρα στη βουλή υπήρχαν ήδη στη βουλή και στη ΝΔ, άσχετα αν δεν εκδηλωνόταν φανερά, μια και η ΝΔ θέλει να παίζει στο γήπεδο του μεσαίου χώρου. Πολύ φοβάμαι ότι με την πίεση του ΛΑΟΣ, η ΝΔ θα στραφεί σε πιο δεξιές θέσεις, προσπαθώντας να μην αφήσει πολύ χώρο στον Καρατζαφέρη για να αλωνίζει.

    @ Φυσιοδίφη: Μπράβο και από μένα στους οικολόγους πράσινους. Παρά τον αποκλεισμό τους από τα κανάλια πήραν ένα αξιοπρεπές ποσοστό.

    @ Ελενα : Μακάρι να ήταν πιο ηχηρό το μήνυμα. Ίσως τότε το καταλάβαιναν. Αλλά δυστυχώς …

    @backtomono : αυτό που επισημαίνεις, για το ποσοστό του ΛΑΟΣ στις ηλικίες 18-35 είναι και το πιο ανησυχητικό.

  12. 17/09/2007 1:47 μμ

    @ Κώστα: Θα έχουμε και την όρεξη και τις ευκαιρίες.

    @ Eenvain: λογικό να ανησυχείς.

  13. 17/09/2007 2:22 μμ

    Η κυρία Μπενάκη-Ψαρούδα όμως είναι πολύ ευχαριστημένη. «Το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας» δήλωσε χτες το βράδυ.

  14. 17/09/2007 2:46 μμ

    Η Αριστερά πήγε καλά. Άμα έχει μυαλό, θα προσπαθήσει να πάει καλύτερα.

  15. 17/09/2007 3:21 μμ

    Α.Φ.Μ., δεν θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο!

    Θέλεις να τα φτιάξουμε;

    :p 😀 😛

  16. 17/09/2007 3:26 μμ

    Συμφωνώ με τα λεγομένα σου για την Αριστερά και μακάρι οι ψήφοι που κερδήθηκαν απλά απο δυσαρέσκεια προς τα δύο μεγάλα κόμματα να παραμείνουν και να γίνουν πλέον συνειδητοποιημένες ψήφοι.
    Όσο για το ΛΑΟΣ αρκετοί ψηφοφόροι τους ψήφισαν για πλάκα, ειδικά απο τους μικρούς σε ηλικία. Αυτό είναι ακόμη χειρότερο γιατί για πλάκα μπήκαν τέτοια άτομα στην βουλή; Δεν μου κάθεται καλά…

  17. 17/09/2007 3:29 μμ

    Well και τι εγεινε μετα την επομενη μερα? Παλι στα ιδια καταληξαμε.(με εξαιρεση τον ΛΥΚΟ ΛΑΟΣ)
    Μηπως αναπνεετε αλλον αερα μετα τις εκλογες στην Ελλαδα? Τον αερα της αλλαγης? Ας γελασω… Τον αερα των καμμενων αναπνεουμε ολοι. Παντου!!!

  18. 17/09/2007 6:14 μμ

    Εχουμε τους ίδιους φόβους!

  19. 17/09/2007 8:00 μμ

    Για το θέμα της Αριστεράς έχω τοποθετηθεί και παλαιότερα σε σχετικό θέμα της CD. Συμφωνώ ότι πρέπει επιτέλους να μιλά με μία δυνατή φωνή. Όσο για το ΛΑΟΣ και τις παρεμβάσεις σε κοινωνικά θέματα, όπως ειδικότερα πχ για τους μετανάστες, πιστεύω και το λέω ότι θα είναι και στο χέρι της Αριστεράς να μην του περάσει. Πρέπει να βρεθεί κοινοβουλευτική συναίνεση για τα θέματα αυτά κι ο καλύτερος υποστηρικτής και πρωτοπόρος είναι η Αριστερά. Ας μην επιτρέψει λοιπόν να γίνει η Κυβέρνηση έρμαιο αναζητώντας στήριξη στα δεξιά, ας κατευθύνει η Αριστερά τα πράγματα όπως πρέπει, ας το πάρει στα χέρια της, τώρα έχει τη δύναμη και πρέπει να τη χρησιμοποιήσει. Αν και έχω ελπίδες για το μεταναστευτικό θέμα, ίσως λόγω ενασχόλησης!

  20. 17/09/2007 8:16 μμ

    Εγω απο την αλλη γιατι δεν βλεπω καμια διαφορα;;;

  21. 17/09/2007 8:36 μμ

    Έχουμε ό,τι μας αξίζει. Δε θα πάμε ποτέ μπροστά αν κοιτάμε δεξιά κι αριστερά.

  22. raveionistis permalink
    17/09/2007 9:20 μμ

    Τι καλά αν λείψουν, αν ηττηθούν οι «γνήσιοι εκφραστές», οι «αυθεντικοί εκπρόσωποι» και οι εκδίδοντες πιστοποιητικά αριστεροφροσύνης. Να γίνει μία πορεία και όχι τρεις, μία συγκέντρωση στην πλατεία και όχι δύο. Αν γινόταν από αύριο κιόλας…

  23. 17/09/2007 9:44 μμ

    Μακάρι να μπορούσα να συμμεριστώ την αισιοδοξία πολλών από εσάς, αλλά την επόμενη ημέρα δεν την βλέπω αισιόδοξα.
    Περίμενα πολύ περισσότερα πράγματα σ΄ αυτές τις εκλογές. Πώς μπορώ να αισιοδοξώ όταν η πολυσυζητημένη λαϊκή δυσαρέσκεια εκφράζεται προσφέροντας ποσοστό 80% στα δύο μεγάλα κόμματα; Δηλαδή, χωρίς τις πυρκαγιές, την κρίση στην Παιδεία, τα κοινωνικά προβλήματα, πόσο θα είχε φτάσει το ποσοστό και των δυο τους; Και τελικά ποιοι είμαστε η πλειοψηφία; Οι εργαζόμενοι ή οι προνομιούχοι; Γιατί τέτοια ποσοστά δείχνουν πως πλειοψηφία είναι οι προνομιούχοι…

    Οσο για την Αριστερά, μπορεί να αύξησε συνολικά τα ποσοστά της αλλά είναι δώρον άδωρον από την στιγμή που δεν είναι ενωμένη. Τώρα είναι η ώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά να φροντίσει να αμβλύνει τις διαφορές της. Αλίμονο αν χάσει αυτή την ευκαιρία.

    Αν τυχόν το ΠΑΣΟΚ καταφέρει να βγει από το λούκι, στις επόμενες εκλογές θα ξανατρυγήσει τις ψήφους της Αριστεράς όπως έκανε πάντα και θα ξαναμείνουμε στα ίδια.

    Ηθελα να ήξερα, εμείς το βλέπουμε, οι ηγέτες της Αριστεράς δεν το βλέπουν πως πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές τους; Πόσο περισσότερα είναι πια αυτά που τους χωρίζουν από αυτά που τους ενώνουν;

  24. 17/09/2007 10:10 μμ

    Εγώ γιατί τα βλέπω σκούρα τα πράγματα???
    Τα συμπεράσματά μου είναι ότι

    – ο συντηρητισμός στην Ελλάδα αυξάνεται κ πληθύνεται. Όσοι φεύγουν από τη ΝΔ πάνε απλώς ακόμα δεξιότερα!
    – το ΠΑΣΟΚ θ’αλλάξει αρχηγό αλλά όχι νοοτροπία, απογοητεύοντας ακόμα μία φορά. (Μπορεί ο Βενιζέλος να διαθέτει κύρος κ ευφυία αλλά το ιδεολογικό του στίγμα είναι ασαφές, άρα επικίνδυνο)
    – η αριστερά θα παραμείνει διασπασμένη, άρα αδύναμη στην πράξη. Δεν βλέπω ούτε θέληση, ούτε πεδίο συνάντησης. (αν ενωθούμε, ποιος θα είναι αρχηγός??? εεεε????)
    – ο Έλληνας κοστολογεί το παρόν κ το μέλλον του με 3,000 ευρουδάκια. (χρήσιμη πληροφορία για όποιον αποφασίσει του χρόνου να κάψει τα υπόλοιπα που έμειναν)
    – αυτοί που απήχαν, μπορούν να είναι -εκ του αποτελέσματος- περήφανοι. Σας ευχαριστούμε εμείς οι υπόλοιποι!

    Αυτά… κ η ζωή συνεχίζεται…

  25. 17/09/2007 11:22 μμ

    @ Ροδιά : κι εγώ αν ήμουν ο κύριος Μπενούδας-Ψαράκης , ευχαριστημένος θα ήμουν.
    Toυλάχιστον αυτή στο θέμα αυτό είναι ειλικρινής.
    Περίμενε να πάει χειρότερα η παράταξη της. Έχει το «γνώθι σ΄αυτόν»
    🙂
    @Σκύλος της Βάλια Κάλντα : Εγώ το βλέπω κι αλλιώς. Κι ο λαός αν έχει μυαλό, θα πρέπει να φροντίσει να ανεβεί η αριστερά περισσότερο.

    @Ντόλυ: Ναι, θέλω να τα φτιάξουμε. Αλλά να κρατήσουμε μυστικό το δεσμό μας. Εντάξει;

    🙂

    @giorugosu: Το ΛΑΟΣ βρήκαν να ψηφίσουν για πλάκα; Καμιά φορά βγαίνουν επικίνδυνες αυτές οι πλάκες.

    @Nemo Me Impune Lacessit : Δεν έγραψε κανένας ότι αναπνέουμε άλλο αέρα σήμερα και μάλιστα τον αέρα της αλλαγής. Και πάντως όχι εγώ. Μικρές παρατηρήσεις πάνω στο αποτέλεσμα των εκλογών έκανα.

    @ Ν.ago: στο θέμα του ΛΑΟΣ ναι… Έχουμε τους ίδιους φόβους.

    @ Ρόδι : μακάρι οι ελπίδες που έχεις για το μεταναστευτικό ζήτημα να αποδειχτούν αληθινές.

    @πρεζα tv : Τι διαφορές περίμενες να δεις;
    Όπως λέει και η Αλέκα : αυτοί δεν αλλάζουν. Ας αλλάξουμε εμείς

    @ Αniaris: Δεν χρειάζεται να κοιτάμε ούτε αριστερά, ούτε δεξιά. Να δρούμε αριστερά χρειάζεται μόνο.

    @raveionistis : Αν γινόταν από αύριο κιόλας…
    Mακάρι… Θα ήταν η πιο σημαντική νίκη της αριστεράς αυτή.

    @gatti : στο χέρι των 2 κομμάτων ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ είναι να κρατήσουν όλους αυτούς, που η απογοήτευση από τα άλλα κόμματα τους έφερε στην αγκαλιά τους.

    @paperflowers : για τις βλαβερές συνέπειες της αποχής, του λευκού, του άκυρου και του χαβαλέ, τα είχα γράψει πριν τις εκλογές.
    Δυστυχώς πολλοί εκτόνωσαν την δυσαρέσκειά τους με αυτόν τον τρόπο. Θα μπορούσαν αν λειτουργούσαν ωριμότερα και ψήφιζαν θετικά, να στείλουν στην βουλή κι ένα ακόμα κόμμα, τους οικολόγους-πράσινους.
    Προτίμησαν όμως τον χαβαλέ
    Και η ζωή συνεχίζεται…

  26. a non private life permalink
    17/09/2007 11:39 μμ

    Σχεδόν το 1/4 της ζωής μας το περνάμε δίνοντας εξετάσεις. Από το σχολείο στο πανεπιστήμιο, από τις ξένες γλώσσες στα μεταπτυχιακά, από το δίπλωμα οδήγησης σε μια θέση στο δημόσιο, από το γραφείο ενός εργοδότη μέχρι τη σχέση της ζωής μας. Σκεφτόμουν επιστρέφοντας αφού περίπου κι ο 1 στους 4 Έλληνες θέλει να μπει στο ελληνικό κοινοβούλιο γιατί δεν συγκροτείται ένα σώμα το οποίο θα διεξάγει κάθε 2-3 χρόνια εξετάσεις επάρκειας για υποψήφιους πολιτικούς. Από Ιστορία και Διεθνείς Σχέσεις, Οικονομικά και Διπλωματία, Δίκαιο και Ξένες Γλώσσες. Για να τελειώνει κι αυτή η πικρή ιστορία «γιατί εσύ κι όχι εγώ»…
    Και για να τελειώνει κι η παρανόηση «έχουμε τις κυβερνήσεις που μας αξίζουν». Όχι φίλοι μου. Δυστυχώς ή ευτυχώς ζούμε σε μια χώρα που εσύ κι εγώ κι ο γείτονας δεν δεχόμαστε ότι κάποιος άλλος στο διπλανό οικοδομικό τετράγωνο, στο Καστελόριζο ή στην Αλεξανδρούπολη μπορεί να είναι καλύτερος από εμάς, γνωρίζει περισσότερα από εμάς, είναι εξίσου σπουδαίος με εμάς, είναι πιο ικανός από εμάς. Όλοι λίγο πολλοί ζούμε και ψηφίζουμε αυτούς που νομίζουμε ότι είναι πιο κοντά στο είδωλο του δικού μας καθρέφτη. Του ψεύτη και του κλέφτη, του καλού και του κακού, του συζύγου και του κρυφού εραστή. Αλλά πολύ αμφιβάλλω αν αυτό με καθιστά ή σε καθιστά αναγνώστη πολιτικό ον μιας ελληνικής δημοκρατίας 2500 χρόνων.

  27. 18/09/2007 12:10 πμ

    Οργίζομαι που τα ποσοστά των δύο μεγάλων κομμάτων μειώθηκαν μόνο τόσο λίγο. Αν μετά τα όσα γίνανε τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα τους τελευταίους μήνες καταφέρανε να ρίξουνε μόνο έξι ποσοστιαίες μονάδες τον δικομματισμό, τότε δεν πάμε καθόλου καλά. Η πτώση αυτή είναι περισσότερο ψυχολογική και παροδική και λιγότερο δομική και με μόνιμα χαρακτηριστικά. Θα ήμουν ευχαριστήμενος αν τα δύο μεγάλα κόμματα κινούνταν γύρω στο 35 – 32%. Τότε θα χαιρόμουν να τους έβλεπα να τρέχανε και να καταπίνανε την αλαζονεία τους περί αυτοδυναμίας. Τι μούτρα θα είχανε να ξαναπροκηρύξουν εκλογές; Και όσο για την αποχή, λυπάμαι που ήταν τόσο μεγάλη. Με εξαίρεση αυτούς που δεν μπορούσαν να ψηφίσουν, αναρωτιέμαι, αυτοί που απείχαν από άποψη, θεωρούν πως δεν ζουν σε αυτήν τη χώρα ή πως οι αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης δεν επηρεάζουν τη ζωή τους; Εκτός βέβαια και αν αυτό το 25% ανήκει στην άρχουσα τάξη, που τότε όντως, όποιος και να κυβερνάει, καρφί δεν τους καίγεται.

  28. 18/09/2007 1:58 πμ

    ρε μπας και μπερδέυτηκαν και νόμιζαν ότι το Πασοκ κυβερνούσε τα τελευταία τέσσερα χρόνια?

    υγ άνθρωποι είμαστε
    και σφάλματα κάνουμε!

  29. 18/09/2007 7:45 πμ

    Η ενότητα της Αριστεράς είναι το μεγάλο ζητούμενο εδώ και χρόνια. Όμως όταν ο ΣΥΝ μετατρέπεται σε αριστερό ψάλτη του ΠΑΣΟΚ, κάτι τέτοιο δε μπορεί και τόσο εύκολα να γίνει. Πάντως η ευθύνη δε βαραίνει μόνο το ΣΥΝ, αλλά και το ΚΚΕ που (άλλοτε καλώς, άλλοτε κακώς) δε δέχεται να βάλει νερό στο κρασί του. Προσωπικά δε μου αρέσει να βλέπω προσωπικότητες όπως ο Ρήγας Αξελός, ο Περικλής Κοροβέσης και ο μέγιστος Μανώλης Γλέζος να τίθενται στη μια μεριά του αριστερού πόλου και να μην ηγούνται εκείνοι μιας προσπάθειας για την ενότητα της Αριστεράς.

    Επίσης δε μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται οι εργαζόμενοι να βρίσκονται συνεχώς στο δρόμο, διαμαρτυρόμενοι για τις επιλογές του νεοδημοκρατικο-πασοκικού συστήματος κι όμως ο δικομματισμός να παίρνει αθροιστικά τόσο μεγάλα ποσοστά.

    Τέλος, όσον αφορά στο ΛΑΟΣ, διατηρώ την επιφύλαξή μου για το γιο του Πλεύρη, διότι δεν είναι ο πατέρας του και (προς το παρόν) δεν έχει αποδειχθεί άξιος απόγονός του. Θεωρώ απαράδεκτο να μπαίνουν στη Βουλή κόμματα που βασίζονται στο λαϊκισμό, όπως ο ΛΑΟΣ. Ειδικά σε μία χώρα που διανύει μόλις της 2η Δημοκρατική της περίοδο και που έχει υποφέρει στο παρελθόν από πάσης φύσεως χούντες.

  30. 18/09/2007 7:59 πμ

    Νομίζω ότι ένα εξαιρετικά σημαντικό -και πρωτοφανές στοιχείο- είναι η εμφάνιση της επιθετικής ακροδεξιάς, που λίγη σχέση με τα παλιά ενοχικά σχήματα, τύπου Εθνική Παράταξη. Για το φαινόμενο αυτό νομίζω ότι:

    «…“….μπλέξαμε όλοι μας χοντρά!!!!!!!

    Γιατί θα έχουμε καθημερινά μπροστά μας την αποθέωση του “εθνολαϊκισμού”… Ο Ψωμιάδης θα φαντάζει πλέον ως ο φτωχός συγγενής…

    Και όχι μόνο αυτό… αλλά γιατί τα ιδεολογικά και πολιτικά ελλείμματα της Αριστεράς, που έιναι δυστυχώς πάρα πολλά, θα τα καλύπτει διαρκώς ο Καρατζαφέρης…

    Ίσως για πρώτη φορά να νοιώσουμε τι πάει να πει εθνικοσοσιαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων

    Το ζήτημα είναι να μην κλειστεί η Αριστερά (των Ο.Π. συμπεριλαμβανομένων) στα παραδεδεγμένα της και να μην αφήσει τους ακροδεξιούς να παίζουν χωρίς παίκτη με τα υπαρκτότατα ζητήματα!”

    Και γιατί από αύριο θα πρέπει να μην του αφήσουμε επιχειρήματα -εκεί που μπορούμε….»

  31. 18/09/2007 9:18 πμ

    Βρε παιδιά, μήπως θα ήταν καλό να κάτσουμε και να εντοπίσουμε τις ρημάδες τις διαφορές μεταξυ ΚΚΕ και ΣΥΝ;!καλά είναι να έχουμε όλοι επιθυμίες για πιο δυναμική αριστερή παρουσία κτλ αλλά τόσα χρόνια δεν καταλάβαμε τίποτα;Νομίζω πως το επόμενο διάστημα θα μας βοηθήσει να βγάλουμε συμπεράσματα σε αυτό το ζήτημα.(όσοι δεν έχουν βγάλει τέλοςπάντων).
    Δε σας άρεσει η έφη Σαρρή!Την κοροϊδεύατε όλοι!Τώρα φάτε στη μάπα το Βορίδη!Α ρε που φτάσαμε!Θάνατος στο φασισμό!

  32. 18/09/2007 9:53 πμ

    Γιατί πρέπει σώνει και καλά να είναι ενωμένη η αριστερά; Οι αντιλήψεις του ΚΚΕ και του ΣΥΝ απέχουν, εξάλλου το επιχείρημα του ενιαίου Συνασπισμού είχε όμορφη αρχή και οδυνηρό τέλος. Ας επιτευχθεί τουλάχιστο η συσπείρωση των σημερινών ψηφοφόρων για να μη γλιστρήσουν αύριο στην αγκάλη του αναβαπτισμένου ΠΑΣΟΚ και λοιπών ενδεχόμενων νέων «σοσιαλιστικών» σχημάτων.

  33. 18/09/2007 11:02 πμ

    Πάνω στο ζήτημα της ενωμένης αριστεράς, δεν πιστεύω ότι αυτό προϋποθέτει ένα ενιαίο κόμμα. Ούτε καν απόλυτη σύμπνοια σε όλα τα θέματα. Πολιτικό πολιτισμό χρειάζεται και νηφαλιότητα. Διαφορές υπάρχουν πάντα, αλλά θα έπρεπε να γίνονται σεβαστές και να αναγνωρίζεται ο αγώνας ενάντια σε έναν κοινό εχθρό. Το ζήτημα λοιπόν είναι να σταματήσει επιτέλους αυτή η σφαγή στα τηλεπαράθυρα (π.χ. Μπογιόπουλος εν εξάλλω), αλλά και να πάψουν να πλακώνονται στο ξύλο οι φοιτητικές οργανώσεις μεταξύ τους (και δε μιλάω μόνο για ΚΚΕ και ΣΥΝ, αλλά και για εξωκοινοβουλευτική αριστερά). Να μην υπάρχει διάσπαση στις πορείες (με πρωτοβουλία συνήθως του ΠΑΜΕ). Ξέρετε πόσος κόσμος θα ήθελε να πιστέψει στην ιδεολογία της αριστεράς αλλά απωθείται από την διχαστική εικόνα που παρουσιάζει; Σου λέει ο άλλος μετά «όλοι ίδιοι είσαστε» και σε τσουβαλιάζει μαζί με τα διάφορα κομματόσκυλα του ΝΔΣΟΚ που αλυχτάνε ταυτόχρονα για να κόψουν ψήφους από τον αντίπαλο. Προσωπικά, αν έβλεπα αυτό 13-14% να γίνεται 20%+ θα χαιρόμουν ιδιαιτέρως. Κι ας παρέμενε άθροισμα «ανόμοιων πραγμάτων» (όπως λένε μερικοί σύντροφοι).

  34. 18/09/2007 11:17 πμ

    Γιατί μωρέ ο Μπογιόπουλος είναι ωραίος!¨ασε που άμα είσαι ήσυχος και ΚΚΕ, δε σε αφήνουν να μιλήσεις!Και μενα δε μου αρεσουν οι φωνές, αλλά αμα δεν πουλήσεις τρέλα δε γίνεται!

  35. 18/09/2007 11:43 πμ

    Ο λαός δεν είναι βοσκός αλλά πρόβατα.-

  36. 18/09/2007 12:35 μμ

    Οταν ξυπνήσετε κι αλλάξτε πλευρό, προσέχτε μη χτυπήσετε στο κομοδίνο που βρίσκεται δίπλα στο κρεββάτι…

  37. 18/09/2007 9:03 μμ

    Και δεν μιλάω απαραίτητα για συνένωση κομμάτων, αλλά για ενότητα στη βάση και ενότητα στη δράση. Και πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί σαν και μένα.

    Υπάρχουν, υπάρχουν σίγουρα…

  38. 18/09/2007 9:05 μμ

    Αν δεν σου κάνει κόπο, άλλαξε με στο Ω που με έχεις, διότι δεν κατοικοεδρεύω πια στον blogger…, αλλά εδώ http://www.oraelladas.gr

  39. 19/09/2007 11:51 πμ

    @nefelikas συμφωνώ σε αυτά που λες και είναι και ο δικός μου καημός. Και γιατί όχι; Είναι μία ευκαιρία ίσως και το διαδίκτυο για να καλλιεργηθεί μία τέτοιο τύπου «ενότητα στη βάση» και ένας πολιτικός πολιτισμός με νηφαλιότητα μπας και πάμε και περαιτέρω καμία ώρα… Αλήθεια μήπως σε κατάλληλο χρόνο να προκαλούσαν οι blogger που ενδιαφέρονται για την αριστερά μία συζήτηση στυλ «ανοικτού διαλόγου» με προσκεκλημένους από όλους τους χώρους της αριστεράς. Ιδέα πετάω… Οσοι έχουμε παρόμοια προσμονή θα μπορούσαμε ίσως να προκαλέσουμε ένα τέτοιο γεγονός αν φτάσει και «ζυμωθεί» επαρκώς…

  40. rebel red permalink
    20/09/2007 2:34 μμ

    ρε παιδια,λιγη λογικη…για καποιο λογο εφυγαν τα στελεχοι του συν. απο το κκε κ για καποιον λογο επισης ο συν αναφερει στο συνεδριο του πως δεν μπορει να συνεργαστει με το κκε….

    @nefelikas μηπως ο κοσμος της αριστερας ειναι συνετο να κατεβαινει με τους πασοκογσεεδες;

  41. 21/09/2007 11:16 μμ

    Άλλος ένας που συμφωνεί με τη ενωμένοι αριστερά δηλώνει παρόν!

  42. divebomb djingle permalink
    22/09/2007 2:59 μμ

    «ο Βαγγέλης θα αποδειχτεί λίγος παρά τα κυβικά του και παρά το ένδοξο επώνυμο που επέλεξε να φέρει.»

    η αληθεια της καλπης γυμνη και το ψεμα της αλλαγης ονοματος ξεδιαντροπο.

    http://evenizelos.blogspot.com/2007/09/blog-post_22.html

    «Ας μάθει λοιπόν και ο κ. Νικολάου ότι η πατρική μου οικογένεια κατάγεται από την επαρχία Καρυστίας του Νομού Ευβοίας όπου απαντάται συχνά το επίθετο. Ευτυχώς δε στην Εύβοια διατηρούνται ανέπαφα από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους και τα μητρώα αρρένων και τα στρατολογικά μητρώα και τα κληρικολόγια (καθώς και ο παππούς μου και ο προπάππος μου ήσαν ιερείς).
    Φέρω το φυσικό μου επίθετο και χαίρομαι γιατί διαμόρφωσα με αυτό αλλά όχι χάρις σε αυτό την επιστημονική, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτική μου υπόσταση.»

  43. 24/09/2007 2:20 μμ

    και εγώ συμφωνώ στην ενότητα της αριστεράς, κοινοβουλευτικής και μη.
    όχι ιδεολογική ένωση, αυτό θα ήταν αδύνατο, αλλά κοινοί αγώνες και κοινές δράσεις.
    λέει το τραγούδι των locomondo:»μα όλα αυτά που μας ενώνουν, είναι πολύ πιο δυνατά και το ξέρεις…δεν είσαι μόνος, είμαστε πολλοί, και όλοι το ακούμε που καλεί και φωνάζει, ενώστε τις δυνάμεις του καλού!»

  44. ιφαιστίων permalink
    24/09/2007 10:59 μμ

    Για τον υιό Πλεύρη, ρώτα και για τα πολιτικά φρονήματα του παππού του και γιατί όχι και του προπάππου του, να του ζητήσουμε δήλωση εμείς οι δημοκράτες. Η μάνα του τι να είναι άραγε…

  45. 30/09/2007 8:13 μμ

    Παρουσίαση ανθελληνικών ενεργειών antidrw.blodspot.com

  46. 10/10/2007 11:57 πμ

    symfono me tin enotita kai me tin atherapefti pepoihtisi gia aristera am fighting my conviction

  47. 21/10/2007 9:38 πμ

    Χμμμ, ενότητα της αριστεράς…
    Μακάρι αλλά δεν το βλέπω.
    Τελικά ΑΥΤΟ που τους χωρίζει είναι πιο μεγάλο απ αυτά που τους ενώνουν…

    Την καλημέρα μου

Trackbacks

  1. ...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.591 ακόμα followers

  • Σεπτεμβρίου 2007
    Δ T Τ T Π S S
    « Αυγ.   Οκτ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Αρέσει σε %d bloggers: