Skip to content

Σόλωνος 114

06/02/2008

Τα βιβλία είναι φτιαγμένα από χαρτί, αλλά κυρίως είναι φτιαγμένα από συναισθήματα, σκέψεις,γνώσεις, ιδέες. Ιδέες με τις οποίες μπορεί να συμφωνείς ή όχι.
Όταν διαφωνείς όμως με μια ιδέα, δεν καταστρέφεις το βιβλίο που την περιέχει.Πολεμάς την ιδέα. Δεν καταστρέφεις το βιβλιοπωλείο που πουλά το βιβλίο.
Η χειρότερη τιμωρία για ένα κακό βιβλίο, τον συγγραφέα του και αυτόν που το εμπορεύεται, είναι να ξεμείνει το βιβλίο απούλητο στα ράφια του βιβλιοπωλείου, έρμαιο της σκόνης και του χρόνου.
Αυτοί που κατέστρεψαν για πολλοστή φορά το βιβλιοπωλείο του Άδωνη Γεωργιάδη, δίνουν το δικαίωμα στον τηλε- πλασιέ των βιβλίων του Πλεύρη πατρός, να καταγγέλλει γενικά τον αντιεξουσιαστικό χώρο για φασιστικές μεθόδους, ενώ τον καθιστούν συμπαθή στα μάτια των «νοικοκυραίων» πολιτών. Και όταν κάποιος γίνεται συμπαθής στα μάτια των άλλων, εύκολα γίνονται συμπαθείς και οι ιδέες που πρεσβεύει. Κερδίζει τίποτε το λαϊκό κίνημα από κινήσεις σαν κι αυτή;
Ωφελείται ο λαός ή ο Λ.Α.Ο.Σ;

Advertisements
56 Σχόλια leave one →
  1. 06/02/2008 11:06 μμ

    Εχεις δίκιο…

  2. 06/02/2008 11:20 μμ

    απόλυτο δίκιο…

  3. 06/02/2008 11:22 μμ

    ο λαός πάντως, σίγουρα όχι….
    😦

    (μου είναι αδύνατο να σκεφτώ τι άνθρωποι το έκαναν αυτό -μου είναι αδύνατο να καταλάβω τι άνθρωποι καταστρέφουν βιβλία, κι ας μην είναι από αυτά που θα διάβαζα ποτέ)

  4. 06/02/2008 11:41 μμ

    Δε νομίζω ότι όταν γίνεται συμπαθής κάποιος στους ‘νοικοκυραίους’ ως καταστηματάρχης που έπεσε θύμα βανδαλισμών γίνονται ή μπορούν να γίνουν συμπαθείς και οι ιδέες του. Και γενικά η ανθρώπινη στεναχώρια που μας προκαλεί η ατυχία ή δυστυχία του άλλου δε μας φέρνει πιο κοντά στις ιδέες του. Για να φέρω ένα πιο σοβαρό συμβάν ως παράδειγμα, πριν λίγο διάβαζα σε ένα blog ότι η Μαρίετα Γιαννάκου βρίσκεται σε σοβαρό χειρουργείο. Όσο κι αν αυτόματα αισθάνθηκα βαθιά στεναχώρια για την ίδια ως άνθρωπο δεν αισθάνθηκα και πιο κοντά στις ιδέες της. Ακριβώς το ίδιο θα έλεγα και για τον Χριστόδουλο και το θάνατό του.

  5. 06/02/2008 11:57 μμ

    @gerasimos o AFM νομίζω ξέρει τι λέει όταν αναφέρεται σε «νοικοκυραίους»… Υπονοεί συγκεκριμένη νοοτροπία. Εξάλλου η επίθεση και καταστροφή βιβλίων παραπέμπει σε ιερά εξέταση και ναζισμό… Οταν προσπαθείς να αντιπαρατεθείς σε φασιστικές ιδέες δεν επιτρέπεις να σε κατηγορούν ότι χρησιμοποιείς φασιστικές μεθόδους… Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα…

  6. 07/02/2008 12:08 πμ

    όπως και όταν καις και σπας τράπεζες, δεν τις πλήττεις -χάρη τους κάνεις. Ανακαινίζονται τσάμπα με τα λεφτά που παίρνουν από τις ασφαλιστικές.

    πες τα χρυσόστομε ΑΦΜ!

    άλλωστε και μόνο η εικόνα του κουκουλοφόρου θυμίζει ζοφερούς χρόνους και ανατριχιαστικές εποχές.

    οι αληθινοί αγωνιστές δεν κρύβουν το πρόσωπό τους -οι δήμιοι και κάτι άλλοι μόνον.

  7. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 1:00 πμ

    Συμφωνώ οτι το να καις βιβλια παραπέμεπι αλλου…
    Και βεβαια θυμαμαι πολύ καλά ποιοι Πρωτοξεκινησαν αυτό το παλιο – καινουριο σπορ
    – Αυτους – και υψηλοβαθαμ στελεχη της Ν. Δ και νυν Νομαρχη (που αργοτερα δικαιολογηηκε λεγοντας …περαστικός ειμαι) που στην περασμενη δεκαετια ριχναν στην πυρά το βιβλιο του Ανδρουλάκη
    – η σπαζαν περιπτερα κξαι σχιζαν βιβλια στην εκθεση Βιβλιου στη Θεσσαλονίκη

    …Και βεβαια ειναι κακιστη εξελιξη αν καποιοι που δεν μπαινουν στον κόπο να σκεφτουν τι ακριβώς κανουν , ανοιγοντας βεντεττα με τονΑδωνι και τους ομοιους του
    εν τελει διαφημιζουν – ή κανουν συμπαθείς τις ασυναρτησιες και τις αηδιες που εμφανιζουν ως Βιβλια

  8. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 1:04 πμ

    Τωρα βεβαια αν ειναι βιβλια αυτά τα του Πλευρη Πατρος κι αν θυμηθουμε τι γραφουν γεννιεται αλλο ζητημα : Ειναι ιδεες αυτά που γραφει ο Πλεύρης Πατήρ ;
    Αν καποιος γραφει »θα εκτελουσα ολους τους Εβραιους εντός 24ωρου.»..αυτο ειναι …ιδεα;
    του Πλατωνος;

  9. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 1:19 πμ

    http://potepote.blogspot.com/2007/12/blog-post.html

    και απειρα αλλα εχουν γραφει για οσα αδιανόητα εμφανίζει ο Πλευρης (πατήρ) ως ….ιδεες .

  10. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 1:28 πμ

    Για να ξερουμε γιατί ειδους »βιβλια»μιλάμε
    Αποσπασματα απο τη δικη :

    Ο Βεν. Αλμπαλάς, συνταγματάρχης εν αποστρατεία και πρόεδρος της εβραϊκής κοινότητας της Αθήνας, υποστήριξε:
    «Το βιβλίο σαφέστατα προτρέπει στη βία και μισαλλοδοξία κατά των Εβραίων, γιατί ο Πλεύρης είναι λάτρης του εθνικού σοσιαλισμού. Το μήνυμα είναι προτροπή στη βία, τη διάκριση, την ετερότητα. Ολοι οι κατηγορούμενοι είναι λάτρεις του Χίτλερ και του ναζισμού».

    Υπεράσπιση: «Δεν έχει δικαίωμα να σας αποκαλεί υπανθρώπους; Η άποψή του είναι».

    Μάρτυρας: «Τέτοιες αναφορές προτρέπουν στη βία όπως το «εντός 24 ωρών να πάνε στο απόσπασμα»».

    Υπεράσπιση: «Δικαίωμά του είναι κι αυτό».

    Ακροατήριο: «Αίσχος».

    Πρόεδρος (προς τον συνήγορο): «Να έχετε μέτρο στις εκφράσεις σας».

    Εισαγγελέας: «Ο Ρούζβελτ είχε γράψει πολύ χειρότερα».

    Μάρτυρας: «Δεν με ενδιαφέρει. Εγώ δεν είμαι Αμερικανός, είμαι Ελληνας, και με ενδιαφέρει τι μηνύματα στέλνει ο συμπολίτης μου Πλεύρης».

    Εφέτης: «Σήμερα δικάζουμε ένα βιβλίο. Τι είναι αυτό που προσβάλλει την εβραϊκή θρησκεία, γιατί πολιτικά βιβλία με οξύ περιεχόμενο και παροτρύνσεις έχουν γράψει πολλοί εκάστοτε και δεν τους κάτσαμε στο σκαμνί, διότι υπάρχει η ελευθερία της έκφρασης».

    Μάρτυρας: «Είναι δυνατόν να λέει ότι κακώς δεν τους καθάρισε όλους ο Χίτλερ;».

    Εφέτης: «Το λέει ο ίδιος ή είναι μεταφορά; Θα στερήσουμε την ελευθερία της έκφρασης κι ας κατακρίνουμε τις απόψεις;».

    Μάρτυρας: «Γίνεται εφαλτήριο να εκδηλωθούν τάσεις σε βάρος κάθε Εβραίου».

    Εφέτης: «Οποιος θέλει, το αγοράζει, όποιος δεν θέλει, όχι. Θα μας βγάλει στον δρόμο με τα όπλα, να κυνηγήσουμε τους Εβραίους; Οποιος θέλει να το κάνει, θα το κάνει».

    Μάρτυρας: «Ενισχύεται».

    Εφέτης: «Πολλά βιβλία υπάρχουν που ενισχύουν κάποιες απόψεις».

    Μάρτυρας: «Προσπαθεί να μπλέξει όλη την Ιστορία, δίνοντας και μια πολιτική χροιά, ενώ δεν έχει καμία».

    Συνήγορος: «Την άποψή του έχει ο καθένας δικαίωμα να την έχει. Βρείτε μου μια φράση που προτρέπει σε βία».

    Μάρτυρας: «Η φράση «Γιατί έτσι μόνο καταλαβαίνουν οι Εβραίοι. Εντός 24 ωρών εκτελεστικό απόσπασμα»».

    Συνήγορος: «Ο Κλεμανσό το είπε αυτό».

    Μάρτυρας: «Το έγκλημα του ναζισμού ο καθένας που θέλει να ‘ναι άνθρωπος πρέπει να το βάζει στην άκρη».

    Πλεύρης: «Ποια εγκλήματα; Ο Ερυθρός Σταυρός απεφάνθη ότι ήταν 66.000 τα θύματα του Αουσβιτς».

    Μάρτυρας: «Ολα τα πράγματα έχουν ένα όριο. Είναι τραγικά αυτά που λέει. Εξίμισι εκατομμύρια Εβραίοι ήταν».

    Πλεύρης: «Μη μας λέτε παραμύθια για εκατομμύρια που σκοτώθηκαν». !!!!
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=49756088

  11. 07/02/2008 2:30 πμ

    Αυτοί που καταστρέψανε το βιβλιοπωλείο του Α.Γεωργιάδη ουδεμία διαφορά έχουν από εκείνους που καίγανε το βιβλίο του Μ.Ανδρουλάκη. Και οι δύο ενέργειες συνιστούν βανδαλισμό – ασχέτως του περιεχομένου των βιβλίων. Και στο κάτω κάτω της γραφής, τέτοιου είδους πράξεις, καταδεικνύουν αν μη τι άλλο, κάποιου είδους πνευματική πενία που κατεργάζεται βίαιες και απολίτιστες μεθόδους. Μιά ιδεολογία την πολεμάς αποτελεσματικά προτάσοντας ιδεολογία και λόγο πειστικό – όχι τυφλή βία.

  12. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 2:45 πμ

    Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα ….
    -Φυσικά δεν καις τα βιβλια του Πλευρη αν μη τι αλλο γιατί αν μή τι αλλο,προσδιδεις ενα φωτοστεφανο καμμένων» ιδεων »στις ασυναρτητες ναζιστικές κραυγές !

    – Το μεγαλο βεβαια ζητημα ειναι :Πως θα αντιμετωπισθει (οχι βεβαι με πραξεις βιας ) αυτός ο οχετος αηδιας που προβαλλει ως ιδεολογια (ανεφερομαι στα γνωστα φασιστικά βιβλία των τηλεπλασιε)

    -Οταν την προωθιηση τους αναλαμβανουν καθημερινά διαφορα καναλια εν μεσω εμετικών κραυγών

    – και οταν χρησιμοποιουν και διεγειρουν τις πιο χαμηλες και φθηνες προκαταλήψεις και στερεοτυπα

    – και οταν στηριζονται στο Θρασος αυτών που χωρις την παραμικρή ντροπή δηλώνει»εγκριτοι» επιστημονες …

    – ενώ απο την αλλη η μεγαλη πλειοψηφια εχει εθιστει στην συστηματική αποβλακωση των »Ρεαλιτυ σωου» τών καθημερινών τηλεοπτικών σκουπιδιων και θεωρει αυτά τα »βιβλία» ευπεπτη »πνευματική»τροφή και ιδεολογια»

    Πως θα αντιμετωπίσεις την Χυδαιοτητα που εν μέσω προφανους ελλειψης παιδειας εμφανίζεται ως Ιδεολογία;
    Με σοβαρά επιχειρηματα;Μα αυτά προυποθετουν καποια στοιχειωδη υπομονή και γνωση …..

    Και βεβαια στην αιωνια διαμαχη μόρφωσης και βλακειας που εμφανιζεται ως γδηθεν γνωση σχεδόν παντα -σε μα κοινωνια εθισμένη στά συστηματικά τηλεοπτικά σκουπίδια οπως η δική μας -σχεδόν πάντα κερδίζει η…
    Αυτά ειναι και τα μεγάλα πολιτικά διλήμματα της εποχής μας …
    Θυμίζω εδώ την »θεωρια της Ημιμόρφωσης του Αντορνο…
    Και θαθελα να ακουσω και απο τον προηγουμενο σχολιαστή και απο αλλους ιδεες για το Πως;(πως απανταμε πώς αμαχομαστε τηνΔιαφημιζομενη τηλεοπτικώς Βλακεια και τον ιδεολογικό φασισμό…

  13. 07/02/2008 8:31 πμ

    Υπάρχει ένα ιδιότυπο γινάτι κάποιων που δηλώνουν αντιεξουσιαστές απέναντι στο βιβλιοπωλείο Γεωργιάδη. Δεν τους ενοχλεί μόνο με τα βιβλία που προβάλλει, αλλά και επειδή βρίσκεται γεωγραφικά μέσα στο χώρο τους, που τον θεωρούν τσιφλίκι τους. Το έχουν κάψει (νύχτα) πάνω από πέντε φορές, με αποτέλεσμα ο Γεωργιάδης να έχει διαφημιστεί άκοπα -βγήκε και βουλευτής.

    Να θυμίσω ακόμα ότι στο τελευταίο φεστιβάλ βιβλίου, ένα απόσπασμα εφόδου αποτελούμενο πάλι από «αντιεξουσιαστές» έκανε γιαλιά-καρφιά το περίπτερο ακροδεξιού εκδοτικού οίκου.

    Καλά κάνει ο Νοσφεράτος και επισημαίνει ότι και ο Ψωμιάδης έχει διαπρέψει στο σπορ της καύσης βιβλίων, αλλά φοβάμαι ότι ποσοτικά η άλλη πλευρά υπερέχει πολύ περισσότερο.

    Όμως, το βρίσκω παραπλανητικό να λέμε «κι αν στο βιβλιοπωλείο υπήρχαν τα βιβλία Πλεύρη;» Δηλαδή; Κι αν υπήρχαν, τι; Θα ήταν δικαιολογημένος ο τραμπουκισμός; Θα ήταν λιγότερο τραμπουκισμός; Εγώ, ελαφρώς παραδοξολογώντας, θα απαντούσα στο ερώτημα του Νόσφυ: Ένας λόγος παραπάνω. Θέλω να πω, αν το βιβλιοπωλείο διακινεί βιβλία Πλεύρη, ένας λόγος παραπάνω να μην το κάψεις, για να μην γίνεις κι εσύ Πλεύρης στο τετράγωνο.

    Χαίρομαι που και ο ΑΦΜ καταγγέλλει τον τραμπουκισμό, κάτι που κι εγώ κάνω όποτε παρουσιάζεται, ώστε να γίνει συνείδηση όλο και περισσότερο ότι το κάψιμο βιβλιοπωλείων και οι επιθέσεις σε βιβλιοπωλεία είναι κάτι που δεν το υποδεχόμαστε με ευμενή ουδετερότητα ή με ανοχή αλλά το καταδικάζουμε κατηγορηματικά, πριν ακόμα προφτάσει να το καπηλευτεί ο Λάος.

  14. 07/02/2008 8:55 πμ

    Δεν είναι μόνο τα βιβλία συνδίκτυοι. Αυτά έχουν απλά βαρύτερο σμβολισμό. Υπάρχει -νομίζω- ένα λάθος οπτικής ευρύτερο.

    http://nomads-tales.blogspot.com/2008/02/blog-post_3413.html

  15. 07/02/2008 9:56 πμ

    Η διαφήμιση που του κάνουν οι κουκουλοφόροι, θα τον βγάζει άνετα βουλευτή για χρόνια.

  16. 07/02/2008 11:08 πμ

    Όταν θα πάρει 10% το ΛΑΟΣ στις επόμενες εκλογές, ας ψάχνει μετά ο λεγόμενος «χώρος», που ούτως ή άλλως δεν ψηφίζει ώστε να μετέχει κι αυτός στην ποσόστωση, το ΤΙ έφταιξε!

    Καληνύχτα σας!

  17. 07/02/2008 11:08 πμ

    Κανενα φασιστοβιβλίο δε σου δίνει δικαίωμα να σπάσεις ένα βιβλιοπωλείο, απλά κάναν τον Adonis μια ακόμα φορά μάγκα

  18. zalmoxis permalink
    07/02/2008 12:49 μμ

    Αν και είμαι κατά του καψίματος βιβλιοπωλείων, το θέμα δεν είναι και τόσο απλό. Για ένα Εβραίο λ.χ., ενδεχομένως το βιβλίο του Πλεύρη να μην εντάσσεται έτσι γενικά και αόριστα σε κάποιον … «πόλεμο ιδεών», αλλά να αποτελεί μια πρόσκληση για άμεση φυσική εξόντωσή του. Αν πρόπερσι βρέθηκε ένας τρελός νεαρός που μαχαίρωνε μαύρους στην Ομόνοια (κάποιοι δεν μπορούν ακόμη να βγουν στο μεροκάματο από τις σωματικές βλάβες) αύριο μπορεί να βρεθεί ένας άλλος τρελός να μαχαιρώνει όποιον θεωρεί πως μοιάζει με Εβραίο, παρακινούμενος από τον κάθε Πλεύρη.

    Υ.Γ. θα είχε ενδιαφέρον να διαβάσω κάποιο σχετικό σχόλιο -κατά προτίμηση επώνυμα- από κάποιον «μη λευκό ευρωπαίο», «μη χριστιανό» και γνώστη των ιδεών που πρεσβεύει ο Πλεύρης.

  19. 07/02/2008 1:25 μμ

    Μα και ο Γεωργιάδης γι αυτό διατηρεί το «μαγαζί» του λίγα μέτρα από την πλατεία Εξαρχείων…

  20. 07/02/2008 1:41 μμ

    Από άποψη τακτικής σίγουρα είναι λάθος και θα βοηθήσει στην «αγιοποίηση» των ακροδεξιών…

    Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα με τον ιστορικό αναθεωρητισμό.

    Μπορείς να επιτρέπεις στους απογόνους των δολοφόνων να εκθειάζουν το έγκλημα;

    Ή θα τους αποτρέψεις!

    Πάνω σ’ αυτή την απλή ερώτηση απαγορεύτηκε η αμφισβήτηση του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας των Αρμενίων σε μια σειρά από δυτικές χώρες.

    Μ-π

    ——————-

    Υ.Γ.

    και κοίτα πώς τα φέρνει η ιστορία…

    …οι δικοί μας αναθεωρητές σκίζουν τα ιμάτιά τους γι αυτές τις απαγορεύσεις…

    Ποιοί τα σκίζουν ξέρετε;

  21. 07/02/2008 2:21 μμ

    Πιστεύετε ότι αυτοί που έκαψαν αυτά τα βιβλία, διαβάζουν οποιουδήποτε είδους βιβλία;
    χμμμμμμμμμμμμμ……

  22. 07/02/2008 2:36 μμ

    Δυστυχώς μια τέτοια ενέργεια συσπειρώνει τους εθνικόφρονες και κάνει τις νοικοκυρές να τον συμπαθήσουν.
    Είναι όπως τα λες.

    Το σημαντικό γεγονός πάντως σήμερα, είναι η εκλογή του Ιερώνυμου.
    Είναι μεγάλη ήττα για το Λάος και όλους τους δεξιούς.
    Οι μέχρι τώρα δηλώσεις του έχουν δείξει ότι δεν είναι εθνικιστής, κάθε άλλο.
    Θα δείξει βέβαια, θα δείξει…
    Πάντως αν αληθεύουν οι εκτιμήσεις τον ειδικών, είναι πολύ θετικό που ο νέος Αρχιεπίσκοπος δεν θα ταΐζει τα μυαλά του κοσμάκη με εθνικιστικές κορώνες.
    Θέλω να ελπίζω ότι το γεγονός αυτό θα επηρεάσει το σύνολο της κοινωνίας.

  23. 07/02/2008 2:43 μμ

    Ζάλμοξ, το επιχείρημα «να ακούσουμε και τι γνώμη έχει ένας μη wcog» είναι βάσιμο, αλλά ανησυχώ με τη σχετικοποίηση, πώς εκλαμβάνει ένας εβραίος το βιβλίο του Πλεύρη κι αν αυτό (δεν ξέρω αν το υπονοείς) του δίνει δικαίωμα να κάψει το βιβλιοπωλείο.

    Μα, ένας άλλος πιο εύθικτος εβραίος μπορεί να θεωρήσει απειλή για την επιβίωσή του την αυτοβιογραφία (αν υπάρχει) του Αραφάτ, ή τον Εμπορο της Βενετίας, ή τον Παπαδιαμάντη. Στην πυρά κι αυτά; Κι ένας εύθικτος χριστιανός μπορεί να κάψει όλη τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.

    Κι εγώ, που εκνευρίζομαι όταν βλέπω κακομεταφρασμένα βιβλία; Να κάψω όλη την Αθήνα;

  24. 07/02/2008 4:01 μμ

    Νομίζω ότι το πρόβλημα και του καψίματος βιβλίων αφορά το πόσο θεωρείς τη βία σαν πολιτικό εργαλείο. Αυτό είχε απασχολήσει αρκετά τις αριστερές ιδεολογίες νομίζω και πριν τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο χωρίς να λυθεί ουσιαστικά το θέμα έως και σήμερα. Προσωπική άποψη: Δεν συμφωνώ στη χρήση – ειδικά της προσχεδιασμένης – βίας από οποιαδήποτε πλευρά και αν προέρχεται. Διότι όπως έλεγε ο Γκάντι βγάζοντας ο ένας το μάτι του άλλου στο τέλος καταφέρνουμε απλά να μείνουμε όλοι τυφλοί ή μονόφθαλμοι… Δεν καταλαβαίνω σε τι μπορεί να εξυπηρετεί αυτό κοινωνικά οποιαδήποτε τάξη. Δέχομαι τη βία μόνο σαν περίπτωση άμυνας. Θα μου πείτε τότε άμυνα είναι αφού οι χρυσαυγίτες σκοτώνουν ή χτυπάνε μετανάστες. Ε, αν θέλουν να προσφέρουν κάτι οι αντιεξουσιαστές ας παραλάβουν να εκπαιδεύσουν τους μετανάστες να αμύνονται. Ακούγεται ουτοπικό και λίγο σαν το παντεσπάνι της Μαρίας Αντουανέτας, αλλά νομίζω πως θα ήταν πολύ πιο ρεαλιστικό και υγιές αν γινόταν. Αλλο να έχω τη δυνατότητα να σπάσω στο ξύλο αμυνόμενη κάποιον που επιχειρεί να με εξοντώσει φυσικά και άλλο να σχεδιάζω επιθέσεις σε βιβλιοπωλεία ή προσχεδιασμένες συγκρούσεις στο κέντρο της Αθήνας. Βέβαια ούτε αυτό ουσιαστικά είναι λύση διότι πάει στην αυτοδικία πλέον, αλλά θα το εύρισκα πιο κοντά στο φυσικό δίκαιο και στο νομικό από την άποψη της αυτοάμυνας σε επίθεση.

  25. 07/02/2008 4:15 μμ

    Η λογική της χρήσης βίας στην επίλυση ταξικών διαφορών είχε πάντως σαν αποτέλεσμα 72 εκατ. νεκρούς, μερικά επίσης εκατομμύρια πρόσφυγες στο B’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα κατακερματισμένο κοινωνικό ιστό σε όλες τις χώρες και ένα «πόλεμο» που διαρκεί έως και τώρα με διάφορους τρόπους. Ειλικρινά όταν σκέφτομαι αυτά τα θέματα το μυαλό μου φτάνει σε αδιέξοδο. Ετσι αντιδρώ απλά από ένστικτο στο τι με απωθεί. Και με απωθεί να μετατρέπουν σε μάρτυρα τον κάθε Γεωργιάδη, με απωθεί να βλέπω να πλακώνονται στο κέντρο της Αθήνας άσκοπα, χωρίς συγκεκριμένο στόχο και χωρίς συγκεκριμένα θετικά κοινωνικά αποτελέσματα, αλλά αντίθετα με αρνητικά εντέλει.

  26. 07/02/2008 4:36 μμ

    Η δημοκρατία είναι για όλους το ίδιο.
    Και όπως λέει κάποιας σοφός που μου διαφεύγει τώρα:
    Μπορεί να μην συμφωνώ με τη γνώμη σου αλλα θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμα να τη λες!

  27. 07/02/2008 4:36 μμ

    Καλά ΑΦΜ, αν οι αναρχικοί είχαν τακτική στη δράση τους, δε θα ταν αναρχικοί. Με την ένοια που έχουν σήμερα τουλάχιστον.

    Και δε μπαίνει θέμα για τα βιβλία του Πλεύρη. Σε σχεδόν όλα τα βιβλιοπωλεία του Ηρακλείου υπάρχει «ο αγών» του Χίτλερ! Τί θα κάνουμε τώρα δηλαδή, θα φτιάξουμε μια «αντιφασιστική κίνηση» να πάμε να τα κάψουμε?

    Τα μυαλά τους πονάνε!

  28. 07/02/2008 4:43 μμ

    Όταν ζεις μεσα στο σκοτάδι της συγχισης και της απουσίας ιδεών και ιδεολογιών, θα πας εκεί που βλέπεις φως.
    Αν αυτό το φως είναι η φωτιά απο ένα βιβλίο που καίγεται, κινδυνεύεις να μη δεις ποτέ την ανατολή.

  29. 07/02/2008 4:48 μμ

    Το φασισμό και τον φασίστα δεν τους πολεμάς με τις μεθόδους τους γιατί πολύ απλά γίνεσαι κι εσύ μια άλλης απόχρωσης φασίστας.
    Το δυστύχημα είναι πως στον Γεωργιάδη θα σπεύσουν να συμπαρασταθούν οι ίδιοι που έκαιγαν τα βιβλία του Ανδρουλάκη.
    Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να προβάλεις κάποιον ή κάτι από τη μαρτυροποίηση του (που συνήθως επιφέρει και την αγιοποίηση του).
    Εγώ πάντως αγωνιστές της δημοκρατίας με κουκούλες που να καίνε βιβλία και βιτρίνες δεν ξέρω. Όπως είπε εύστοχα η Κροτ «οι αληθινοί αγωνιστές δεν κρύβουν το πρόσωπό τους -οι δήμιοι και κάτι άλλοι μόνον». Αυτοί που ονειρεύονται κι άλλες Kristallnacht και Pogromnacht . Κι όλοι τούτοι σήμερα εμφανίζονται ως θύματα.
    Οι κουκουλοφόροι «αγωνιστές» (στην απίθανη περίπτωση που είναι αυθόρμητοι) πέτυχαν με μια κίνηση όσα δε μπορούσαν οι Καρατζαφεροπλεύρηδες τόσα χρόνια.

  30. 07/02/2008 4:59 μμ

    Θα επαναλάβω αυτό που είπατε οι πιο πολλοί. Έγινε μια πρώτης τάξεως ηρωοποίηση του βιβλιοπωλείου Γεωργιάδη και του περιεχομένου του και μια ακόμα διαφήμιση του ιδίου. Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν τόσο αφελείς κουκουλοφόροι που να μην το ξέρουν αυτό. Δεν είναι αυθόρμητες, ανόητες κινήσεις αυτές. Συνεπώς… Τί κάνει νιάου;

  31. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 5:50 μμ

    α) Το να λες οτι ολοι οι αντιεξουσιαστες καινε βιβλια ειναι περιπου το ιδιο σαν ναλές οτι ολοι οι Οπαδοι του Ολυμπιακου ειναι Χουλιγκαν , κ.λ.π
    Οπως σε καθε χωρο -ετσι και σ’ αυτους υπάρχουν αντιεξουσιαστες και »αντεξουσιαστες’

    β) Νομίζω οτι ολοι συμφωνουμε οτι κακώς και γονται τα βιβλια που παρουσιαζει ο Αδωνης …
    αν μη τι αλλο τον ηρωοοποιουνε

    γ) εκείνο που δεν ακουσα ειναι μια κριτική για αυτόν τον σχετικισμό’… Ολα τα βιβλιά ειναι το ιδιο ιερά; Δηλαδή το βιβλίο του Πλευρη ειναι »ιερό»;Και ο Αγών ΄΄του Χιτλερ ;

    Μα αυτο εκαναν και εκμεταλευονται ανεκαθεν οι Ναζηδες …Βγαζουν τον Οχετο της διεστραμμενης τους εγκληματικής ιδεολογιας σε Βιβλιο και μετα κραυγαζουν για την πάλη των »Ιδεων» ..Ποιων ιδεων ; Τι σοι ιδεεες ειναι αυτές που προ(σ)καλουν αμεσα στο εγκλημα
    Και τι κανουμε για αυτό ;… Δεν καιμε βεβαια – αυτό ειναι προνόμιο ναζηδων και οσων τους μιμουνται …
    -Αλλά τι κανουμε και για ολες αυτες τις διαχυτες ασυναρτησιες που ανακατευουν το »εντερο με τον εγκεφαλο»( »εντός ρεουν»)
    και δηλητηριαζουν -μεσω της τηλεοπτικής αναμεταδοσης και ως αυταπόδειχτες ανοησιοκοινοτοπίες ενα μεγαλο τμημα της νεολαιας και της κοινωνιας και επηρρεαζουν ακομα και τον ( Νεοδημοκρατη Βεβαια ) Υπουργό παιδείας μας κ. Ευριπίδη οπως ευστοχα απεδειξε προσφατα ο αγαπητός Ν. Σ
    ( Πεστα Ν. Σ )

  32. 07/02/2008 6:22 μμ

    Όπως εξίσου καλά έχουν ικανοποιήσει όλους αυτούς που θέλουν να καταργηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο. Και που θέλουν να φυτευθούν κάμερες σε όλα τα σημεία της Αθήνας. Χρόνια τώρα Μαρξούλη, έλεος. Όταν σκέφτομαι ότι στις πλάτες τους χτίζεται ο κατακρεμνισμός του πανεπιστημιακού ασύλου θέλω κι εγώ να τα σπάσω όλα…

    Σε φιλώ!

  33. 07/02/2008 6:25 μμ

    114 είναι στη Σόλωνος το βιβλιοπωλείο. Λέτε οι πυρπολητές να το έπραξαν μεταφορικά; Αγνοώντας ότι το άρθρο που λέει για την εφαρμογή του Συντάγματος είναι πλέον το 120;

  34. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 6:58 μμ

    Και για να γινει πιο σαφές το παραπάνω σχολιο μου βαζω εδώ το λίνκ απο το κειμενο του αγαπητου Ν. Σ
    http://www.sarantakos.com/language/stylianidis.html

    – και να πώ πως η διαχυση διαφορων επικινδυνων επιστημονικοφανών »εθνικοφρονων» κοινοτοπιων και ασυναρτησιών μαλλον ειναι το πιο επικινδυνο κομματι της ιστοριας (της παροντικής ιστορίας)

  35. 07/02/2008 7:03 μμ

    Ευχαριστω για το λινκ, Νοσφ. Ετοιμάζω και κάτι για τον ιό του Πλεύρη.

    Ω Σκύλε, λες να πάρεις τώρα στο λαιμό σου τον φουκαρά που έχει το 120;

  36. zalmoxis permalink
    07/02/2008 7:04 μμ

    @ Νίκος Σαραντάκος
    ΄
    Γράφεις: «…Κι εγώ, που εκνευρίζομαι όταν βλέπω κακομεταφρασμένα βιβλία; Να κάψω όλη την Αθήνα;»

    Είναι το ίδιο ένα κακομεταφρασμένο βιβλίο με το σύγγραμμα ενός ψυχοπαθή φασίστα που επιχειρεί να εξηγήσει γιατί πρέπει να καίγονται στους φούρνους οι εβραίοι; Δε νομίζω…

    Γράφεις: «…αλλά ανησυχώ με τη σχετικοποίηση, πώς εκλαμβάνει ένας εβραίος το βιβλίο του Πλεύρη…»

    Πώς να το εκλαμβάνει; Ως απειλή!

    @ γητευτρια
    γράφεις,
    «έγινε μια πρώτης τάξεως ηρωοποίηση του βιβλιοπωλείου Γεωργιάδη και του περιεχομένου του»

    Ερωτώ: ποιο θεωρείς χειρότερο; Την ηρωοποίηση του Γεωργιάδη ή την ελεύθερη διακίνηση εγκληματικών συγγραμμάτων που αποτελούν απειλή για μερίδα συμπολιτών μας;

    Και γενικότερα, αξίζει περισσότερο η «ιδέα» της ελεύθερης κυκλοφορίας διαστραμμένων ιδεών από την ασφάλεια κάποιας θρησκευτικής μειονότητας;

    Επίσης γενικότερα (χωρία καμία «προσωπική» αναφορά σε σχολιαστές): Αν είσαι χριστιανός και λευκός, δηλαδή «έξω από το χορό» είναι πολύ εύκολο να παρατηρείς τα πράγματα και να μιλάς με γενικούς αφορισμούς…

  37. 07/02/2008 8:23 μμ

    Έχεις απόλυτο δίκιο και πολύ καλά κάνεις και το θίγεις. Άλλωστε, ο φασίστας είναι αυτός που διαλέγει να κάνει φασιστικές πράξεις, ανεξάρτητα από την ρητορική με την οποία τις συνοδεύει – και το κάψιμο βιβλίου είναι η κατ’ εξοχήν πράξη φασισμού.

    Από την άλλη, για όλους εμάς τους παρανοϊκούς αυτού του κόσμου, υπάρχει μια λέξη που δεν είναι απίθανο να ταιριάζει στην περίσταση. Η λέξη προβοκάτσια.

    Καλό βράδυ.

  38. ριτσα μασουρα permalink
    07/02/2008 8:37 μμ

    Δεν ξέρω αν στην προκειμένη περίπτωση ωφελείται ο βουλευτής. Νομίζω ότι δεν ειναι συμπαθής και μάλλον περνάει λιγο αδιάφορα το θέμα. Δεν ειμαι βεβαία γι αυτό που λεω, απλώς μια αισθηση μεταφέρω

  39. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 9:10 μμ

    Απο οτι φαινεται βεβαια ,τα Χρυσαυγιτικα φασιστοειδή εχουν -με την ανοχή της κυβερνησης Καραμανλή και παιρνοντας το μυνημα ατιμωρησιας απο την συνεργασια με τα ΜΑΤ-

    πληρως εξαχρειωθει
    και αποθρασυνθει …:
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=826113

  40. 07/02/2008 10:37 μμ

    Οι ίδιοι τα κάνουν για να γίνεται θέμα …
    Εχω ακόμη να πω στον διαδικτυακό φίλο gerasimos ότι έχει απόλυτο δίκιο , αλλά αυτό που διατείνεται , συμβαίνει μόνο όταν υπάρχει Παιδεία με την ευρεία μεγάλη της έννοια … που δυστυχώς νομίζω ότι έχουμε μεγάλη έλλειψη .
    Θλιβερό … όπως και να έχει το πράγμα .

  41. 07/02/2008 10:56 μμ

    Βλέπω ότι πολλοί στα σχόλιά σας επικεντρώνετε στον Πλεύρη πατέρα και στις νεο- ή παλαιο- και νυν και αεί φασιστικές ιδέες του.
    Δεν ξέρω, αλλά εγώ προτιμώ ακόμα και αυτές οι θέσεις να διακινούνται στο φως, μέσα από τις σελίδες βιβλίων, παρά στο συνωμοτικό σκοτάδι των φασιστοσυμμοριών.
    Επίσης για μένα δεν υπάρχουν ούτε ιερά ούτε ασεβή βιβλία. Οι χαρακτηρισμοί είναι υποκειμενικοί και αφορούν την σχέση του αναγνώστη με το βιβλίο…
    Για παράδειγμα το βιβλίο του Χίτλερ «Mein Kampf» μπορεί κάποιος να το χρησιμοποιήσει ως ιδεολογικό μανιφέστο και κάποιος άλλος να το εξετάσει ως ιστορικό ντοκουμέντο.
    Αν επιδιώξουμε την καταστροφή κάποιου βιβλίου που θεωρούμε επικίνδυνο ή ασεβές, κάποιος άλλος θα επιδιώξει να καταστρέψει βιβλία που αυτός θεωρεί επικίνδυνα …
    Με την λογική αυτή θα επιβιώσουν μόνο τα ΒΙΠΕΡ ΝΟΡΑ και τα ΑΡΛΕΚΙΝ…
    🙂

  42. Νοσφεράτος permalink
    07/02/2008 11:04 μμ

    Και μεσα σε ολα αυτά , αυριο γινεται στη Θεσσαλονίκη μια -μεγαλης συμβολικής σημασιας για την γενια του αντιδιδακτορικου αγώνα και την γενια της μεταπολιτευσης-
    Δίκη

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=91576976

    Α. Φ . Μ συμφωνώ και μαζί σου….
    Τα δικα μου σχολια -επικεντρωνονται περα απο το βιβλιο Πλευρη – στην αναγκη να αντιμετωπισθει ο Υπαρκτος κινδυνος του Φασισμου Σημερα …..
    που βεβαια δεν περιοριζεται στην Χρυση Αυγή
    και ουτε αντιμετωπίζεται με καψιματα ..
    αλλά με την σοβαρή και πληρη συστρατευση ολων των πολιτικών και κοινωνικών δυναμεων που ακομα νιαζονται γιαυτήν την ερμη την Δημοκρατια μας….

  43. 07/02/2008 11:13 μμ

    Με την λογική αυτή θα επιβιώσουν μόνο τα ΒΙΠΕΡ ΝΟΡΑ και τα ΑΡΛΕΚΙΝ…

    ούτε κι αυτά -εγώ τα θεωρώ επικίνδυνα για την αισθητική μου ! :p
    🙂

  44. 07/02/2008 11:19 μμ

    Ε, όχι και να κάψετε και τα Άρλεκιν!
    Αίσχος…
    🙂
    ————
    @Νοσφεράτε: πολύ ενδιαφέροντα τα link…
    Και ιδίως το τελευταίο για το βιβλίο του Νάντη Χατζηγιάννη και την δίκη

  45. Νοσφεράτος permalink
    08/02/2008 12:00 πμ

    Τα Βιπερ -οτι τα νορα τα σκετα ..ειχανε βγαλει παιά καποια πολύ ενδιαφεροντα βιβλία
    …και πολύ φθηνα εκείνη την εποχή ..

  46. 08/02/2008 12:23 πμ

    Δύο σύντομες παρατηρήσεις:
    ο αντεξουσιαστικός χώρος είναι εξαιρετικά πολυσυλλεκτικός. Υπάρχουν ομάδες που διαφωνούν κάθετα με τέτοιες πρακτικές και έχουν διαχωρίσει εδώ και καιρό τη θέση τους (μου έρχεται πρόχειρα η Αντιξουσιαστική κίνηση, αλλά δεν είναι οι μόνοι)
    Αν έχουμε το δικαίωμα να καίμε βιβλία επειδή τα κρίνουμε επικίνδυνα, δίνουμε και στους αντιπάλους μας το δικαίωμα να κάνουν το ίδιο. Δε βρίσκω τίποτα καλύτερο σε έναν αναρχικό που καίει Πλεύρη, από ό,τι σε μια θείτσα που καίει Ανδρουλάκη, ή ένα Ναζί που καίει Αϊνστάιν. Τα βιβλία έχουν όντως διαφορά μεταξύ τους, αλλά όχι αφού αρχίσουν να καίγονται. Τότε είναι όλα στάχτες.

  47. 08/02/2008 12:36 πμ

    @ zalmoxis

    Πολύ μου αρέσουν οι συλλογισμοί σου και πολύ σε συμμερίζομαι. Τα έχω σκεφτεί κι εγώ το ίδιο πολύ όλα αυτά, οπότε μου είναι απλό να απαντήσω και να είμαι σαφής και ξεκάθαρη.
    Στις Δημοκρατίες έναν τρόπο έχουμε να γλιτώσουμε τις μειονότητες από τις διεστραμμένες ιδέες των φασιστοειδών και τους αφελείς, συνεπώς επιρρεπείς, από την επίδρασή τους. Εκπαιδεύοντας πολίτες ικανούς να κρίνουν και να απορρίψουν. Απαξιώνοντας αυτές τις ιδέες, περιφρονώντας τις, μη δίνοντας τους βήμα στα ΜΜΕ και στη Βουλή. Εδώ σε μας, χάθηκε η μπάλα, από κάκιστους πολιτικούς χειρισμούς, επιπόλαια ή σκόπιμα. Με δεδομένη την κατάσταση που υπάρχει, το κάψιμο τους κάνεις ήρωες και σε λίγο θα δεις ολοκαίνουργιο το βιβλιοπωλείο και φουλ από κόσμο. Όφελος λοιπόν μηδέν.
    Η μόνη περίπτωση να χτυπήσεις το κακό σήμερα, με αυτή την κοινωνία που έχουν διαμορφώσει, είναι απαξίωση και καταδίκη μέσα από τα όλα τα μέσα καθώς και ευαισθητοποίηση των πολιτών μέσα από εκπομπές και συζητήσεις, έργα, σειρές, αφιερώματα, ενημέρωση σοβαρή κτλ.
    Κι επίσης να σου πω, γενικά και όχι γιατί ένιωσα υπαινιγμό, ότι με τις μειονότητες κάθε είδους, έχω ιδιαίτερη ευαισθησία, ανήκοντας και η ίδια και εδώ που βρίσκομαι σ’ αυτές και στην Ελλάδα, λόγω του βλαμμένου της φύσης μου. Δηλαδή μη φαντάζεσαι πως δεν είσαι μειονότητα, δηλώνοντας άθεος και διεκδικώντας τα δικαιώματά σου στην ελληνική επαρχία ως άνθρωπος και ως γυναίκα, όντας ΔΥ, πριν 25 και βάλε χρόνια.
    Στην πυρά, είναι η πρώτη σκέψη που κάνουν κοιτώντας σε, τα αφιονισμένα με τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη.

  48. 08/02/2008 12:37 πμ

    Σωστός είσαι.Δεν χρειάζονται διαφήμιση οι ρουφιάνοι…

  49. 08/02/2008 1:28 πμ

    «Αν επιδιώξουμε την καταστροφή κάποιου βιβλίου που θεωρούμε επικίνδυνο ή ασεβές, κάποιος άλλος θα επιδιώξει να καταστρέψει βιβλία που αυτός θεωρεί επικίνδυνα …».
    Καλύπτομαι απόλυτα από αυτό. Στο κάτω κάτω, πού πήγε η διαλεκτική μας; Εμείς υποτίθεται πως την έχουμε. Αυτοί που δεν την έχουν καίνε και καταστρέφουν.
    Έχω στη βιβλιοθήκη μου αρκετά εμετικά βιβλία: από το «Mein Kampf» μέχρι το «Πιστεύω» του Παπαδόπουλου. Κι όχι για προσανάματα στο τζάκι (που ποτέ δεν θα έχω) αλλά επειδή νομίζω πως η προσεκτική γνώση του αντιπάλου μπορεί να κάνει τις «δικές μου» ιδέες κυρίαρχες.

    @ νατασσάκι : Δεν πιστεύω να ρίξεις στην πυρά και τα Best Seller BELL; Θα τσακωθούμε. 🙂

  50. 08/02/2008 6:15 πμ

    @ αμετανόητε, όχι -έχω κι εγώ τέτοια! 😉
    (άσε που δεν ρίχνω στην πυρά ΟΥΤΕ Άρλεκιν -εγώ δεν μπόρεσα να σκίσω ή να πετάξω ούτε τα σχολικά μου βιβλία, τα έχω ακόμα… 🙂 )

    Καλημέρες! 🙂

  51. 08/02/2008 7:45 μμ

    «Και γενικότερα, αξίζει περισσότερο η “ιδέα” της ελεύθερης κυκλοφορίας διαστραμμένων ιδεών από την ασφάλεια κάποιας θρησκευτικής μειονότητας;»
    zalmoxis με κάλυψε ήδη η γητεύτρια με αυτά που έγραψε και δεν έχω να πω πολλά… Δεν βλέπω όμως πώς μπορεί να προστατευτεί η κάθε μειονότητα καίγοντας βιβλία που στρέφονται εναντίον της. Δεν θα βρεθούν άλλοι τρόποι λες να κυκλοφορήσουν τέτοιες απόψεις;

  52. Νοσφεράτος permalink
    10/02/2008 5:33 μμ

    Ενα αφιερωμα στην τρυφερή συνεργασια Χρυσαυγιτών Αστυνομίας
    http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=27130072,41176664,49076184,55000408,71271128,76998744

  53. Νοσφεράτος permalink
    11/02/2008 10:41 μμ

    Ενα εξαιρετικό Ποστ – και απολύτως σχετικό στον Π&Α

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2008/02/11/11-2-2008/#comment-7519

Trackbacks

  1. Έγραψα στον ΑΦΜ σήμερα το πρωΐ… « The Εvil MacManus Diaries
  2. Η «αναρχική» νομιμοποίηση της Ακροδεξιάς « Zorba The Greek

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.588 ακόμα followers

  • Φεβρουαρίου 2008
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιαν.   Μαρ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • Αρέσει σε %d bloggers: