Skip to content

To 21 στο… mp3 σας

25/03/2008

Η επανάσταση του 1821 αν και είναι το πιο σημαντικό γεγονός στη μεταγενέστερη ελληνική Ιστορία, δεν έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους σύγχρονους Έλληνες τραγουδοποιούς. Αν ανασκαλέψει κανείς την μνήμη ή την δισκοθήκη του, πολύ λίγα έργα σύγχρονων συνθετών θα συναντήσει με θέμα εμπνευσμένο από πρόσωπα ή γεγονότα της ελληνικής επανάστασης.
Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» είναι μια ολοκληρωμένη δουλειά που παρουσίασε το 1977 ο Γιάννης Μαρκόπουλος, μελοποιώντας την ποίηση του Διονυσίου Σολωμού. Στο δίσκο συμμετέχουν τρεις από τις πιο ρωμαλέες ανδρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού (Νίκος Ξυλούρης, Λάκης Χαλκιάς, Ηλίας Κλωναρίδης) και η Ειρήνη Παπά, της οποίας η απαγγελία όμως μερικές φορές φτάνει στην υπερβολή και κουράζει.
Εδώ μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι «Άκρα του τάφου σιωπή» ενδεικτικό του Μαρκοπούλειου ύφους:

back.jpg

Για πλήρες download τα link είναι: part1 και part2

Έξι χρόνια πριν τον την κυκλοφορία του δίσκου του Γ.Μαρκόπουλου,το 1971, με τον ίδιο τίτλο «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» είχε κυκλοφορήσει η δουλειά της Τερψιχόρης Παπαστεφάνου. Στήν πρώτη όψη του δίσκου περιλαμβάνονται 8 τραγούδια σε στίχους του Παναγιώτη Παναγιωτούνη και της συνθέτριας με θέμα την πολιορκία του Μεσολογγίου αλλά και με υποβόσκοντα αντιχουντικά μηνύματα («πότε, αχ πότε θα φανεί»). Στην δεύτερη όψη του δίσκου περιλαμβάνονται 6 τραγούδια σε ποίηση Νικηφόρου Βρετάκου. Στον δίσκο τραγουδούν ο Γιάννης Μπογδάνος, η Δανάη Μπαραμπούτη και η χορωδία Τρικάλων.
Εδώ ακούγεται το τραγούδι «σ’ αυτόν τον τόπο»:

front.jpg

Για πλήρες download το link είναι εδώ

Στο δίσκο «Παραστάσεις» (1975) ανάμεσα σε άλλα θεατρικά τραγούδια του Χρ. Λεοντή βρίσκουμε πάλι μέρος από το πρώτο σχεδίασμα του Διονυσίου Σολωμού για τους «Ελεύθερους πολιορκημένους» (Τάνια Τσανακλίδου), τον περίφημο «Θούριο» του Ρήγα Φεραίου (Νίκος Ξυλούρης), καθώς και ένα κομμάτι από τα «Απομνημονεύματα» του Μακρυγιάννη «Ο ήλιος εβασίλεψε» (Ν.Ξυλούρης) που μελοποίησε ο συνθέτης.
Εδώ ακούμε πρώτα τον «Θούριο του Ρήγα»:

μετά το «ο ήλιος εβασίλεψε»:

και τέλος το δεύτερο σχεδίασμα των Ελεύθερων Πολιορκημένων με την Τάνια Τσανακλίδου:

parastaseis_front.jpg

Για download ολόκληρου του υπέροχου αυτού δίσκου του Χ.Λεοντή, το link είναι εδώ.

Η ευαίσθητη μορφή και ο καθαρός λόγος του αγωνιστή Γιάννη Μακρυγιάννη υπήρξαν η πηγή έμπνευσης για τον δίσκο «Γράμματα στον Μακρυγιάννη και άλλα λαϊκά» του Ηλία Ανδριόπουλου. Τα «γράμματα στον Μακρυγιάννη» είναι σε ποίηση του Μάνου Ελευθερίου, ενώ τα «άλλα λαϊκά» τραγούδια είναι σε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη, με θεματολογία κυρίως εμπνευσμένη από την Πελοπόννησο. Η καινούργια ακόμα τότε στη δισκογραφία Άλκηστις Πρωτοψάλτη έκανε μεγάλη επιτυχία με τραγούδια όπως «θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες», «χτυπώ την πόρτα του θεού», » Στην Ιθάκη» και άλλα.

Εδώ ακούμε το τραγούδι «στην Ιθάκη»:

front_0002.jpg

Το link για ολόκληρο το δίσκο είναι εδώ

Ο Μακρυγιάννης, κυρίως ως σύμβολο, αναφέρεται σε αρκετά «αδέσποτα» τραγούδια, ελλήνων συνθετών με το πιο χαρακτηριστικό το τραγούδι του Σταύρου Ξαρχάκου και του Νίκου Γκάτσου «Μπάρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη»
Aκούστε το Νίκο Ξυλούρη να το τραγουδά:

Μπαρμπα-Γιάννη Μακρυγιάννη
δεν μας τά’ γραψες καλά.
Δες ο Έλληνας τι κάνει
για ν’ ανέβει πιο ψηλά.

Μπαρμπα-Γιάννη Μακρυγιάννη
πάρε μαύρο γιαταγάνι
κι έλα στη ζωή μας πίσω
το στραβό να κάμεις ίσο.

Αλλά και ο αξέχαστος Μάνος Λοϊζος σε στίχους του Μανώλη Ρασούλη χρησιμοποιεί τον ίδιο αγωνιστή-σύμβολο στο τραγούδι τους «Ντύθηκες Μακρυγιάννης στις αποκριές». Ακούστε το από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου:

Ντύθηκες Μακρυγιάννης τις απόκριες
κι άρχισες να μιλάς για ελευθερία
σ’ εμάς που ακόμα δεν έκλεισαν οι πληγές
και τρέχουν μια πηχτή θανάσιμη ιστορία.

Ήρωά μου, αίνιγμά μου
και στο τρόλεϊ γείτονά μου
ανθρωπάκο καθημερινέ
σ’ έχω συνεταίρο
για τα περαιτέρω
ένοχε μαζί κι αθώε μου εαυτέ.

Ένα άλλο τραγούδι του Μάνου Λοϊζου, πολυακουσμένο και πολυτραγουδισμένο, ακόμα και στις σχολικές γιορτές, είναι το «δέκα παληκάρια». Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος μπλέκει όμορφα στους στίχους του τον Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη με τον Μακρυγιάννη και τον Καραϊσκάκη και ο Γ. Νταλάρας αποδίδει εξίσου καλά. Ακούστε το :
[Audio http://www.fileden.com/files/2008/12/26/2240266/Dalaras-Deka_Palikaria.mp3%5D

Στον δίσκο του Δ. Σαββόπουλου «το περιβόλι του τρελού» υπάρχει το τραγούδι «Ωδή στον Γ. Καραϊσκάκη», αλλά απ΄όσα έχω διαβάσει, ο τίτλος είναι καμουφλάζ. Το τραγούδι είχε αρχικά τίτλο «Ωδή στον Τσε» αλλά για να περάσει από την λογοκρισία της εποχής ο Τσε φόρεσε την φουστανέλα του Καραϊσκάκη. «Ποιος αλήθεια είμαι εγώ και που πάω» αναρωτιούνται ακόμα και οι στίχοι του τραγουδιού, οπότε ας αφήσουμε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. «Παλικάρια, ωραία σαν μύθος», ήταν άλλωστε και οι δύο.

Ένα άλλο τραγούδι, σχετικό με το θέμα μας είναι και το «Νάτανε το 21» του Σταύρου Κουγιουμτζή και της Σώτιας Τσώτου. Αν και ελαφρώς «τουριστικό» το τραγουδάκι αυτό, είχε όμως κι αυτό προβλήματα λογοκρισίας. Οι αρχικοί στίχοι όπου ο Γ. Νταλάρας ονειρευόταν να κρατάει «μια Τουρκοπούλα αγκαλιά», κατόπιν άνωθεν πιέσεων περιόρισαν τον τραγουδιστή μας να κρατάει στην αγκαλιά του «μια ομορφούλα». Υπήρχε φόβος βλέπετε να θιγούν οι εξ ανατολών γείτονές μας…

Ας βάλω εδώ όμως μια τελεία γιατί τελικά όσο ψάχνω, τόσο βρίσκω κι άλλα τραγούδια. Ας κρατήσουμε μερικά και για του χρόνου.
Και του χρόνου συνέλληνες!

Advertisements
23 Σχόλια leave one →
  1. 25/03/2008 1:05 πμ

    (Το “δέκα παληκάρια” τραγούδησαν και στο σχολείο του Άκη φέτος)

    Και του χρονου λοιπόν!!!

  2. 25/03/2008 1:20 πμ

    Ευχαριστώ Αλού! Μόνο το «Παραστάσεις» δεν κατέβασα γιατί το’χα!

  3. 25/03/2008 1:20 πμ

    Και του χρόνου και πάντα πάνοπλος αρματωλος ιδεών και κλέφτης ονείρων

  4. 25/03/2008 9:42 πμ

    Πολύ καλό θέμα φίλε Αλλουφάνιε! Μπράβο! 😉
    Και του χρόνου! Και χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν!

  5. 25/03/2008 10:58 πμ

    Νά’σαι καλά ωρέ καπετάνιο.
    Ωραία η μουσική αναδρομή (αν κι εγώ θα ήθελα και «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» που δεν το έχω ολόκληρο 🙂 ).

    Πες περισσότερα για τον Τσε και την «Ωδή» του Νιόνιου. Έχω πάθει πλάκα από την ώρα που το διάβασα.

  6. 25/03/2008 11:02 πμ

    Ουπς! Μόλις είδα πως μας το σερβίρεις στο πιάτο στο «ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ». Πάω να το κατεβάσω.

  7. 25/03/2008 11:37 πμ

    Αγαπητέ Μαρξ, τη σύνδεση του τραγουδιού με τον Τσε την επιβεβαίωσε πρόσφατα ο ίδιος ο Σαββόπουλος σε μια συνέντευξή του στο Φυντανίδη στο ΣΚάι, λέγοντας αυτό ακριβώς που γράφεις.
    Εμένα πάλι μου έχει βγει το αναρχοαυτόνομο σήμερα, οπότε πάρε ένα τραγούδι με σχετικό θέμα, αλλά σε τελείως αντίθετη φάση: http://www.fileden.com/files/2008/3/6/1799054/Kraounakis%20Marinos%20Ma8imata%20elinikis%20istorias.mp3
    Χρόνια πολλά πάντως!

  8. 25/03/2008 12:08 μμ

    Και του χρόνου παίδες! Να ‘σαι καλά Γιώργο! Ευχαριστούμε για τους δίσκους!

    @ άμμος

    Ξέρεις πόσο σ’ αγαπάω! Αλλά τί παπάρα είναι το τραγούδι αυτό; Κι επειδή είναι Κραουνάκης και Μαρίνος, που τους πάω γενικά, δεν νομιμοποιεί τη σαχλαμάρα! Και δεν είμαι εγώ ενθνικίστρια και μην τολμήσει κανείς να μου το προσάψει. Απλά είναι χοντρομαλ….ς αυτοί! Ούτε χιούμορ είναι, ούτε πικρία, ούτε σάτυρα, ούτε τίποτα. Καρακατσουλιά δική τους 100% και όχι δική μας, όπως λέει.
    Δεν μπορεί να απαξιώνει αγώνες και νεκρούς και να χαραχτηρίζει όλους τους Έλληνες έτσι, επειδή υπάρχει μια μειοψηφία ηλιθίων που ζουν με τις Μεγάλες Ιδέες… Έλεος ρε παιδιά. Λίγη λογική… Τί διαφορά έχει αυτό το γελοίο άσμα από τη λογική της Ρεπούση;

  9. 25/03/2008 12:32 μμ

    Γητεύτρια καλή μου, κατ΄ αρχάς τα γνωστά περί ορέξεως, αν δε σου άρεσε αισθητικά το τραγούδι, δε θα σου αλλάξω γνώμη για αυτό.
    Για την πολιτική του πλευρά όμως, θα διαφωνήσω, νομίζω πως βλέπει με χιουμοριστικό τρόπο μια σειρά από γεγονότα, συνδεδεμένα με σχολικές εορτές και κορώνες για το εθνικό μεγαλείο. Το παρέθεσα εδώ όχι στο άσχετο αλλά ως ένα τραγούδι με άλλη οπτική, αντίθετη με όλα τα ωραία που επέλεξε ο Μαρξ.
    Στο βαθμό που με αφορά, δεν έχω τη διάθεση να απαξιώσω κανέναν άνθρωπο που μου επέτρεψε σήμερα να είμαι ελεύθερος μεταξύ άλλων να διαβάζω και να ακούω ό,τι θέλω.
    Τώρα, αν ο Μαρξ θεωρεί πως το περιεχόμενό του είναι προσβλητικό για την επέτειο, μπορεί να σβήσει το σχόλιό μου, προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα.

  10. 25/03/2008 12:39 μμ

    Η «ΕΛΛΑΣ» φλέγεται χάριν συμφερόντων … ελληνικών!
    **************************************************

    Μ.Τ: Οι Έλληνες προτίμησαν τον Τσόρτς από τον Κολοκοτρώνη, τον Κόχραν από τον Κανάρη, τον Όθωνα από τον Καποδίστρια. Ο Αυστριακός Υπουργός Εξωτερικών Μέττερνιχ, φανατικός Υποστηρικτής της Απολυταρχίας, ορκισμένος εχθρός του Καποδίστρια, φοβόταν τις φιλελεύθερες, δημοκρατικές του απόψεις και τη διπλωματική δεινότητά του να τις επιτυγχάνει. Οι Άγγλοι πολιτικοί, το ίδιο. Οι Έλληνες κατηγόρησαν τον Καποδίστρια για τυραννία, αναποτελσματικότητα, μεροληψία και τελικά, τυφλωμένοι από τα μίση, τον σκότωσαν. Σκότωσαν αυτόν που πάλεψε όσο κανείς για παιδεία Ελληνική, Ανεξάρτητο κράτος, κράτος δικαίου. Ήταν μισέλληνες οι Έλληνες; Σίγουρα ήταν αρχομανείς, δεν διέθεταν εμπειρία κρατικής οργάνωσης και βρίσκονταν τότε στα πρώτα στάδια ταξικών συγκρούσεων. Για πιό λόγο όμως ανέχονταν ξένους εκεί που δεν ανέχονταν έλληνες; Πόσα χρόνια Βαυαροκρατία, Αγγλοκρατία, Γαλλοτραφή παιδεία έπρεπε ν’ αντέξει η Ελλάδα για να μπορέσει με θάρρος να δει τις ρίζες της; Για πόσα χρόνια θα αντικαθιστούσε ό,τι ελληνικό με το αντίστοιχο ευρωπαϊκόν; Πόσα χρόνια έμελλε να ψάχνει τη γλώσσα της; Πόσα χρόνια θα περνούσαν για ν’ αποκαταστήσει τη μουσική της…;

    ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ

    Α΄ : Ιανουάριος 1828: Άφιξη του Καποδίστρια στην Ελλάδα.Η Αγγλία που πρόθυμα έδωσε δάνειο στον Κουντουριώτη και τον Μαυροκορδάτο, αρνήθηκε από το 1827 ως το τέλος να δώσει δάνειο στον Καποδίστρια.

    Β΄ : Μετά τη συνθήκη της Αδριανούπολης (1830) και τη διάσκεψη του Λονδίνου (1831) που όριζαν τα σύνορα του ελληνικού κράτους οι αντικαποδιστριακοί εμποδίζουν τους Τούρκους να φύγουν από την Έυβοια, για να αποδώσουν ανικανότητα στην κυβέρνηση. Οι πλούσιοι Έλληνες απαιτούν τη διατήρηση του παλιού καθεστώτος. Εισπράττουν φόρους από τις περιοχές τους οικεία βουλήση και δεν αποδίδουν εισφορές προς το κρατικό ταμείο.

    Α΄ : Παρά την οικονομική βοήθεια που συγκέντρωσε και έφερε μαζί του ο Καποδίστριας, γυρίζοντας και κινητοποιώντας έλληνες και φιλέλληνες της Ευρώπης, τα χρήματα δεν φτάνουν. Υποθηκεύει όλη την ακίνητη περιουσία του (τς Κέρκυρας) στον Λάζαρο Κουντουριώτη
    αντί 10.000 ταλήρων. Παρακινεί τους έλληνες να τοποθετήσουν χρήματα στην Εθνική Τράπεζα που ιδρύει, όμως κοτζαμπάσηδες και καραβοκύρηδες δεν ανταποκρίνονται.

    Β΄ : Φεβρουάριος 1831: Η Μάνη των Μαυρομιχαλαίων κηρύσσει την επανάσταση στον Καποδίστρια.

    Α΄ : Μάιος 1831: Η Ύδρα των καραβοκύρηδων επαναστατεί, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση την απαίτηση συντάγματος. Πλοία υδραίικα, σπετσιώτικα, συριανά υψώνουν και πάλι αγγλικές και γαλλικές σημαίες.

    Β΄ : Ιούλιος 1831: Μετά από ελληνοελληνική ναυμαχία στον Πόρο, ο Μιαούλης υποστηρίζοντας τα οικονομικά συμφέροντα των Κουντουριώτηδων, τις πολιτικές φιλοδοξίες του Κωλέττη και του Μαυροκορδάτου συλλαμβάνει αιχμάλωτο τον αρχηγό του κυβερνητικού στόλου, Κανάρη.

    Α΄ : 1η Αυγούστου 1831: το καλύτερο πολεμικό πλοίο η φρεγάτα ΕΛΛΑΣ ανατινάσσεται από χέρια ελληνικά. Η «ΕΛΛΑΣ» φλέγεται χάριν συμφερόντων… ελληνικών!

    Β΄ : 27 Σεπτεμβρίου 1831: Δολοφονία του Καποδίστρια στο Ναύπλιο.

    Α΄ : Ο φάκελος της δολοφονίας ακόμα παραμένει κλειστός,
    «άκρως απόρρητος» στα αρχεία του αγγλικού υπουργείου εξωτερικών.

    ΠΗΓΗ (και με mp3 , video, etc) :

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/EKDHLOSEIS/Na_foresoume_ta%20_logia_tous_24_3_2005/Na_foresoume_ta_logia_tous.htm

  11. 25/03/2008 12:42 μμ

    Για να μη νομίζετε πάντως ότι ακούω μόνο τα αντεθνικά – ρεπουσικά, να και η δεύτερη μουσική πρόταση της ημέρας.
    [audio src="http://www.fileden.com/files/2008/3/6/1799054/Andreou%20Tsanaklidu%20Drama%20-%20Xanthi.mp3" /]

  12. 25/03/2008 7:16 μμ

    Και μια διαφορετική πρόταση, από το χώρο του σκληρού ήχου: Marauder – 1821. Concept album για την ελληνική επανάσταση από ένα πολύ αξιόλογο εγχώριο metal συγκρότημα. Περισσότερα (για εμπλουτισμό του αφιερώματος βεβαίως) εδώ:
    http://www.marauder.gr

  13. 9loula12 permalink
    25/03/2008 8:20 μμ

    μπραβο και του χρονου!

  14. 25/03/2008 11:20 μμ

    Εγώ – ολίγον – τουρίστας ψηφίζω Νταλάρα: «Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ’ αλώνι
    και με τον Κολοκοτρώνη να ‘πινα κρασί».

  15. aeipote permalink
    26/03/2008 7:54 πμ

    Εξαιρετική εγγραφή. Εύγε! Με την άδεια σας, ελπίζω, έχω βάλει παραπομπή σε δική μου, σχετική, εγγραφή εδώ:

    http://aeipote.blogspot.com/2008/03/0449-25-2008.html

  16. 26/03/2008 12:12 μμ

    @Nατάσα: To » δέκα παληκάρια» μαζί με το «ένα παληκάρι είκοσι χρονώ» είναι τα must κάθε σχολικής γιορτής για την 25η Μαρτίου.
    Κι εκεί πάνω στο «πάνε πες στης μάνας της μπαμπόγριας» όλα τα πιτσιρίκια βγάζουν το άχτι τους …
    🙂

    @ Johny Q: Παρακαλώ… Και πάντα στη διάθεση του απαιτητικού κοινού μας.
    😉

    @ O Άλλος : αδερφέ, όμορφη και ποιητικότατη η ευχή σου. Ευχαριστώ και ανταποδίδω.

    @ σ. Rizobreaker: Χαίρομαι που σου άρεσε. Προσεχώς καλύτερα.

    @ σ. Αμετανόητε: Μα είναι δυνατόν να μου ξεφύγει το «Μεγάλο μας Τσίρκο»;
    Το ποστ είχε σημειώσει γκραντ σουξέ..
    🙂

    @ Ammos : Αν και μ΄αρέσουν και οι 2 μεμονωμένα, Κραουνάκης και Γ. Μαρίνος, το «μάθημα ιστορίας» σαν τραγούδι, δεν μου άρεσε. Δεν ξέρω πώς θα ήταν σαν νούμερο σε πίστα. Διαλέγω το άλλο τραγούδι του ποστ σου , τα «Καινούρια φτερά»… Μ’ αρέσει πιο πολύ.
    Α, και το «Δράμα-Ξάνθη» καλό είναι… Ξεσηκωτικό… Ό,τι πρέπει

    @ Γητεύτρια:
    Μαριάνα, ρίξε τ’ άρματα
    δεν είναι εδώ το Σούλι…
    🙂
    Xρόνια πολλά και σε σένα ωρέ Μπουμπουλίνα!

    @ καπετάν- Βασίλη Βέτσο:
    Αναρωτιέσαι αν «ήταν μισέλληνες οι Έλληνες».
    Γιατί «ήταν»;
    Μερικοί εξακολουθούν να είναι…

    @ vildanden: δεν είμαι γνώστης των συγκροτημάτων αυτού του ήχου. Αλλά θα μ’ ενδιέφερε να «δω» την ματιά τους πάνω στο θέμα αυτό… Ιδίως στιχουργικά

    @9loula12 : Και του χρόνου…ναι
    (πώς διαβάζεται και τι σημαίνει το νικ σου; )

    @ Ζορμπά: Εντάξει… Ένας ακόμα ψήφος στο «νάτανε το 21» καταμετρήθηκε.
    🙂

    @ Aείποτε: Σ’ ευχαριστώ για το link…
    🙂

  17. 26/03/2008 1:31 μμ

    Καλησπέρα Μαρξ μου!
    Χαρά στο κουράγιο καταρχήν και μπράβο το κυριότερο!

  18. 26/03/2008 2:42 μμ

    Ευχαριστούμε κ. allu fun marx μας.

  19. 27/03/2008 10:58 πμ

    @ N.Ago: Τα θέματα που μ΄αρέσουν, με ξεκουράζουν όταν ασχολούμαι μαζί τους. Οπότε δεν χρειάζεται κανένα «κουράγιο» φίλε
    🙂
    @ Photo Artfish: παρακαλούμε, παρακαλούμε!
    🙂

  20. 27/03/2008 1:12 μμ

    Ε ναι, αυτό είναι ποστ, μετά μουσικής μάλιστα.
    Είστε υπέροχος.
    τα σέβη μου:)

  21. 27/03/2008 2:31 μμ

    Δηλαδή όταν πιάνω μαθητές με mp3 player μέσα στη τάξη, να κάνω τη πάπια;
    🙂

  22. 27/03/2008 11:28 μμ

    @ Ελληνίδα: Αν δεν άρεσε αυτό το ποστ ειδικά στην «Ελληνίδα», θα τα έσκιζα τα μπλογκο-πτυχία μου

    @ Χρυσόστομε: Ακρόαση ασμάτων σε ώρα μαθήματος;
    Κατάσχεση mp3-player, κούρεμα εν χρω και γραπτή τιμωρία 200 φορές την πρόταση «δεν θα ξανακούσω τραγούδια σε ώρα μαθήματος»
    🙂
    :p

Trackbacks

  1. Ο Άλκης Θρύλος για την εθνική επέτειο. « Allu Fun Marx: Βόλτες στην Blogoslovakia

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

    Μαζί με 7.590 ακόμα followers

  • Μαρτίου 2008
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ.   Απρ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Αρέσει σε %d bloggers: