Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δύο αναπάντεχα λαϊκά τραγούδια

15/04/2008

Για τον J.F.Kennedy έχουν χυθεί θάλασσες μελάνι με όλα όσα γράφτηκαν κατά καιρούς σε εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία. Έχουν γυριστεί ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Και σίγουρα θα έχουν γραφτεί τραγούδια σε διάφορες γλώσσες. Aυτό που αγνοούσα μέχρι χθες κι έπεσα επάνω του καθώς  περιπλανιόμουν στο διαδίκτυο, είναι ότι κυκλοφόρησε ελληνικό λαϊκό τραγούδι εμπνευσμένο από την δολοφονία του Τζον Κέννεντυ. Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1964, λίγους μήνες μετά από την ημέρα (22 Νοέμβρη 1963) της δολοφονίας του 35ου προέδρου των ΗΠΑ και το τραγουδάνε ο Πέτρος Αναγνωστάκης με την Ρούλα Καλάκη και την Ρία Νόρμα. Δυστυχώς δεν γνωρίζω ποιος είναι ο συνθέτης και ο στιχουργός.

Κέννεντυ

Σκοτείνιασαν οι ουρανοί
και το φεγγάρι σβήνει,
εχάσαμε τον Κέννεντυ
κι αντιλαλούν οι θρήνοι,
που συγκρατούσε μέσ’ στη γη
του κόσμου την Ειρήνη.

Κέννεντυ Κέννεντυ
κι αν σε σκέπασε η γης
σ΄όλου του κόσμου τις καρδιές
αιώνια θα ζεις.

Σε κλάψαν η γυναίκα σου
και τα ορφανά παιδιά σου.
Σε κλαίνε κι όλοι οι λαοί
που σ’ είχαν για καμάρι,
μα στην Ελλάδα πιο πολύ
γιατί’σουν παλλικάρι.

Κέννεντυ Κέννεντυ
κι αν σε σκέπασε η γης
σ΄όλου του κόσμου τις καρδιές
αιώνια θα ζεις.

Τον Στράτο Διονυσίου τον έχουμε απολαύσει σε τραγούδια με θέμα τον έρωτα, την απιστία, την ξενιτειά, την αδικία, την μαγκιά, σ’ όλα αυτά που ήταν τέλος πάντων τα κύρια θέματα του λαϊκού τραγουδιού στις δεκαετίες της ακμής αλλά και της παρακμής του. Όμως, δεν ήξερα ότι ο Στράτος είχε κυκλοφορήσει τραγούδι με θέμα την παγκόσμια ειρήνη και μάλιστα σε ρυθμό ζεμπέκικο .


Φτιάξτε καινούργια φάρμακα

Εσείς που βόμβες φτιάχνετε
σ’ Ανατολή και Δύση
αφήστε πια τον άνθρωπο
ειρηνικά να ζήσει

Φτιάξτε καινούρια φάρμακα
ο κόσμος να σωθεί
κι από φωτιές και δάκρυα
εχόρτασε η γη

οι συμφορές και οι πόλεμοι
τσακίσαν την γενιά μας
να διώξουμε ήρθε ο καιρός
τον φόβο απ’ την καρδιά μας

Φτιάξτε καινούρια φάρμακα
ο κόσμος να σωθεί
κι από φωτιές και δάκρυα
εχόρτασε η γη.

ΥΓ.Αν κάποιος γνωρίζει συνθέτη, στιχουργό ή κάποια επιπλέον πληροφορία για τα 2 αυτά τραγούδια, ας αφήσει σχόλιο. Θα εκτιμηθεί δεόντως.

ΥΓ2. Το ιστολόγιο διολίσθησε τις τελευταίες ημέρες σε φάση μουσική. Εμένα με διασκεδάζει αφάνταστα. Ελπίζω να έχει ενδιαφέρον και για όποιον διαβάζει και ακούει τα ποστ αυτά.

39 Σχόλια leave one →
  1. 15/04/2008 11:26 πμ

    🙂
    🙂
    🙂

    (στο είπα ότι μ’ αρέσει που έγινες μουσικό blog?)

  2. 15/04/2008 11:27 πμ

    Δεν έγινε μουσικό το blog
    Παραμένει ένα απλό «ποικιλοπωλείον»
    🙂

  3. 15/04/2008 11:29 πμ

    καλά λοιπόν, που περνάει μουσική φάση 🙂

  4. 15/04/2008 1:30 μμ

    Είμαι από τους πιο φανατικούς αναγνώστες των μουσικών σου αναρτήσεων. Μου φαίνεται παράξενο που ενώ έχω χιλιάδες τραγούδια υποθηκευμένα στο σκληρό, δεν έχω πολλά από αυτά που αναρτάς. Μου αρέσει και λίγο το τζάμπα, οπότε καταλαβαίνεις….
    Αν έχεις και τα αντάρτικα με το Τζαβέλα (τα οποία τα είχα σε κασέτα) και τα ποστάρεις, θα είσαι ο πρώτος κόκκινος (για ολυμπιακό μιλάμε) που συμπάθησα σαν πράσινος-παναθηναϊκός βέβαια…
    Αν κατείχα την τεχνική της ανάρτησης μουσικής, με χαρά μου θα έκανα κι εγώ το ίδιο ώστε να κλέβουν και από μένα οι εραστές των μουσικών μου προτιμήσεων.
    Καλή σου μέρα.

  5. 15/04/2008 1:51 μμ

    Του Διονυσίου…. εξαιρετικό!

    Θυμίζει το : «Τι τα θέλουμε τα όπλα/τα κανόνια τα σπαθιά….. » (σε τελείως λαϊκή βέρσιον, βέβαια)

    Μ-π

  6. 15/04/2008 4:00 μμ

    Ούτε που τα είχα συναντήσει ποτέ!!!
    Και ειδικά τον Στράτο να τραγουδάει αυτό το τραγούδι, ποτέ, που μου αρέσει κιόλας.

    🙂

  7. 15/04/2008 4:06 μμ

    Ξέρω ότι ο Γεράσιμος Κλουβάτος έχει γράψει τραγούδι για την δολοφονία του Κένεντι. Δεν το έχω ακούσει όμως και δεν ξέρω αν είναι το συγκεκριμένο.

  8. 15/04/2008 5:11 μμ

    τσκ τσκ τσκ!

    προσυπογράφω κι εγώ το αίτημα του Συνεας και είμαι σίγουρη πως τα έχεις -κι αν δεν τα έχεις, θα τα αποκτήσεις, ε?

  9. 15/04/2008 5:26 μμ

    Το πρώτο, με περίπου ίδιους στίχους, το έχω ακούσει από Κασιώτισα πλανόδια πωλήτρια βοτάνων στα Εξάρχεια. Είχε πάει για πολλά χρόνια μετανάστρια στο Νιου Γιορκ κι όταν σκοτώσαν τον JFK, οι Κασιώτες της ΝΥ το έβγαλαν σε στιλ μοιρολόι…

  10. 15/04/2008 6:04 μμ

    Είναι ωραίο ν’ακούς.
    Προχώρα, δάσκαλε:)

  11. 15/04/2008 9:51 μμ

    Τώρα πια κατάλαβα γιατί λάτρευα το Στράτο παρότι υπηρέτησε ένα μουσικό είδος αρκετά μακρυά από τις προτιμήσεις μου.

  12. 15/04/2008 11:15 μμ

    @ syneas: Αν και πράσινος, με συγκίνησες. Το δίσκο του Τζαβέλα θα τον βρεις εδώ:
    http://rapidshare.com/files/107784105/Panos_Tzavelas.rar.html

  13. 15/04/2008 11:21 μμ

    @ Πρίαμε, είσαι ο τρίτος κόκκινος (ολυμπιακός) που συμπάθησα
    (κι ας με πρόλαβες :p)
    😉

  14. 15/04/2008 11:46 μμ

    @ Syneas: Πριν προλάβω να απαντήσω εγώ, με πρόλαβε ο επίσης κοκκινοκόκκινος
    σ. Αμετανόητος. Τώρα μπορείς να έχεις και το «αντάρτικο λημέρι» στον σκληρό σου.
    Πάντως, η τεχνική της ανάρτησης δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση. Αν θέλεις οδηγίες, στείλε email

    @Αριστεροπόντιε Μ-π: πραγματικά, το «τι τα θέλουμε τα όπλα» μου θύμισε και μένα.

    @ Vassia: κι εγώ τυχαία έπεσα πάνω τους. Έψαχνα για κάποιο άλλο τραγούδι και βρήκα αυτά και μερικά άλλα, που ίσως γίνουν επόμενο ποστ.

    @ F Vasileiou: νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμη η πληροφορία σου για τον Κλουβάτο.Έχουμε ένα πάτημα για να ξεκινήσουμε πιο συστηματικό ψάξιμο.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ

    @ Κροτ: Και εγώ να μην τα είχα, υπάρχουν πάντα πρόθυμοι συμμπλόγκερ να βοηθήσουν.
    Αιτείτε και δοθήσεται, που έλεγε και κάποιος πριν 2000 χρόνια
    🙂
    @ Σκύλε της Β.Κ : Αυτό γίνεται και ταινία μικρού μήγκους με λίγη προσπάθεια: Κασιώτισα πλανόδια πωλήτρια βοτάνων , χρόνια μετανάστρια στο N.Y , θρηνεί τον χαμό του J.F.K στα Εξάρχεια.
    Έναν άτυχο έρωτα να προσθέσουμε και το βραβείο στο φεστιβάλ Δράμας το έχουμε σίγουρα.
    @ Ρούλα: Δάσκαλε;
    Διδάσκαλε θέλω να με αποκαλείς.
    χαχαχαχα.
    Σε λίγο θα αρχίσω να κάνω και θαύματα. Φέρτε μου νερό να το κάνω κρασί…
    🙂
    @ Αμετανόητε: Ήταν από τις φωνάρες με ψυχή ο Στράτος…
    (Ευχαριστώ για το link που έβαλες.)
    @ Νατάσα: Τι τρωική προσφώνηση είναι πάλι αυτή; Πρίαμος;
    🙂

  15. 15/04/2008 11:56 μμ

    είναι… εσωτερικά μας, μην θες να τα μαθαίνεις και όλα!
    (κουτσομπόλη, :p)

    το νερό ρακί μπορείς να μου το κάνεις, που μου τέλειωσε, ε;
    😆 😆

  16. 16/04/2008 12:48 πμ

    @ νατασσάκι: Ρε δεν υπάρχει κακός Κόκκινος. Πότε θα το καταλάβεις; Καλά, δεν είναι και τόσο εσωτερικό θέμα η αγάπη μου προς την Τροία και όλους τους χαμένους αγώνες. Την έχω κράξει πλειστάκις 🙂

    @ Allu Fun Marx: Ό,τι και να πούμε για το Στράτο, λίγο είναι.
    Τι σόι ευχαριστίες είναι αυτές; «Αιτήτε και δοθήσεται» δεν είπες;

  17. 16/04/2008 1:19 πμ

    Άλα τις ο Τζώνης!!!!!

    Σ;-)

  18. sasantsos permalink
    16/04/2008 2:48 πμ

    ΟΠΑ!!!
    ΑΙΝΤΕ…!!!
    ΔΩΣΕ…!!!
    ΣΕ ΧΑΙΡΕΤΩ
    S FOR SANTSOS

  19. 16/04/2008 8:34 πμ

    @ Πρίαμε 😀
    (ναι, καλοί είσαστε, είπαμε… γμτ!)
    (και γνωστή η αγάπη σου για την Τροία, αλλά και η δική μου να πειράζω όταν μου δίνεται η ευκαιρία.. 😉 )

    Καλημέρα 🙂

  20. 16/04/2008 11:53 πμ

    Πολύ ενδιαφέροντα τραγούδια. Σπάνια πράγματα. Μπράβο.

  21. 16/04/2008 1:15 μμ

    Ψάχνω να βρω που είναι το mail σου συναγωνιστή Marx και δεν το βρίσκω!
    Εσύ που έχεις το δικό μου κάνε τον κόπο και στείλε μου τις σχετικές οδηγίες.
    Το ευχαριστώ μου γιαυτή σου την προσφορά θα είναι το ίδιο με αυτό προς τον ¨αμετανόητο¨ και το οποίο μπορείς να το δεις στο δικό του μπλογκ…
    Την καλημέρα μου.

  22. 16/04/2008 1:52 μμ

    Αμετανόητε, είσαι θεός λέμε! πάω να κλέψω!

  23. 16/04/2008 3:19 μμ

    Συμφωνώ με τον Αμετανόητο, και μένα ο Στράτος ήταν έξω από τις προτιμήσεις μου, όμως πραγματικά είχε πολλές ευαισθησίες! Δεύτερη φορά που με εκπλήσσει ευχάριστα ο Στράτος!
    Συγκινητικός πολύ ήταν και ο σεβασμός και η αγάπη του στη γυναίκα !
    Ευχαριστούμε όλους σας για τα μουσικά δώρα! 😉

  24. 16/04/2008 3:37 μμ

    Είμαστε απίστευτοι ως…λαϊκός λαός!
    Κι εγω αγνοούσα και τα δύο τα τραγούδια.
    Μου θυμίζουν πάντως απο Μπάμπη Μπακάλη, αν και του Διονυσίου φέρνει και σε Δερβενιώτη.
    Αν ζούσε ο Γεραμάνης τώρα θα ξέραμε.
    Ίσως όμως μπορεί να ερωτηθεί ο αντικαταστάτης του στο δεύτερο πρόγραμμα ο Γιώργος Τσάμπρας. Κάνει εκπομπή καθημερινά 7-8 τ΄απόγευμα και ή Τετάρτη ή Πέμπτη είναι ζωντανή η εκπομή. Τηλ. 210 6013167-8.
    Μπορεί κάποιος να του στειλει sms γράβοντας ΒΠ (το λινκ της ανάρτησης, με την ένδειξη για τον Τσάμπρα ) και αποστολή στο 4160.
    Πιστεύω μ΄αυτόν θα λυθεί το…μυστήριον.
    Υ.Γ. Πάω τωρά να κάνω έφοδο στο αντάρτικο λημέρι, γιατί τ΄αυλάκια του βυνιλίου εχουν γίνει σωστα χαρακώματα απο το πολύ παίξιμο (τουλάχιστον παλιά)

  25. 16/04/2008 5:13 μμ

    Αλλουφάνη: αν θες ταινία, γίνεται και μεγάλου μήκους και τύφλα νάχει ο Ξανθόπουλος στην «Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου»! Δεν ανέφερα αυτό που μας είπε για τα παιδιά της στη ΝΥ, ότι την έδιωξαν όταν μεγάλωσαν τα εγγόνια της, διότι δεν την ήθελαν οι νύφες/γαμπροί!
    Μιλάμε για σενάριο, όχι μπούρδες!

  26. 16/04/2008 8:51 μμ

    Μα, τί έκπληξη κι αυτή ! Πού να το φανταστώ βρε Αλλουφάνιε. Πού πας και τα ανακαλύπτεις ολα αυτα τα περίεργα…. υποψιάζομαι, υποψιάζομαι, αλλά δεν μιλαω γιατί ειμαι τάφος στη ζωή μου!!!!

  27. 16/04/2008 9:34 μμ

    @ Кроткая: Εγώ θεός; Γιατί με βρίζεις καλή μου συντρόφισα; Αν έλεγες «Γενικός Γραμματέας», θα το ανεχόμουνα 🙂

  28. 16/04/2008 10:05 μμ

    σωστά, δίκιο έχεις, αλλά πόσοι δα γενικοί γραμματείς υπάρχουν; εγώ νόμιζα πως ήταν μία!!!

    😛

  29. 16/04/2008 10:10 μμ

    @ Кроткая: Μια είναι. Κι ένα είν του Κόμμα 🙂

  30. 16/04/2008 10:11 μμ

    Κοίτα να δεις τι μαθαίνει κανείς όταν σουλατσάρει.
    Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που έγραψες.Και οι μουσικές σου επιλογές στο snap με συνεπήραν.

    Καλώς σε βρήκα και θα σου ξανάρθω.Μου άρεσε πολύ το blogaki σου!

  31. 16/04/2008 11:35 μμ

    @ Νατάσα: Καλά δεν ρωτάω παραπάνω. Αν είναι να ξεκινήσει καινούργιος τρωικός πόλεμος…
    🙂
    @ Αμετανόητε: Εγώ είμαι ευγενές παιδί. Το λέω το «ευχαριστώ» όταν πρέπει.

    @ Μαύρε Γάτε : Είδες; Ήταν μορφή ο μακαρίτης. Μέχρι και στα μπουζουξίδικα τον θρήνησαν.

    @ Sasantsos: Πολλά κέφια… Πολλά!

    @ Αerosol: Σπάνια και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
    Ακούγοντας παλιά λαϊκά τραγούδια, μπορεί κάποιος να βγάλει πολλά συμπεράσματα για τα θέματα που απασχολούσαν την κοινωνία του τότε.

    @ Syneas: Έλεγξε το email σου. Σού έστειλα τις οδηγίες.

    @ Κροτ : Στο blog αυτό, μόνο εγώ είμαι ο θεός.
    «ουκ έσσονται θεοί έτεροι πλην εμού»
    Άδικα σας έστειλα τις 10 εντολές με τον Μωυσή;

    @Αλεξ. Ανδρουλάκη: Αν δεν μπορέσουμε να το βρούμε με τις δικές μας δυνάμεις, θα καταφύγουμε τελικά στους ειδικούς.
    Τι να κάνουμε; Χρειάζονται κι αυτοί…
    🙂

    @ Σκύλε της Β.Κ : Βρε το μυρίζομαι εγώ το δράμα, από μακρυά…
    🙂

    @ Ρίτσα: Τι υποψιάζεσαι δαιμόνια ρεπόρτερ;
    :-p

    @ Αμετανόητε- Κροτ : Εντάξει; Τα μοιράσατε τα οφίτσια;
    :-p

    @ Ανασαιμιά: Καλώς βρεθήκαμε…
    🙂

  32. 17/04/2008 6:11 πμ

    Ο Κέννεντυ που λέει ο Μενιδιάτης είναι του Γεράσιμου Κλουβάτου σε στίχους του Χαράλαμπου Βασιλειάδη, του επιλεγόμενου «Τσάντα». Ο Κλουβάτος είναι αυτός που έχει γράψει το εξαιρετικώς οιδιπόδειον λαϊκόν άσμα «νανι νανι του πασά μου», καθώς και το «άναψε το τσιγάρο δοσμου φωτιά».

    Το άλλο (του Διονυσίου) δεν έχω ιδέα.

  33. 17/04/2008 1:09 μμ

    @ Kώστα Αδαμόπουλε: Σ’ ευχαριστώ πολύ!
    Αν ο «Κενεντυ» που τραγουδάει ο Μενιδιάτης, είναι το ίδιο τραγούδι που τραγουδάει και ο Αναγνωστάκης, τότε το λύσαμε το πρόβλημα.
    🙂

  34. 17/04/2008 1:18 μμ

    @ Γητεύτρια : Δεν ξέρω τι γίνεται αλλά τα σχόλιά σου τα κρατάει το akismet σαν spam…
    Συγνώμη για την καθυστέρηση με την οποία ανεβαίνουν…
    🙂

  35. 17/04/2008 4:26 μμ

    Το ίδιο είναι, νομίζω μάλιστα ότι ο Μενιδιάτης είναι ο πρώτος διδάξας. Για να είμαι ειλικρινής διάβασα διαγώνια το post σου και απλά έσπευσα να σου γράψω τους δημιουργούς χωρίς να προσέξω ότι το έχεις από τον Αναγνωστάκη… και μάλιστα με τη θεϊκή Ρούλα Καλάκη στη δεύτερη φωνή, τη γυναίκα που πρωτοείπε το «Είσαι νινί ακόμα»…

  36. 18/04/2008 1:09 πμ

    Bλεπω πως πες, πες, πες, κα΄τι μπορεί να γίνει!
    Όσο τα ξανακούω πάντως…απίστευτα τραγούδια, ειδικά ο Κέννεντυ!
    Πρόσεξα την ετικέτα σου «μουσική με μούσι»
    Το τραγούδι του Μπιθικώτση που λέει » μούσι μου σαντάν , φύγε απο μένα και γεια χαραντάν…», το ξέρεις; Είναι απο το δίσκο «Στη μεγάλη λεωφόρο», «Το ΄μούσι και το φέσι» είναι ο τίτλος του.
    Αν δεν το ξέρεις ΄, είμαι σίγουρος πως θα χαρείς πολύ άμα τ΄ακούσεις.
    Γεια χαρά.

  37. 18/04/2008 11:34 μμ

    Πάλι καλά που τα κρατάει γιατί εγώ νομίζω πως χάνονται και μπινελικιάζω κάνα δίωρο! 🙂
    Το παθαίνω συχνά σε πολλά μπλογκς, να έχεις γράψει απάντηση, να πατάς αποστολή και να χάνεται. Ε μετά δεν έχεις το κουράγιο να τα ξαναγράψεις…
    Μη σε νοιάζει Γιώργο μου όμως, μεταξύ μας δεν υπάρχει πρόβλημα. Εσύ απλά να ξέρεις ότι σχεδόν σε κάθε σου ποστ απαντάω.
    Είμαι τακτική πελάτισσα! :))))

  38. kapnopoulos permalink
    16/05/2009 5:40 μμ

    Η μουσική και οι στίχοι του τραγουδιού Φτιάξτε καινούργια φάρμακα ανήκουν στον Μπάμπη Μπακάλη και κυκλοφόρησε σε δίσκο των 45 στροφών το 1960

Trackbacks

  1. Φτιάξτε καινούρια φάρμακα (Μπάμπης Μπακάλης) – Βίκυ Παπαπροδρόμου: ό,τι πολύ αγάπησα (ποίηση, πεζογραφία & μουσική)

Σχολιάστε

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

    Προστεθείτε στους 7.581 εγγεγραμμένους.
  • Απρίλιος 2008
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930