Μετάβαση στο περιεχόμενο

Nylon μανιφέστα

26/02/2008

Μπλα μπλα μπλα Δημοκρατία…
Μπλα μπλα μπλα με εκλέξανε…

Αυτό το Αριστοφανικο-σαββοπουλικό δίστιχο θυμήθηκα, καθώς διάβαζα το «λογοτεχνίζον» αερολόγημα που κυκλοφορεί με τον υπερφίαλο τίτλο «το μανιφέστο των blogs».

Μπλα μπλα μπλα διάλογος…
μπλα μπλα μπλα επικοινωνία…
μπλα μπλα μπλα δικαίωμα
μπλα μπλα μπλα άποψη.

Νομίζω ότι ο συντάκτης του κειμένου αυτού θα έπρεπε να αλλάξει τουλάχιστον τον πομπώδη τίτλο. Επειδή, αυτό το κείμενο δεν είναι ούτε το μανιφέστο των blogs, ούτε το μανιφέστο των bloggers, ένας σεμνός, ταπεινός τίτλος που θα του ταίριαζε είναι «η άποψη μου για το πώς πρέπει να είναι ένα blog» ή αφού του αρέσει η λέξη μανιφέστο, «το μανιφέστο μου για τα blog».

Αυτό το «τα blog είναι …» που τσουβαλιάζει ανεξέλεγκτα όλα τα είδη των ιστολογίων καταντάει καταπιεστικό. Διαβάζω blog στα οποία επιζητείται ο διάλογος, αλλά και άλλα στα οποία ο συγγραφέας τους προτιμά τον εσωτερικό μονόλογο και άλλα όπου απλά εκφράζεται ο αντίλογος. Δεν είναι όλα «τα blog διάλογος».

Η παράγραφος με τον αριθμό 7 πάλι, στην οποία καλούνται από τον συντάκτη του κειμένου «η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας» να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους πολύ με μπέρδεψε. Γιατί να μας βάλουν στο μικροσκόπιο η πολιτεία, τα media, οι επιχειρήσεις κλπ ρε παιδιά; Ζητάτε αναγνώριση, ζητάτε κηδεμονία, ζητάτε διαφημίσεις; Αλήθεια τι ζητάτε;
Βλέπω ότι το κείμενο αναπαράγεται, καλοπροαίρετα μεν άκριτα δε,από αρκετά blog…
Γέλασα όταν είδα να αναπαράγει το μανιφέστο και η γνωστή κατσαρίδα των blogs. Αν έβαζε στην αρχή κάθε άρθρου του μανιφέστου το χαρακτηριστικό «κλατς» που συνήθιζε στο αείμνηστο κατσαριδομπλόγκ του θα ήταν ό,τι πρέπει.
1. Κλατς! Τα blogs είναι διάλογος – ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.
2. Κλατς!Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.
Κλατς!

57 Σχόλια leave one →
  1. 26/02/2008 12:28 μμ

    Δες το ως μια πρώτη αντίδραση παρά ως μανιφέστο. Προσωπικά έτσι το είδα και το ανέβασα, έχοντας και κάποιες ενστάσεις σε κάποια σημεία.

  2. 26/02/2008 12:29 μμ

    έλα μου ντε!
    συμφωνώ μαζί σου!
    δεν καταλαβαίνω με ποια λογική μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι και μς διέπουν οι ίδιοι κανόνες. Πότε ερωτηθήκαμε αλήθεια?

    Μήπως κάποιοι σκοπεύουν να κατέβουν για υποψήφιοι πρόεδροι του κινήματος των μπλογγερζζζζζ?

    άμα είναι έτσι, να κατεβάσω κι εγώ την πρότασή μου:

    ΑΦΜ FOR BLOGGERS’ PRESIDENT!!!

    🙂

  3. 26/02/2008 12:36 μμ

    Τα blog δεν ξέρω τι είναι, το δικό μου πάντως είναι…οικογενειακό! Με μαμάδες, μπαμπάδες, παιδιά, κατοικίδια…

    Είμαι σοβαρά, γιατρέ μου;
    :p

    (κι από μένα μια ψήφος, για πρόεδρος ! 😛 )

  4. 26/02/2008 12:42 μμ

    Πόσο δίκιο έχεις!
    Μα είναι δυνατόν να τσουβαλιάζουμε τα blogs,
    είναι δυνατόν να βγάζουμε …ντιρεκτίβες για τι πρέπει να είναι και πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι bloggers;
    Ο καθένας γράφει ό,τι γουστάρει ρε αδερφέ, και δεν θέλει ούτε κηδεμονίες ούτε νταβατζήδες πάνω από το κεφάλι του. Εκτός αν κάπου αποσκοπεί, αλλά σ΄ αυτή την περίπτωση δεν μπορεί αυτός να εκφράζει όλους τους υπόλοιπους.

  5. 26/02/2008 1:20 μμ

    Επειδη ειμαι οι Blogger ποτε δεν θα συμφωνισουμε στο να κανουμε ποτε κατι ομαδικο χωρις να υπαρχει ουτε μια αντιδραση (και ετσι ειναι το υγειες και το φυσιολογικο!!) στο μονο που μπορουμε να βρουμε κοινο σημειο αναφορας ειναι οτι το πολεμο για φιμωση και λογοκρισια…θα μας βρουνε απεναντι τους…

  6. 26/02/2008 1:20 μμ

    Δεν νομίζω ότι στην έβδομη παράγραφο εννοούσε ότι θα μας… βάλουν στο μικροσκόπιο. Εκτός κι αν μας θεωρούμε έντομα. Απλώς έχω την εντύπωση ότι ορθώς τους προέτρεψε – πολιτεία, επιχειρήσεις, ΜΜΕ και άλλους – να αφουγκραστούν τις σκέψεις, τα παράπονα, τις ανησυχίες των πολιτών. Δεν βρίσκω σ’ αυτό κάτι το μεμπτό.

  7. 26/02/2008 2:07 μμ

    Εμένα μου φάνηκε καλό χθες που το διάβασα.

  8. 26/02/2008 2:46 μμ

    Εντάξει ρε παιδιά μια πρόταση έγινε, κατευθείαν στην πυρά. Ας γίνει διάλογος. Κάθε θέση έχει και αντίθεση, αλλά καλό είναι να γίνεται που και που σύνθεση, που είναι μια νέα θέση, μπλα μπλα μπλα…

  9. 26/02/2008 2:49 μμ

    Τους ενοχλούμε, προς το παρόν.
    Οταν θα αρχίσουμε να τους φοβίζουμε θα μας κλείσουν!!!!!

  10. xara permalink
    26/02/2008 3:05 μμ

    είναι η πρώτη φορά που συμφωνώ τόοοοοσο πολύ μαζί σου!

  11. 26/02/2008 4:01 μμ

    @ gerasime :
    Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

    Για αρχή, καλό θα ήταν να ορίσουμε τι είναι Πολιτεία, Πολιτεία, Media, επιχειρήσεις, και θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας. -παράδειγμα: πολιτεία είναι ο Πρωθυπουργός, ο αρχηγός της αστυνομίας, ο Ζαχόπουλος (πριν πέσει), ο Ρουσόπουλος… Media πάλι είναι ποιος; ο Χατζηνικολάου, ο Μάκης και η Μάρα-σάρα ,και το κακό συναπάντημα;
    Να μην επεκταθώ στις άλλες κατηγορίες, καταλάβατε, φαντάζομαι το σκεπτικό… λοιπόν, τι νόημα θα είχε όλοι αυτοί να παρακολουθούν εμένα που γράφω για το σκιουράκι του γιου μου, το gatti που γράφει την αγανάκτησή της για την ομάδα της και τον AfMarx που γράφει για το τραγούδι του συγκροτήματος «Μακρινά Ξαδέρφια»;

    Νομίζετε ότι αν αρχίσουν να «παρακολουθούν» blogs θα αλλάξουν τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς; Ή ότι αυτό δεν γυρίσει εις βάρος μας στο τέλος, μια και η «παρακολούθηση» θα πάρει τελικά, άλλη μορφή; (στην Ελλάδα ζούμε, ελάτε που δεν πάει το μυαλό σας!)

    Και, τελικά, εγώ στο blog μου γράφω για την πλάκα μου, για το κέφι μου και για τους 10 φίλους μου που με διαβάζουν -δεν θέλω να αλλάξω τον κόσμο μέσα απ’ αυτό!!!! Αν «θελήσω», νομίζω ότι υπάρχουν άλλοι τρόποι, πιο αποτελεσματικοί.
    Κι επειδή έχουν περάσει και κοντά 20 χρόνια που ενηλικιώθηκα, δεν έχω καμιά όρεξη να ξαναποκτήσω «κηδεμόνες».

  12. 26/02/2008 4:40 μμ

    Αν ισχύει ακόμα το «σκέφτομαι άρα είμαι ελεύθερος» εξίσου μάλλον ισχύει και το «blogάρω γιατί έτσι μου γουστάρει». Άλλος το κάνει για να εκφράζεται, άλλος για να εκτονώνεται, άλλος για να αυτοϊκανοποιείται κοιτώντας την οθόνη του.
    Ανεξάρτητα από λόγους, ικανότητες, συμφωνίες-διαφωνίες κλπ, κοινός τόπος είναι η έκθεση της προσωπικής άποψης και η ελευθερία έκφρασης.
    Πολύ περισσότερο από επαγγελματίες της «αντικειμενικότητας», ο bloger (στη συντριπτική του πλειοψηφία) σέβεται και δεοντολογίες και δικαιώματα κλπ. Από αυτή την άποψη, όσο βλακώδης είναι η απόπειρα κινηματοποίησης των μπλογκερς και πολιτικής αξιοποίησης τους (ακούς Αλέκο;) άλλο τόσο βλακώδες είναι να προσπαθούν κάποιοι να βάλουν «κανόνες» εκεί που δεν χρειάζονται (σα να προσπαθείς να πιεις νερό με μαχαιροπήρουνα).
    Νομίζω πως το χάλι ξεκίνησε από τότε που μερικοί επαγγελματίες πήγαν να παραστήσουν τους blogers και μετέφεραν την παθογένεια του χώρου τους κι εδώ (διαφημίσεις, βραβεύσεις, ένταξη στο life style και τώρα -ίσως- εκβιασμοί όπως in real life).
    Όπως εγώ καταλαβαίνω την κατάσταση, η χαραμάδα ελευθεροστομίας στα blogs τούς έγινε αφόρητη και προσπαθούν ή να την ελέγξουν (ακούς Αλέξη;) ή να την ισοπεδώσουν (ακούς Κώστα;).
    Στο χέρι μας είναι να μην τους περάσει.

    ΥΓ: Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Τα παραπάνω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μανιφέστο. Αμπελοφιλοσοφίες είναι επηρεασμένες από τη μεσημεριανή νύστα μετά το γεύμα.
    ΥΓ2: Ρε παιδιά ας μην κάνουμε αστεία με προεδριλίκια και κογκλάβια στα blogs. Νερό στο μύλο τους ρίχνουμε ακόμα κι αν νομίζουμε πως τους διακωμωδούμε. Στο κάτω κάτω, αν ισχύουν τα όσα ακούγονται, ο πρόεδρος του κινήματος των blogers εκλέχθηκε πρόσφατα με περίπου 70% (ε, ας ρίξω κι εγώ την κακία μου). Εγώ, πάντως, θα συνεχίσω να «ηγούμαι ατάκτων» (2 είναι έτσι κι αλλιώς: η in real life προσωπικότητα μου και ο ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ)

  13. 26/02/2008 6:10 μμ

    Με όλη τη συμπάθεια, δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα οποιουδήποτε, αν εγώ πω οτι «το μανιφέστο των μπλογκερ» είναι το Χ.
    Υποθέτω πως όσοι δεν το υπογράφουν είτε δεν συμφωνούν, είτε δεν ενδιαφέρονται. Ενας εξ αυτών κι εγω, γιαυτό δεν εγραψα εκεί αλλα γραφω εδώ επειδή σας διαβάζω ενώ το άλλο μπλογκ που λέτε οχι. Και γιαυτό, επειδή ακριβως σας διαβάζω, θέλω να εκφρασω την αντιρρησή μου. Ετσι του γουσταρε ο ανθρωπος (αγνοώ το εν λόγω μπλογκ) ετσι έγραψε.
    Την κριτική στην κριτική της κριτικής για την κριτική ω κριτική, ειλικρινά την έχω βαρεθεί.
    Τελευταία που ξεκίνησα να κοιτάω τι γίνεται, πέφτω συνεχώς σε απόπειρες να περιγραφεί ένας «χώρος» με παλαιολιθικούς όρους, να αναληφθούν διαφόρων ειδών πιθανές κι απίθανες πρωτοβουλίες και σε απόπειρες καταστροφής των πρωτοβουλιών και της περιγραφής.
    Ε, και τα δυο με αφήνουν αδιάφορο, δε με αφήνει ομως αδιάφορο η παγια πρακτική της κόντρας. Δε θέλω να βλέπω μπλογκερς που παρακολουθώ να υποκύπτουν σε αυτό το εσωτερικό θηρίο. Αλλα παλι μπορεί να λεω μαλακίες, συγχωράτε με.
    Αν μπορεί να υπάρχει κάτι κοινό μεταξύ της «φυλής» των μπλογκερς, ας είναι η διαφορετικότητά τους χωρίς προσπάθειες επιβολών.

  14. 26/02/2008 7:08 μμ

    Αμετανόητε, σε ό,τι με αφορά, το χιούμορ μου είναι συνήθως ευληπτο από τους συριζικούς (το ξέρω καλά, γιατί τους έχω στην οικογένειά μου, χα χα!).
    Θα μπορούσαμε πάλι βέβαια να κάνουμε τον ΑΦΜ Γενικό Γραμματέα αντί για Πρόεδρο! 🙂
    ΑΦΜ, τι προτιμάς? 🙂

    Nomad (να που τα ξαναλέμε τελικά!), νομίζω πως όπως ο συγκεκριμένος βλογερ είχε όρεξη να εκφράσει την γνώμη του περί μανιφέστων, έτσι κι ο ΑΦΜ είχε όρεξη να πει ότι αυτό δεν τον βρίσκει σύμφωνο -και πολοί από μας να πούμε ότι η γνώμη του ΑΦΜ μας βρίσκει σύμφωνους.
    Από κει και πέρα, δεν τρέχει και τίποτα, δεν έγινε και κανένας καβγάς δλδ! 🙂

    [προς αποφυγήν πάσας παρεξηγήσεως, ιδιαίτερα στο πρώτο μέρος του σχολίου, κάνω χαβαλέ -έτσι για να μην μου απαντήσει κανείς σοβαρά δλδ!]

  15. 26/02/2008 7:26 μμ

    Κροτ γεια και παλι,

    εχεις ποιντ. Εγω ως ασχετος, επιλέγω να διαβάζω εκλεκτικά, με βάσει τις υποκειμενικές μου εκλεκτικές συγγένειες, μια εκ των οποίων είσαι εσύ και μια άλλη ο αφμ, ενω ο ναιλον (;) δεν είναι. παρατηρώ τον λίγο καιρό που ασχολούμαι, μια διαρκή προσπάθεια αντιπαραθεσης. Ειρηνοποιός δεν είμαι και αντίθετα, μου αρέσει σαν κατίνα να βλεπω τσακωμούς ενίοτε. Τη γνώμη μας λεμε όλοι, όπως όλοι έχουμε κώλους -γνωστή η αναλογία. Αν θες, επι της ουσίας, συμφωνώ με τον ΑΦΜ κι εγω.
    Αυτό που δεν κατανοώ, είναι ο λόγος του να θεωρούμε πως όποιος γενικεύει, όποιος χρησιμοποιεί πομπώδεις φράσεις, πρέπει να τον αντικρούσουμε. Σε ένα άλλο μπλοκ, ενός κ.Νεφέλικα που είσης δε γνωρίζω, εγινε μια χιουμοριστική πρόταση για πάρτι-διαδήλωση με μάσκες τις απόκριες κι αμέσως κάποιος έπεσε πανω του να τον πει κατευθυνόμενο, απολίτικο, εως και ύποπτο! Ε, ελεος ρε παιδιά. Τελος παντων, είπα ήδη ότι μπορεί να λεω μαλακίες, εξέλαβέ το έτσι λοιπόν.
    Δε με νευριάζει ο καυγάς, με νευριάζει ο αχρείαστος τέτοιος. Δεν είναι μωρε προφανές ότι ο καθένας μας είναι καπετάν ένας ακόμα κι όταν δημιουργεί μανιφέστα; Αφήστε τον ντε!

  16. 26/02/2008 7:27 μμ

    υγ: το τι είναι νμπλογκ το εγραψε σήμερα ο πετεφρής καλύτερα απο όλους μας νομίζω. Λογικόν εξάλλου.

  17. 26/02/2008 7:35 μμ

    Εγώ προσωπικά είδα στην όλη προσπάθεια μια ανάγκη αυτοπροσδιορισμού από μέρους κάποιου ή και κάποιων ιστολόγων, γεγονός που το θεωρώ ανθρώπινο, μετά τις κορώνες από σχετικούς και άσχετους στα τηλεπαράθυρα. Δεν ξέρω αν η επιλογή της λέξης μανιφέστο είναι επιτυχής, μπορεί να είναι και βαρύγδουπη, αλλά ίσως να εκφράζει την ανάγκη κάποιων ανθρώπων για συσπείρωση και δράση. Ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο. Όπως και ο αντίλογος σ’ αυτή την υπέροχη πλουραλιστική διαδικτυακή κοινότητά μας.

  18. elusivecure permalink
    26/02/2008 7:43 μμ

    τις περισσοτερες φορες που εχω περασει απο αυτο εδω το blog εχω παρατηρησει μια καποια χολη να βγαινει για αρκετα πραγματα/καταστασεις….δεν θα κρινω τα γραφομενα/σχολια/whatever, αλλα κατσε ρε φιλαρακο, τι σε κοβει στην τελικη που ενας πηρε την πρωτοβουλια να βγαλει ενα μπουσουλα ηθικης συμπεριφορας (call me manifesto) ???

    Νταξ, μπορει να μην ειναι οι 10 εντολες, ουτε ντιρεκτιβες που ντε και καλα ολοι πρεπει να ακολουθησουν, αλλα προσωπικα το βλεπω μια καλη προσπαθεια call it ενημερωσης, call it αποσαφηνισης μερικων ανακριβειων, call it whatever.
    μπας και σε χαλασε που βρεθηκε καποιος πρωτος να το κανει, η που μπορεσε να εκφρασει αρκετους απο τους «μπλογκερς» σε 5 αραδες??? (η μισαλοδοξια και κακεντρεχεια οδηγει σε flame wars)

    Και παλι δεν θελω να κατσω να το αναλυσω, το γαμησατε και ψωφησε το θεμα….

    Καθηστε τωρα μπροστα απ’την τιβι, να βλεπετε τον καθε Καψαμπελη να προσπαθει με ουρλιαχτα να δωσει ταυτοτητα στα blogs
    και να μας παιρνει ολους η μπαλα σαν εκβιαστες και παραπληροφορητες….

    αυτα…

    φιλικα παντα,
    ενας μπλογκαδορος που σιχαθηκε το δικτυο….

  19. 26/02/2008 7:57 μμ

    Τα ιστολόγια ακολουθούν την ψυχοπαθολογία της Ελληνικής κοινωνίας..
    όπως παντού πλέον βλέπουμε την λάσπη στον ανεμιστήρα ελαφρά τη καρδία – από το δημόσιο βίο μέχρι τη δουλειά μας – ήταν αυτονόητο ότι κάποιοι θα έβλεπαν στα μπλογκ την ευκαιρία να γίνουν μικροί Θε(μ)οι..

    Η Λάσπη…..

  20. 26/02/2008 8:05 μμ

    δες τε και στο δικό μου ιστολόγιο μια πρώτη προσπάθεια νομικής προσέγγισης του θέματος. Μας ενδιαφέρει όλους!

  21. 26/02/2008 8:16 μμ

    έμεινες στον τίτλο φίλε ΑFM…υπερβολική η κριτική σου

  22. 26/02/2008 8:54 μμ

    @ Кроткая
    Κι εγώ θεωρώ πως πολλοί από τους Συριζαίους έχουν χιούμορ και γι αυτό «τους τάριξα».
    Για τον ΑΦΜ δε με χαλάει κανένας τίτλος αν και ηχητικά προτιμώ το Γενικός Γραμματέας από το Πρόεδρος 🙂
    Εγώ πάντως ακόμα προτιμώ να είμαι Άρης ως bloger και Χαρίλαος στον «έξω κόσμο». Αλλά περί ορέξεως…

    Στα σοβαρά, τώρα.
    Απορώ με μερικές αντιδράσεις σχολιαστών. Ο ΑΦΜ ένοιωσε την ανάγκη να σχολιάσει ένα θέμα. Καθένας μπορεί να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει μαζί του (από τη συμμετοχή μου στο διάλογο είναι προφανές πως με εκφράζει ο προβληματισμός του). Από κει και πέρα, όποιος θεωρεί αυτή την παρέμβαση λάθος ή άστοχη δεν έχει παρά να το δηλώσει. Απόψεις που θεωρούν το ποστ ως απαρχή flame wars ή προϊόν ζήλιας επειδή κάποιοι «πρόλαβαν πρώτοι» εμένα με ξενίζουν. Αν μη τι άλλο, αποδίδουν στον οικοδεσπότη μας υστερόβουλα κριτήρια τα οποία εγώ τόσο καιρό που «σουλατσάρω» στο blog του δεν έχω διαγνώσει.
    Διάβασα το ποστ του Σωτήρη Κούκιου. Είναι πράγματι νηφάλιο και πολύ ενδιαφέρον (αν και σηκώνει συζήτηση το 4ο ζήτημα σχετικά με τον σχολιασμό στα blogs).

  23. 26/02/2008 9:09 μμ

    εγώ πάντως σε ένα blog που τις περισσότερες φορές που θα είχα περάσει από κει θα παρατηρούσα μια κάποια χολή να βγαίνει για αρκετά πράγματα/καταστάσεις….. που δεν θα μου ταίριαζαν, απλά δεν θα το ξαναδιάβαζα -ούτε θα έκανα τον κόπο να σχολιάσω….

  24. 26/02/2008 9:28 μμ

    Μου αρέσετε όλοι! Ακριβώς γιατί με αφορμή πράγματι το «υπεφίαλο τίτλο» γίνεται μια καλή συζήτηση σε διάφορα επίπεδα.

    Τώρα οτι κάποιοι έχουν δενβλέπουν με καλο ματι ότι γίνεται σ΄αυτή τη σφαίαρα ειναι αναμενόμενο. Και η συζήτηση αυτή, έστω και με αψιμαχίες, τους απωθεί. Τουλάχιστον έτσι εκτιμώ,

  25. 26/02/2008 9:58 μμ

    Σύντροφε AF,

    παραθέτω copy-paste την απάντηση που έδωσα στην original δημοσίευση:

    «Τα blogs είναι ό,τι γουστάρουμε και ό,τι αυτά γουστάρουν να είναι. Τα blogs είναι η έκφανση του «λέω ό,τι θέλω, είμαι ό,τι θέλω» και δεν περιχαρακώνεται ούτε πίσω από μανιφέστα ως και το παραπάνω (άκου… μανιφέστο. σιγά ρε!) ούτε και από πολιτικάντικες ενέργειες καπήλευσης, όπως έγινε στις πρόσφατες εκλογές από το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΡΙΖΑ ή μετά από αυτές από τον Ευάγγελο Βενιζέλο.

    Τα blogs δημιουργήθηκαν για να αμφισβητήσουν αυτά τα… πώς τα λες, τα μανιφέστα. Δημιουργήθηκαν για να δείξουν πως δεν εξαρτούν την ύπαρξή τους από αυτά. Δεν είναι ούτε κίνημα, ούτε κόμμα. Είναι «γουστάρω και το κάνω». Ή αν θες «γουστάρω και το γράφω». Είναι «βγάζω τα εσώψυχά μου στο διαδίκτυο, αντί να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο».

    Ούτε μανιφέστα, ούτε τίποτα.«

  26. 26/02/2008 11:28 μμ

    Λοιπόν… Έχουμε και λέμε…
    -Χαίρομαι που με κάποιους από τους σχολιαστές λίγο ή πολύ συμφωνούμε. Συγχαρητήρια για το γούστο σας
    🙂
    -Χαίρομαι που όσοι διαφώνησαν μαζί μου (πλην ενός) το έκαναν με κόσμιο τρόπο. Συγχαρητήρια για τους καλούς σας τρόπους, τα γαλλικά και το πιάνο σας.
    -Ούτε χαίρομαι ούτε λυπάμαι για αυτά που έγραψε ο elusivecure. Φαίνεται όμως πόση αξία δίνει στο μανιφέστο του Νίκου Δρανδάκη (Nylon), το οποίο ο elusivecure του δίνει κι ένα βαρύγδουπο υπότιτλο «Hθικός κώδικας του κοινού Blogger». Aφού ρε μυστήριε elusive προσυπογράφεις το μανιφέστο, γιατί δεν το εφαρμόζεις; Δεν λες στο άρθρο 2 ότι» τα blog είναι μια πρόσκληση σε διάλογο και διαφωνία; »
    Εγώ που διαφωνώ, γιατί με βρίζεις;
    -Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι το κείμενο του Nylon είναι μια έκθεση ιδεών, με ωραία αλλά κοινότοπα λόγια του αέρα, κενά ουσιαστικού περιεχομένου (και γι΄αυτό την χαρακτήρισα «λογοτεχνίζον αερολόγημα»).
    Επισήμανα ότι διαφωνώ με πατερναλιστικά κείμενα του τύπου «τα blog πρέπει να…».
    Αν τα blog «πρέπει να…o,τιδήποτε » , με άνωθεν ή έξωθεν εντολές, για μένα παύουν να είναι blog. Τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» στο blog του τα βάζει ο καθένας μόνος του, με βάση το χαρακτήρα , την λογική και το συναίσθημα που κουβαλάει. Ένα πολύ ωραίο παράδειγμα προσωπικού δεκάλογου για το δικό του blog έχει γράψει σήμερα που συζητάμε για μανιφέστα ο blogger manifestogr
    Aπλά γράφει τι εφαρμόζει ο ίδιος στο δικό του blog. Δεν προτείνει σε κανέναν να εφαρμόσει τα ίδια.
    Αυτά για την ώρα… Αν χρειαστεί επανέρχομαι.
    Και φυσικά η «πάσα βίβλος « του Πετεφρή είναι μια σατιρική απάντηση στους άνωθεν, θύραθεν και έξωθεν «ρυθμιστές» της μπλογκόσφαιρας.
    «Το blog είναι εργαλείο. Συνήθως επικοινωνίας.Ενός η περισσοτέρων με τον καθένα μας ξεχωριστά.»
    Αυτά….

  27. 26/02/2008 11:59 μμ

    ΑΦΜ, ζητώ ταπεινά συγγνώμη που πιάνω τόσο χώρο, αλλά είναι που νιώθω και λίγο σα στο σπίτι μου, αν μου επιτρέπεις!!

    Nomad, αυτό ακριβώς λέω κι εγώ. Όταν κάποιος δημοσιοποιεί ένα μανιφέστο, και το κατονομάζει ως τέτοιο, δεν είναι λογικό να υπάρξουν αντιδράσεις από όσους διαφωνούν είτε με τον όρο μανιφέστο, είτε με το περιεχόμενο? Θεωρώ πως ο ΑΦΜ εξέφρασε την αντίδρασή του πολύ κόσμια (σίγουρα πιο κόσμια από ό,τι θα έκανα εγώ πχ) και δεν βλέπω γιατί να μην το κάνει!

    Αμετανόητε, αν δεν ήμουν σίγουρη πως καταλαβαινόμαστε στο επίπεδο του χιούμορ δεν θα σου αντιγύριζα το «ρίξιμο»! 🙂
    Όσο για το οφίτσιο, κι εγώ προτιμώ το ΓΓ, αν και στα αγγλικά το πρέζιντνεντ ακούγεται πιο καλά! Στην περίπτωση του ΑΦΜ πάντως, σαφώς του πάει καλύτερα το ΓΓ.

    (Άντε σε λίγο εκτός από μανιφέστα, θα φτιάξουμε και την κομμούνα της μπλογκόσφαιρας -έλεος δλδ!!).
    Στο δεύτερο μέρος του σχολίου σου, συμφωνώ απόλυτα -όπως και για τον Χαρίλαο, βέβαια! 🙂

    Επίσης, πολύ καλά τα λέει το Νατασσάκι στο τελευταίο της σχόλιο! 🙂

    (ελπίζω να μη σας πρήξω άλλο απόψε! 😉 )

  28. elusivecure permalink
    27/02/2008 12:02 πμ

    οντως ο τιτλος που εδωσα ειναι βαρυγδουπος, δεν τον πολυσκεφτηκα να σου πω την αληθεια…καλα εκανες και το επισημανες….

    αλλα δεν σε εβρισα, εριξα λιγο πιπερι παραπανω για να ανοιξει και ο διαλογος….

    το να μην συμφωνεις, δικαιωμα σου και μαγκια σου, αλλα ο τροπος που εγραψες το post (παντα κατα τη γνωμη μου) ειναι ολιγον τι inflamatory, και συναμα απαξιωτικος για οσους ενστερνιζονται το φερομενο «μανιφεστο»…τεσπα…

    οι γνωμες ειναι σαν τις (_ο_) , ολοι εχουμε απο μια…

    το θεμα ειναι ομως να μπορουμε να τις λεμε χωρις να θεωρουμαστε συκοφαντες/λασπολογοι/παραπληροφορητες, οπως θελουν να μας παρουσιασουν τα μεσα μαζικης αυτοκτονιας….

  29. 27/02/2008 12:10 πμ

    @ Κρότ : Γενικό γραμματέρα, οκ… Δέχομαι
    Μόνο μη με φωνάζεις Αλέκα
    🙂
    @ elusivecure : Δεν απαξίωσα τον Ν. Δρανδάκη.
    Μη συγχέουμε τα πράγματα. Ένα κείμενο που έγραψε αμφισβήτησα και όχι τον ίδιο.
    (Και επειδή ίσως είσαι νέος στη μπλογκόσφαιρα ή παλιός που αγνοεί καταστάσεις και πράγματα, η αναφορά μου στον «κατσαρίδα» δεν έχει καμιά σχέση με τον Ν. Δρανδάκη.
    Άλλος είναι ο κατσαρίδας… Οι παροικούντες στο blog αυτό τον ξέρουν )

  30. 27/02/2008 12:21 πμ

    @ Κροτάκι, έχουμε δηλώσει καιρό εδώ «σχολιάστριες σαν στο σπίτι μας», θυμάσαι; Άρα…
    😉

    (και τον κάνουμε με το ζόρι ΓΓ, οk? 😀 )

  31. Νοσφερατος permalink
    27/02/2008 2:37 πμ

    Περί τίνος προκειται;
    (Συγνωμη αλλα ενιωσα λιγο ασχετος … Τι ΄συνέβη;)

  32. 27/02/2008 10:25 πμ

    Καλοί είστε όλοι ρε σύντροφοι, γνήσια τέκνα της νεοελληνικής κοινωνίας που… όλα τα σφάζει, όλα τα θάβει και όλα τα μαχαιρώνει.

    Γιατί δεν με ενόχλησε τόσο, το μανιφέστο;

    Πρώτον γιατί ΠΑΝΤΑ είθισται κάθε ορεξάτος καλλιτέχνης ή συγγραφέας (καλός ή κακός) να γράφει «μανιφέστα». Πρέπει να είχα γράψει τουλάχιστον καμια δεκαριά σε άλλες εποχές ΠΡΙΝ καταλάβω σε τι μαλάκες απευθύνομαι (που ευτυχώς δεν υπήρχε τότε ιντερνέτ να μου την πουν, αλλά μου.. .την είπαν αργότερα).

    Δεύτερον γιατι το μανιφέστο (εν μέρει) πολύ σαφώς _δεν_ έχει στόχο την ανάγνωση από έμπειρα παιδιά όπως εσείς (κι εγώ τώρα) ΜΕΣΑ στη μπλογκόσφαιρα. Εχει μάλλον τον στόχο να διαφωτίσει την κυρά Κατίνα Τάδε που είδε κάποιο μαϊντανό της Τηλεόρασης να βρίζει ή να θάβει τα μπλογκ και άρχισε να σταυροκοπιέται αναφωνώντας «μα ΤΙ άλλο κακό θα δούνε τα ματάκια μας»;

    Τρίτον γιατί η παράγραφος 7 είναι στην πραγματικότητα μεταφορά και εισαγωγή στην «Ελληνική Πραγματικότητα» δηλώσεων που έγιναν στη Γαλλία και αλλού ΥΠΕΡ των μπλογκ από πολιτικούς και άλλα πρόσωπα (αν δεν απατώμαι).

    Τέταρτον γιατί ο συγγραφέας ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ. Πολύ κακώς ζει στην Ελλάδα, θα τον/την συμβούλευα να φύγει επειγόντως αλλού για να βρει την υγειά του/της και να πάψει να γράφει μανφέστα, αλλά να συντάσσει λεπτομερείς προτάσεις σε κοινό που ΜΠΟΡΕΙ να τις αξιοποιήσει, όχι σε ένα κοινό που πάσχει από αλληλοθαψίαση και σκυλαδοπολιτικίτιδα.

    Πέμπτον γιατί οι εφευρέτες του ίδιου του Web και του Hypertext έγραψαν ΚΑΙ αυτοί πολλά μανιφέστα, ένα εκ των οποίων (το βιβλίο computer-lib) με έφερε στην επιστήμη αυτή πριν πάρα πολλά χρόνια (καλώς ή κακώς), ο Ted Nelson:

    Ted Nelson (the creator of HyperText) criticizes today’s Web, proposing humanistic innovations

    Και έκτον γιατί ο πάντα σωστός και τίμιος ΑΦΜ είμαι σίγουρος ότι σέβεται και τιμά όλες τις απόψεις, όπως και τις προηγούμενες διαφωνίες μου!

    Με αμετανόητους δημοκρατικούς χαιρετισμούς (γειά σου Αμετανόητε).

  33. 27/02/2008 10:32 πμ

    Υ.Γ. Ευτυχώς που ήρθατε κι εσείς οι μπλόγκερ, γιατί τον «παλιό καλό καιρό» είχαμε ΓΕΜΙΣΕΙ μ@λ@κες…

  34. 27/02/2008 11:43 πμ

    Καλημέρα, άργησα λόγω ανωτέρας βίας.

    Ο καθένας γράφει ότι θέλει, διαβάζει ότι θέλει και απαντάει σε ότι θέλει. Ωραία!!!! Εγώ προσωπικά δεν ενοχλούμαι και δεν ασχολούμαι.

    ΟΜΩΣ, αν κάποιος επιχειρήσει να το αλλάξει αυτό θα με βρει μπροστά του.

  35. 27/02/2008 12:03 μμ

    ΑΦΜ, σιγά μη σε φωνάξω και Αλέξη!… 😛

    Νατασσάκι, μα και βέβαια! είπα να το υπενθυμίσω, για να μην έχει δικαίωμα να με διώξει κλωτσηδόν!

    Omadeon, η κατακλειδα σας ήταν πολύ εύστοχη! 🙂

  36. 27/02/2008 12:39 μμ

    Διαφωνώ και εγώ με τα μανιφέστα.. Ο καθένας να φροντίσει το χώρο του και να τιμήσει την ανωνυμία του.. Προς το παρόν όμως δεν μπορώ να μην απαντήσω σε κάποιους Μπλόγκερς πού στρώνουν θεωρητικά το χαλί για την χειραγώγηση των Μπλοκς..

  37. 27/02/2008 2:45 μμ

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=11138584
    (ιδού η απόδειξη ότι το μανιφέστο στοχεύει το ευρύ κοινό). Γράφω σύντομα από γραφείο και αναρωτιέμαι ποιος / ποια συνέταξε το αρχικό κείμενο του μανιφέστου;

  38. 27/02/2008 3:18 μμ

    @ omadeon:
    «Με αμετανόητους δημοκρατικούς χαιρετισμούς (γειά σου Αμετανόητε)».

    Γεια σου και σένα. Πού χάθηκες τόσον καιρό;

  39. 27/02/2008 4:54 μμ

    Αλουφάνιε προσωπικά τουλάχιστον κατάλαβα ότι δεν πρόκειται για κάποιο κώδικα ηθικής των blogger που απευθύνεται στους blogger, αλλά σαν ένα κείμενο που απευθύνεται κυρίως προς τα ΜΜΕ σαν διευκρίνηση για το τι είναι τα blog. Δίνεται σίγουρα ένα πολύ γενικό πλαίσιο και δεν περιλαμβάνει ειδικές λεπτομέρειες ότι κάποιος μπορεί να έχει κλειστά ή ανοιχτά σχόλια κλπ, ίσως διότι ο κανόνας είναι τα ανοιχτά σχόλια. Ο τίτλος μανιφέστο μου φάνηκε και μένα υπερβολικός και αστείος, απλά τον κράτησα από τη μία εν είδη χιούμορ και ψιλοειρωνεύτικα στην εισαγωγή, από την άλλη διότι μανιφέστα εξέδωσαν κατά καιρούς ρεύματα ή κινήματα χωρίς συγκεκριμένη και συμπαγή δομή και έχω την εντύπωση ότι συνήθως συντάσσονταν από κάποιον που τρόπον τινά αντιπροσώπευε το φυσικό αρχηγό του κινήματος ή του ρεύματος. Ο Νίκος Δρανδάκης δεν κατάλαβα να διεκδικεί κανένα τέτοιο τίτλο. Ισως δεν πολυσκέφτηκε το όρο μανιφέστο. Από ό,τι κατάλαβα δημοσίευσε κάτι και όσοι ήθελαν θα το υιοθετούσαν όσοι δεν ήθελαν δεν τρέχει και τίποτα. Μάλλον το μανιφέστο με τον τρόπου που εκδόθηκε επιβεβαιώνει ακριβώς τον άναρχο χαρακρήρα των blog οπότε πάλι μέσα είμαστε 🙂 Διότι από όσο γνωρίζω δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση ή απόφαση να βγει κάτι τέτοιο. Αντε το πολύ να έγιναν συζητήσεις του ποδαριού μέσω twitter μέσα στη σύγχυση που επικράτησε για το τι σήμαιναν όλα τα τελευταία γεγονότα.

  40. 27/02/2008 4:57 μμ

    Εξαίρεση ίσως αποτελεί το Κομμουνιστικό Μανιφέστο. Εκεί μάλλον κόλλησες εσύ. Ομως μανιφέστο είχαν βγάλει και οι φουτουριστές και το κίνημα Νταντά αν θυμάμαι καλά. Ο Τριστάν Τζαρά το είχε διαβάσει εν μέσω θορύβου και βαβούρας στο ιστορικό Καμπαρέ Βολταίρ που πρόσφατα έτυχε να λέγεται και ο χώρος για την παράσταση του ελαφινιού που είχες γράψει 🙂

  41. 27/02/2008 5:01 μμ

    Λέγομαι Βαγγέλης Δαρδαντάκης και δεν το έκρυψα ποτέ μου το όνομα.

    Εσύ αφουμού, πως λέγεσαι; Περιμένω τη μήνυσή σου για να μάθω επιτέλους ποιός είσαι.

  42. 27/02/2008 8:18 μμ

    Δηλαδή αν διαφωνώ με το μανιφέστο κινδυνεύω να διαγραφώ από blogger?

    Ας κάνουμε το δικό μας μανιφέστο κι ας τους διαγράψουμε πρώτα εμείς!

    😉

    Στο τέλος θα μείνει μόνο ένας..

  43. 27/02/2008 8:18 μμ

    Δηλαδή αν διαφωνώ με το μανιφέστο κινδυνεύω να διαγραφώ από blogger?

    Ας κάνουμε το δικό μας μανιφέστο κι ας τους διαγράψουμε πρώτα εμείς!

    😉

    Στο τέλος θα μείνει μόνο ένας..

  44. 27/02/2008 11:36 μμ

    Συγνώμη που θα απαντήσω επιλεκτικά σε ορισμένα σχόλια που με τσίγκλισαν, αλλά ο χρόνος λίγος και τα σχόλια πολλά
    ———-
    @ Coolplatanos: Εγώ θεωρώ ότι το blogging είναι ένα χόμπι μου. Δεν χρειάζομαι κανένα μανιφέστο για να εκφράσω το χόμπι μου. Τώρα όσοι θέλουν να δώσουν στο blogging ιδιότητες που δεν έχει, κι από ένα μέσο αυτοέκφρασης να το μετατρέψουν σε κίνημα ( το blog είναι εδώ, ενιαίο δυνατό…κλπ) ας συντάξουν όσα μανιφέστα θέλουν. Εγώ θα εξακολουθήσω να το βλέπω εντελώς χομπίστικα το πράγμα. Σαν συλλέκτης πεταλούδων περίπου

    @ Οmadeon:
    Γράφεις : «το μανιφέστο έχει στόχο να διαφωτίσει την κυρά Κατίνα…»
    Θέλω να δω το ύφος του οποιοσδήποτε άσχετου με το διαδίκτυο ανθρώπου όταν σε ρωτήσει «τι είναι blog» και λάβει σαν απάντηση από σένα : Μα δεν ξέρεις τι είναι blog; Τα blogs είναι διάλογος – ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.
    Σίγουρα η κυρία Κατίνα θα διαφωτιστεί πλήρως…
    Γράφεις: «η παράγραφος 7 είναι στην πραγματικότητα μεταφορά και εισαγωγή στην “Ελληνική Πραγματικότητα” δηλώσεων που έγιναν στη Γαλλία κλπ»
    Αλήθεια, πιστεύεις ότι μια παπαριά (sorry for my french) γραμμένη στα γαλλικά είναι λιγότερο παπαριά;
    Και τέλος γράφεις για μένα : «ο ΑΦΜ είμαι σίγουρος ότι σέβεται και τιμά όλες τις απόψεις».
    Βασικά σέβομαι και τιμώ όχι τις απόψεις, αλλά τους ανθρώπους που διαβάζουν αυτό, το ασήμαντο ή σημαντικό, που γράφω κάθε φορά και μπαίνουν στον κόπο να τα σχολιάσουν καταθέτοντας καλοπροαίρετα απόψεις, με τις οποίες μπορεί να συμφωνώ ή να διαφωνώ.
    @ Vita Mi : ετοιμάζω ένα επαναστατικό μανιφέστο για τους χρήστες κινητών τώρα και δεν προλαβαίνω να σε βοηθήσω
    🙂

  45. 27/02/2008 11:47 μμ

    @ Just Another katsarida Gone Off:
    Γράφεις : «Λέγομαι Βαγγέλης Δαρδαντάκης.
    Περιμένω τη μήνυσή σου για να μάθω επιτέλους ποιός είσαι.»
    Ερωτώ: Παράλογοοοοοοοοοοοο……
    Για ποιο λόγο να σε μηνύσω;
    Επειδή λέγεσαι Βαγγέλης;
    Επειδή λέγεσαι Δαρδαντάκης;
    Ή επειδή είσαι ο Κατσαρίδας;
    Για τα 2 πρώτα αδιαφορώ… Θα αδιαφορούσα ακόμα κι αν σε λέγανε Καίτη Ντιριντάουα .
    Για το ότι υπήρξες ο Κατσαρίδας δεν μπορώ να κάνω τίποτε. Βλέπεις, ενώ κάνω συχνά απεντόμωση στο blog, εσύ εξακολουθείς να μπαινοβγαίνεις εδώ μέσα…
    Μεταλλαγμένη κατσαρίδα είσαι;
    Και όπως το συνήθιζες : Κλατς!

  46. 28/02/2008 12:11 πμ

    Allu Fun Marx, είπατε: ‘Βασικά σέβομαι και τιμώ όχι τις απόψεις, αλλά τους ανθρώπους που διαβάζουν αυτό, το ασήμαντο ή σημαντικό, που γράφω κάθε φορά και μπαίνουν στον κόπο να τα σχολιάσουν καταθέτοντας καλοπροαίρετα απόψεις, με τις οποίες μπορεί να συμφωνώ ή να διαφωνώ.’

    Αλλά νωρίτερα είχατε πει σε όσους διαφώνησαν μαζί σας: ‘Συγχαρητήρια για τους καλούς σας τρόπους, τα γαλλικά και το πιάνο σας.’

    ΕΝΤΕΛΩΣ φιλικά και καλοπροαίρετα, διαπίστωσα μια αντίφαση.
    🙂

  47. 28/02/2008 12:15 πμ

    @Γεράσιμε: ξέρεις ότι αν απομονώσεις μερικές φράσεις από την αγία γραφή, την παρουσιάζεις και σαν πορνογράφημα αν θέλεις.
    Εγώ λοιπόν δεν έγραψα μόνο αυτό που απομόνωσες. Έγραψα «-Χαίρομαι που όσοι διαφώνησαν μαζί μου (πλην ενός) το έκαναν με κόσμιο τρόπο. Συγχαρητήρια για τους καλούς σας τρόπους, τα γαλλικά και το πιάνο σας.»
    Τα συγχαρητήρια αναφέρονται στον κόσμιο τρόπο με τον οποίο εκφράστηκαν οι διαφωνίες και είναι ειλικρινή , αλλά δοσμένα με χιούμορ.
    Την αντίφαση που την βλέπεις ;

  48. 28/02/2008 12:21 πμ

    Μάλλον διαφέρουν οι αντιλήψεις μας περί χιούμορ. Αλλά και περί σεβασμού.

  49. 28/02/2008 12:25 πμ

    Το να διαφέρουν οι αντιλήψεις μας είναι θεμιτό.
    Και δεν μπορώ να κάνω και τίποτε για να συμπέσουν δηλαδή. Ούτε τις δικές μου απόψεις προτίθεμαι να αλλάξω, ούτε κανέναν προσπαθώ να πείσω να ασπαστεί τις δικές μου απόψεις.
    Κι έπειτα, ο καθένας ό,τι θέλει, αυτό επιλέγει να δει
    Καληνύχτα…
    Τσικνοπέμπτη πια

  50. 28/02/2008 7:27 πμ

    Καλέ χόμπι ήταν και των ντανταϊστών να μηδενίζουν την τέχνη και να κουβαλάνε αντρικό ουρητήριο σε έκθεση της Νέας Υόρκης! Τι νομίζεις ήταν; Επάγγελμα; Ή μήπως ήταν επάγγελμα του τρελάρα του Μαρινέτι η δημοσίευση του μανιφέστου των φουτουριστών; Αλουφάνιε σε πιάνω αδιάβαστο. Τα μανιφέστα δεν έχουν σχέση με επάγγελμα έτσι κι αλλιώς. Το να διαφωνείς το κατανοώ πάντως. Είμαστε κάθε Ελληνας και ένα κόμμα είναι δυνατόν να μην είμαστε κάθε blog και μία γνώμη; Θα ήταν τεράστια πρωτοτυπία! Θα είχε γκρεμίσει φούρνος! Μάλλον πολλοί φούρνοι. Πέρα από την πλάκα πάντως έχετε δίκιο όσοι έχετε αντιρρήσεις διότι έγινε νομίζω βιαστικά αυτή η κίνηση, αλλά έχω την αίσθηση ότι υπήρξε πανικός που ομολογώ κι εγώ δεν μπορώ να τον καταλάβω. Ηδη ότι ήταν να περάσει σαν έλεγχος του διαδικτύου έχει μάλλον περάσει με τις αλλαγές αρμοδιοτήτων της ΕΥΠ και το ν/σ που ψηφίστηκε στις 14/2/08 και μαγειρευόταν από τον προηγούμενο χρόνο. Η ιστορία που ξέσπασε σε αυτή τη φάση είναι ίσως προπέτασμα καπνού για όσα ήδη έχουν δρομολογηθεί. Αλλά πρακτικά θα είναι αδύνατο να ελεγχθεί το διαδίκτυο νομίζω. Απλά κατά καιρούς θα τσιμπάνε κάποιον στην τύχη άμα ενοχλούνται κάποιοι και όλο και θα φουντώνουν τα blog στο μεταξύ και θα αυξάνονται και θα πληθύνονται. Το ζήτημα είναι ότι θα πρέπει ίσως να υπάρξει κάποια νομική στήριξη σε όσους θα μπλέκουν κάθε φορά. Εκεί νομίζω είναι θέμα της μπλογκόσφαιρας να συντονιστεί ουσιαστικά. Διότι άμα θέλουν κάτι να σου βρούνε είναι δεδομένο ότι θα σου βρούνε, σαν τον τροχονόμο όταν σε σταματά που αν δεν βρει κάτι θα σου ψάξει μέχρι και το φαρμακείο… Πέρα από αυτό το ζήτημα είναι νομίζω γενικότερο με το θέμα της διευκόλυνσης για την άρση του απορρήτου όπως διάβαζα στα πρακτικά της βουλής να σημειώνει η Κανέλλη. Δεν ξέρω πόσο έχει δίκιο, χρειάζεται διερεύνηση. Και αυτό δεν αφορά μόνο μπλογκόσφαιρα και χόμπυ. Νομίζω χρειάζεται να σοβαρευτούμε λίγο πέρα από την πλάκα… 🙂 και τα νάιλον μανιφέστα.

  51. 28/02/2008 11:51 μμ

    Συμφωνώ

  52. 29/02/2008 9:27 μμ

    Και τώρα ένα… αποκριάτικο (με πλαστικό σφυράκι)

    Το… ANTI-Μανιφέστο των Blog (Greek Ηumour)!!!


    «Το ΑΝΤΙ-μανιφέστο των blog»
    Καλή Αποκριά!

  53. hicaz permalink
    02/03/2008 1:18 μμ

    Ακόμα κι αν είναι υπερβολικός ο τίτλος δεν νομίζω ότι στερείται περιεχομένου. Περιγράφεται μια ελεύθερη κι ωραία κατάσταση και δεν νομίζω προσπαθεί να υποδείξει τρόπους και νόρμες. Εξάλλου, να αυτή η διαφωνία και ο διάλογος που γίνεται είναι το ζητούμενο. Το ΄χουμε στα γονίδιά μας κι αυτό μ’ αρέσει τελικά!

  54. 08/03/2008 1:17 πμ

    χμ κλατς, ευχαριστώ, έχω δικά μου μανιφέστο…

    άσε που είμαι τόσο δημοκρατικά παράξενο που δεν κάνω διάλογο μονόλογο – έχω άλλο λόγο :Ρ

    κυκλοφορούν διάφορα πάντως, τα οποία κοιτώ με ιδιαίτερα καχύποπτο μάτι… κάτι ΄θέλουν να κάνουν, κάτι να τσουβαλιάσουν, κι εγώ κρύβομαι στις γωνιές μη με πάρει κι εμένα η μπάλλα…

    ευτυχείτε στο μεταξύ…

Trackbacks

  1. Απορρύθμιση τώρα « Banshee Ride
  2. ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ » Βlog are like opinions. Everyone has one…
  3. Το μανιφέστο των blog (και οι αντιδράσεις των blog απέναντί του) - ένας εκτενής απολογισμός! « OMADEON

Σχολιάστε

  • θέι θάμθιγκ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΠΕΡΑΝ

  • Monkey Business

  • The Big Store

  • Από 06/01/2007 μέχρι τώρα

  • This blog is under copyleft… All wrongs reversed

  • Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

    Προστεθείτε στους 7.581 εγγεγραμμένους.
  • Φεβρουαρίου 2008
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829